2009-09-23, 19:50
Bannlyst
Deffenitivt INSIDE jobb. O de som är "gripna" de kommer inte säga ett piss.
Citera
2009-09-23, 19:50
Medlem
Hur tvättas pengar?
Citera
2009-09-23, 19:51
Medlem
DemHerrens avatar
Rånet var för välplanerat. Var den som körde helikoptern pilot av polishelikoptrar? Var Dick Malmlund inblandad? Mannen som kan "allt" om säkerhet inom handel och pengartransporter? Vart höll han hus i morse? Han har ju ett "prickfritt" förflutet, baseballligan. Många poliser är vältränade och har taskig lön. Poliser vet hur poliser jobbar och kan arbeta däefter. Någon höjdare inom G4S som har fått dåligt påökt och vill ha mer av kakan?
Citera
Medlem
peoplebeers avatar
Aftonbladet intervjuade ju en gubbe som bodde i närheten där helikoptern landade. Han hade sett den hovra över en sjö som låg där. Är ju inte omöjligt att rånarna hoppade ut tillsammans med bytet i sjön, och blev upplockade av nån. Sen fortsatte piloten på egen hand. Snuten bortfintad, case closed.
Citera
Medlem
yukikazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getapulien
Varför skulle man behöva militär utbildning? Spränga saker kan massa medlar på FB göra, kolla i pyroteknik-forumet. Springa runt med ett automatvapen kan samtliga icke invalida människor i sverige göra, samma med att lasta pengar och vira sig ner från ett rep.

Den enda med utbildning är piloten. Allt annat kunde du och jag göra lika bra.

Ja för det känns verkligen som pekka 43 och hans tre andra kompisar kände för att leta upp en pilot och vira ner sig för lite rep och spränga upp en värdedepå?
Citera
2009-09-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bg2
Fast näe sluta nu att dumma dig.

Fan vad alla snöat in på max lastvikt på helikoptern, den är lätt att manipulera. Först så är lyftkraften mycket högre på låg höjd, dessutom kan man ha halv tank. man kan också snabbt avlägsnat onödig utrustning.
Citera
Bannlyst
Citat:
Den enda med utbildning är piloten. Allt annat kunde du och jag göra lika bra.

Precis. Det är egentligen piloten som gör hela jobbet.
Citera
Medlem
HORPATTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bob-marerly
Det har gåtts igenom otaliga gånger och det betyder ingenting mer än att alla som tror att de blint har följt luftfartsverkets lagar är aningen korkade.
För det första är det inte luftfartsverket som sätter dessa gränser utan det är tillverkaren av maskinen ifråga. Jag flyger själv och kan lova dig att du vill inte gå långt över de uppsatta gränserna.
Citera
Medlem
KaZibers avatar
Skulle tippa på 2-3st ur militärligan och med någon polsk pilot...

Tror inte de varit med vid genomförandet utan bara varit med och planerat och delar på pengarna, de har väl styrt i spakarna tidigare och behöver inte göra smutsgöran längre då de redan visade upp sig 91-93. Förmodligen Polacker då Carl har kopplingar dit. Frågan är om han och brodern fortfarande sitter häktad för mordet på 38-åringen?
Citera
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Ursäkta att jag inte svarade direkt, men det är svårt att skriva när man har skrattkramper!
Svartenbrandt?
Min nioåriga dotter skulle kunna organisera något betydligt mer organiserat.
Han är, vid sidan av Clark, den mest misslyckade kriminella vi haft.
De hinner ju knappt tänka brott förrän polisen tagit dem.
Dessutom sitter Ferm häktad för närvarande, på grund av sedvanliga idiotbrott.

Är det brottsrubriceringen verkligen, "Idiotbrott"?
Nej, att "Svarten" skulle ligga bakom detta, det tror jag lika mycket på som att Schurrer är oskyldig till Arbogamorden!
Däremot kan jag mycket väl tänka mej ett gäng fd öststatare som tjänstgjort i Fn el dylikt o som kan flyga heckiloppter ligga bakom kuppen, med ev inblandning på insidan.

Ps. Varning! Lyd ej DemHerrens råd nedan! Alla vet ju att det är "rosa" som gäller, i alla lägen!
Citera
2009-09-23, 19:53
Medlem
egots avatar
Citat:
Det är ju helt befängt att tro något sådant. Givetvis hoppades rånarna på det bästa.

menade med det att det kanske är lättare för polisen att spåra rånarna via helikopterspåret än via g4s läcka.

någon som utbildat sig där eller jobbat där. kanske det ger polisen snabbare uppslag på misstänkta gm.
Citera
2009-09-23, 19:53
Medlem
Samhains avatar
Jag har fått ett pm från en nyregistrerad medlem som inte får posta som hävdar att piloten ska ha varit en anställd på Roslagens Helikopterflyg.

Trovärdigheten får ni själva bedöma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in