2009-12-14, 21:26
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Nu är det så att jag inte har den minsta sympati för brottslingar vare sig svenska eller med utländsk härkomst.

Naturligtvis är det så att en tidigare brottsbelastad person är ett tacksamt byte om korrupta poliser och åklagare vill sätta dit någon för ett brott denne inte begått.

Det finns ett bra ordspråk som säger att man inte skall lägga sig i när två hundar slåss, man blir bara biten själv. Så det lilla hundslagsmålet får de korrupta rättstjänarna och brottslingarna gärna ägna sig åt bäst dom vill.

Om Säpo håller ett öga på spelet som pågår så kan dom förhoppningsvis slänga båda "gängen" i fängelse såväl dom som har uniform som dom som inte har det.

Du får ju tro och tycka vad du vill det är bara trevligt. Vem har sagt att DU ska ha sympati för nån brottsling? Och Du pluggar till.?
Senast redigerad av ftpw 2009-12-14 kl. 21:31.
Citera
2009-12-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ftpw
Du får ju tro och tycka vad du vill det är bara trevligt. Vem har sagt att DU ska ha sympati för nån brottsling? Och Du pluggar till.?

Med tanke på att jag är 50 + så kommer jag inte ihåg när jag studerade sist men i arbetet har jag haft nöjet att hjälpa polisen med en del information som fick till resultat att åtminstone en åkte in i fängelse två år för narkotikabrott.

Min insats var väldigt blygsam och berodde helt och hållet på den befattning jag hade. Sån är jag.

Och hur är du? Vad studerar du till?
Citera
2009-12-14, 21:38
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Med tanke på att jag är 50 + så kommer jag inte ihåg när jag studerade sist men i arbetet har jag haft nöjet att hjälpa polisen med en del information som fick till resultat att åtminstone en åkte in i fängelse två år för narkotikabrott.

Min insats var väldigt blygsam och berodde helt och hållet på den befattning jag hade. Sån är jag.

Och hur är du? Vad studerar du till?

Okey nu förstår jag dig bättre. Studerar inte heller men man kan va efterklok så här mitt i livets gång.!
Citera
2009-12-14, 21:42
Medlem
Citat:
Okey nu förstår jag dig bättre. Studerar inte heller men man kan va efterklok så här mitt i livets gång.!

Det var trevligt att jag fått dig att förstå lite.

Vad menar du med att vara efterklok i det här sammanhanget?
Citera
2009-12-15, 09:00
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Det var trevligt att jag fått dig att förstå lite.

Vad menar du med att vara efterklok i det här sammanhanget?

Inget speciellt mer än att man borde kanske pluggat när man hade chanserna.! Nu knegar man vanligt kneg och sköter sig.! Åter till Topic.!
Citera
2009-12-15, 09:33
Medlem
Citat:
Inget speciellt mer än att man borde kanske pluggat när man hade chanserna.! Nu knegar man vanligt kneg och sköter sig.! Åter till Topic.!

Håller helt och hållet med dig. När man är ung skall man plugga och skaffa sig en framtid i stället för att hänga runt alla dessa halvfigurer i bokstavsorganisationer med eller utan mc.
Citera
2009-12-21, 00:37
Medlem
Nordisk-Stolthets avatar
Ännu inget åtal

häktningsförhandlingar södertörn tingsrätt 18 dec
axelsson
broman
lopez
barzani
alic

Mycket liv under hela dan, nära och kära till de häktade samt en del
filurer med tvivelaktig bakgrund höll till i tingsrätten.
De häktade höll masken under videoförhören och uppträdde arrogant.
Släkt till de häktade höll en kylig attytid mot personalen, en del vänner
va uppkäftiga med dumma frågor och kommenterar till uniformerade poliser.

/anställd vid södertörns tingsrätt
---------
Snart 3 månader sedanrånet, kommer de häktade någonsin att åtalas.
De misstänkta får spendera julen i häktet, åtalsförlängning har skjutits upp
till mitten av januari.
Citera
2009-12-21, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordisk-Stolthet
häktningsförhandlingar södertörn tingsrätt 18 dec
axelsson
broman
lopez
barzani
alic

Mycket liv under hela dan, nära och kära till de häktade samt en del
filurer med tvivelaktig bakgrund höll till i tingsrätten.
De häktade höll masken under videoförhören och uppträdde arrogant.
Släkt till de häktade höll en kylig attytid mot personalen, en del vänner
va uppkäftiga med dumma frågor och kommenterar till uniformerade poliser.

---------
till mitten av januari.

De som omhäktades den 11/12 hur länge sitter de inne t nästa hearing?
Citera
2009-12-21, 14:43
Medlem
Citat:
Nejdå, om man läser inlägget så finns det utrymme för flera tolkningar och det är det jag vill ha klarlagt, dvs just motsatsen till det du "beskyller mig för.

Min inställning är enkel och tydlig och lyder så här:

Rent objektivt var det polisens agerande som möjliggjorde att helikopterrånet kunde genomföras. Om åklagare sedan kunde visa att detta också var avsikten (det subjektiva brottsrekvisitet) så borde det vara tillräckligt för att öppna en förundersökning mot de poliserna som deltog.

Eller var det Cesars hustru som ledde operationen?

Vilken Cesar?
Citera
2009-12-21, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meckklare4
Vilken Cesar?

När man använder begreppet " Cesars hustru" så menar man att någon skulle vara "moraliskt oförvitlig"
http://latinblogg.blogspot.com/2005/...-caesaris.html

Citat:
Att säga Caesars Hustru innebär att man refererar tillnågon som är moraliskt oförvitlig, får inte ensmisstänkas. Våra stadsmän ska helst vara såsom caesarshustru, likaså våra journalister...

Rent formellt skulle det i det här fallet vara Christian Agdur, chef för operativa avdelningen vid Polismyndigheten i Stockholms län och ansvarig "insatschef" under Helikopterrånet.

http://www.newsmill.se/artikel/2009/...elikopterranet

Jag har kommenterat lite där och för att du skall slippa leta så lägger jag kommentaren i en spoiler här

Utredarens inlägg

En annan som inte heller får misstänkas är Rikskriminalens operative chef Arne Andersson som ju övertog utredningen och fått sina fiskar varma i en av av LGWPs krönikor.

http://www.expressen.se/kronikorer/g...agisverksamhet

Jag anser att det finns tecken på att Polisen underrättelse och/eller ledningsorgan infiltrerats av grov organiserad brottslighet och att informationssäkerheten åsidosatts på ett sätt som möjliggjorde att Helikopterrånet har kunnat genomföras på det sätt det gjorde.

Dvs, de ovan nämnda polischeferna har ett ansvar inte enbart för vad de gör operativt utan även att deras ansvarsområden är fria från sådan infiltration från organiserad brottslighet och deras syften.

Helikopterrånet är i sig ett rån och skall naturligtvis beivras och överträdarna lagföras och i bästa fall rånbytet återskaffas men det kan också ha använts i ett annat brottsligt syfte.
Citera
2009-12-21, 16:33
Medlem
Citat:
När man använder begreppet " Cesars hustru" så menar man att någon skulle vara "moraliskt oförvitlig"
http://latinblogg.blogspot.com/2005/...-caesaris.html

Rent formellt skulle det i det här fallet vara Christian Agdur, chef för operativa avdelningen vid Polismyndigheten i Stockholms län och ansvarig "insatschef" under Helikopterrånet.

http://www.newsmill.se/artikel/2009/...elikopterranet

Jag har kommenterat lite där och för att du skall slippa leta så lägger jag kommentaren i en spoiler här

Utredarens inlägg

En annan som inte heller får misstänkas är Rikskriminalens operative chef Arne Andersson som ju övertog utredningen och fått sina fiskar varma i en av av LGWPs krönikor.

http://www.expressen.se/kronikorer/g...agisverksamhet

Jag anser att det finns tecken på att Polisen underrättelse och/eller ledningsorgan infiltrerats av grov organiserad brottslighet och att informationssäkerheten åsidosatts på ett sätt som möjliggjorde att Helikopterrånet har kunnat genomföras på det sätt det gjorde.

Dvs, de ovan nämnda polischeferna har ett ansvar inte enbart för vad de gör operativt utan även att deras ansvarsområden är fria från sådan infiltration från organiserad brottslighet och deras syften.

Helikopterrånet är i sig ett rån och skall naturligtvis beivras och överträdarna lagföras och i bästa fall rånbytet återskaffas men det kan också ha använts i ett annat brottsligt syfte.

Säg mig, när man är en rättshaverist och lite smågalen, märker man då det själv eller uppfattar du dig som helt normal?

Citat:
Ursprungligen postat av Nordisk-Stolthet

---------
till mitten av januari.

Känns ganska naturligt att det skjuts upp eftersom polisen fortfarande letar efter fler gärningsmän.
Senast redigerad av Arkie 2009-12-21 kl. 16:36.
Citera
2009-12-21, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Säg mig, när man är en rättshaverist och lite smågalen, märker man då det själv eller uppfattar du dig som helt normal?

Hej Arkie

Med tanke på att du säger dig vara polis så undrar jag varför du uttrycker dig nedsättande om min person. Sådant skapar inte någon god kontakt med oss medborgare.

I ett tidigare inlägg har jag redovisat att jag gärna hjälper polisen och det var inte enda gången.
https://www.flashback.org/showpost....postcount=9490

Borde inte ni inom Polisen uppskatta det?

För över 10 år och just i Angered så träffade jag en granne "dagligen" som arbetade vid polisens "socialjour" och som för övrigt var bland de första som såg den mördade Hron. Trots det och alla andra fruktansvärda händelser han hade varit med om så uttryckte han sig inte ens i närheten av det förakt du visar mig.

På vilket sätt är jag rättshaverist ?

Vilket rättsligt beslut har gått mig emot i det här eller annat jag kommenterat?

Jag vet inte ett enda.

Titta på Thomas Quick som har en ung och lovande advokat, Thomas Olsson, från Silberskys advokatbyrå. Dömd på vad som nu verkar vara olaga grund och/eller utan grund där åklagare, polis och rättsläkare bär ett stort ansvar.

Skulle du häva ur dig rättshaverist angående även den klienten för Silberskys advokatbyrå.

Leif Silbersky är advokat för en av de häktade i Helikopterrånet och jag anser att hans klient kan ha varit målet för ett olaga frihetsberövande.

På vilket sätt är jag galen ?

Har du någon medicinsk grund för en sådan anklagelse eller är det ordinär polisjargong när poliser vill spy galla över någon?

Vore tacksam för ditt personliga svar och skulle det vara så att du blivit beordrad i tjänsten att spy galla över mig så skulle jag vilja ha din chefs svar, då det ju då inte vore ditt ansvar, utan du bara lydde order.
Senast redigerad av Utredaren 2009-12-21 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in