Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Jag har också funderat lite på det här. Min teori förklarar inte tre piloter men..
Det är uppenbarligen många involverade i den här kuppen. Kan det inte vara så att "a laget" är dom som genomför rånet och fick helikoptern leverad av AE.
Dom har gjort upp om innan att dom skiljs åt och delar bytet redan då vid byte av pilot(er).
A laget gör kuppen, sammlar ihop pengarna och påbörjar sin flykt "på fot" redan då.
Då står "b laget" där med en helikopter som jagas som dom fort som fan vill få bli av med medans "a laget" redan är på väg åt annat håll utan en uppenbar helikopter dom måste göra sig av med.
Kan ju vara så att när polisen letade efter en helikopter med massa pengar i minuterna efter rånet satt "a laget" med alla pengar i en skåpbil med texten "Bosses bygg och el" på eller något.
Vem vet, kanske var det tidningspapper i säcken AE fick med sig efter han landade helikoptern.
Om AE är skyldig tror jag han blev blåst, men det är min amatör analys av det hela.
Benägen att hålla med.
A-laget serbiska proffs
B-laget småhandlare som var skyldiga bossen pengar/gentjänster
A-laget klev nog av redan vid Tumba med bytet och lämnade landet direkt med bil. B-laget offrades till polisen som fick fullt upp.
3 piloter tror jag inte ett smack på, var kom det ifrån?
Tycker dock det är märkligt med så många inblandade småhandlare, alldeles för stor risk. Vore intressant att hitta kontaktpersonen mellan A & B lag som måste ha planerat den svenska delen av operationen. Kan inte finnas många som klarar av detta och har rätt kontakter.