2010-01-18, 17:23
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Fram med all info om stornäsan Bulent, det jag läst på PI räcker inte. Det måste finnas en hel del att berätta om denna ganster?
Citera
2010-01-18, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Fram med all info om stornäsan Bulent, det jag läst på PI räcker inte. Det måste finnas en hel del att berätta om denna ganster?

Vem e Bulent och vad har han gjort ?
Citera
2010-01-18, 18:07
Medlem
[quote=tassie]
Citat:
Ursprungligen postat av meckklare4

Du har tittat för mycket på TV, ut i livet och kolla verkligheten.
Din inledning är skrattretande.

Min inledning?
"Kanske det är en "Frank Wagner historia"" = Infiltratör därav passiv polis.-Det var så jag menade för att tydliggöra.

Det är inte jag som frågar eller har "snöat in" på Arram. Jag frågade om ngn visste om Tobials Larsson har Heli cert. efter att ngn hade länkat till deras personalsida och det inte framgick på hans CV. Har inte fått det bekräftat än mer än att flera är säker på att han iaf blivit upplärd och kan flyga heli.

Heliair flög en panama reggad heli i Karibien vid ett filmuppdrag...

Verkligheten är ungefär som i Falk filmen - det förstår ni va? Filmen är en twist av den.
Det förstår jag för jag lever i verkligheten.
Senast redigerad av meckklare4 2010-01-18 kl. 18:12.
Citera
2010-01-18, 18:24
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist

Han har levt ett bra liv med allt vad det gäller, gjort saker som du bara kan drömma om. Har träffat flera fina tjejer och modeller, och druckit dyrare alkohol än vad du kan drömma om. Vill du veta mer? Din luffare!

Jag tycker det är bra beskrivning, och ännu bättre att du som frågar om information om han får svaret.
Citera
2010-01-18, 18:50
Medlem
Faktum

[quote=meckklare4]
Citat:
Ursprungligen postat av egot
för att någon/några inom polisen är inblandade i rånet. fjantarna lät rånet ske helt öppet, utan ingripande, trots att de var på plats.

helair, aram?

Kanske det är en "Frank Wagner historia" (Vapenbröder - Johan Falk i TV4 - som just Heliair har gjort flygshotsen till. De har ju tom Seb spåret i TV serien).

Därför ingen ingrep - De hade egna på insidan?...

Frank Wagner i Johan Falk GIS -
Enl Wikipedia: Frank Wagner (baserad på infiltratörerna Peter Rätz och Max Åström)

Enl Wikipedia
http://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_R%C3%A4tz
se äv nedan

Peter Rätz var under nio års tid infiltratör åt svenska polisen och infilterade bland annat Bandidos och Hells Angels. Rätz värvades av polisen år 1995 då han arbetade på en krog i centrala Stockholm som frekventerades av grovt kriminella. Hans uppdrag var att vinna de kriminellas förtroende och infiltrera deras organisationer. Rätz blev snabbt ett namn i den undre världen och var medlem av eller hade nära kontakter med Bandidos, Brödraskapet, Hells Angels och andra kriminella grupperingar. Han fick detaljerad kännedom om vapenaffärer, knarksmuggling, mordkomplotter och annan grov brottslighet. Rätz rapporterade samtidigt till sina kontaktmän på polisen och gemensamt genomförde de ett 40-tal operationer som många gånger förhindrade grova brott. När hans riktiga identitet avslöjades blev han hotad till livet och flydde landet. Peter Rätz och hans familj ingår numera i polisens vittnesskyddsprogram men har blivit hotad om att bli utkastad efter ha berättat sin historia i media.

Faktum är att Aram befunnit sig på Dominikanska samma tid som gripanden skett men det har kanske fler svenskar som har Helicert.....
Citera
2010-01-19, 00:43
Medlem
egots avatar
solbränd

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6446935.ab

han är född solbränd?
Citera
2010-01-19, 08:39
Medlem
Tid för åtal

Läste i Aftonbladet att åtal skall vara väckt senast 9 februari kl 11.

Rättegång snart då, kanske....
Citera
2010-01-19, 13:46
Medlem
Roadrages avatar
[quote=HKPfantast]
Citat:

Faktum är att Aram befunnit sig på Dominikanska samma tid som gripanden skett men det har kanske fler svenskar som har Helicert.....
Och efter det att han kom hem så greps dom i Dominikanska Rep.

Sammanträffande?

Det stinker råtta om hela den här storyn.

Jag kan lova att det kommer en film om detta om några år då det kommit fram vem som var informatören/informatörerna.
Citera
2010-01-19, 20:49
Medlem
[quote=HKPfantast]
Citat:

Detta påstående är HKPfantast´s inte meckklare4

Alltså meckklare4 har inte skrivit:
"Faktum är att Aram befunnit sig på Dominikanska samma tid som gripanden skett men det har kanske fler svenskar som har Helicert...." Ngn har raderat orginal messet så det nu ser ut som meckklare4´s påstående!

Hallå! Är det så som i citatet som benäms som faktum?
Är det bekräftat att Arram befann sig i Dominikanska Rep. samtidigt som häktningarna? Vem är källan till HKPfantast?
Det låter ju väldigt intressant. Behöver ju inte betyda ngt för det är ju ganska kallt här och längtan till sol har många.

Efter flera veckors "boende" filmning av Survivor i Karibien från 2005 så har man lång tid att etablerat nätverk där. Privat till business eller ngt annat...

Ekonomin i Heliair ser ju inte lysande ut på allabolag.se...
Senast redigerad av meckklare4 2010-01-19 kl. 20:58.
Citera
2010-01-20, 10:06
Medlem
Med reservation för att Aftonhoran kan ha felaktig åldersuppgift:
Meti* Akda* verkar nu klara sig från G4S-stöten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6457306.ab
Citera
2010-01-20, 13:59
Medlem
källa

[quote=meckklare4]
Citat:
Ursprungligen postat av HKPfantast

Detta påstående är HKPfantast´s inte meckklare4

Alltså meckklare4 har inte skrivit:
"Faktum är att Aram befunnit sig på Dominikanska samma tid som gripanden skett men det har kanske fler svenskar som har Helicert...." Ngn har raderat orginal messet så det nu ser ut som meckklare4´s påstående!

Hallå! Är det så som i citatet som benäms som faktum?
Är det bekräftat att Arram befann sig i Dominikanska Rep. samtidigt som häktningarna? Vem är källan till HKPfantast?
Det låter ju väldigt intressant. Behöver ju inte betyda ngt för det är ju ganska kallt här och längtan till sol har många.

Efter flera veckors "boende" filmning av Survivor i Karibien från 2005 så har man lång tid att etablerat nätverk där. Privat till business eller ngt annat...

Ekonomin i Heliair ser ju inte lysande ut på allabolag.se...

Jag vet inte hur jag skall bekräfta källan utan att undanröja identiteter men jag kan vedemera att källan är 100 % tillförlitlig samt att det är Bekräftad FAKTA jag skrivit.
Citera
2010-01-20, 18:00
Medlem
[quote=HKPfantast]
Citat:

Jag vet inte hur jag skall bekräfta källan utan att undanröja identiteter men jag kan vedemera att källan är 100 % tillförlitlig samt att det är Bekräftad FAKTA jag skrivit.

Du menar förmodligen röja identitet och vidimera, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in