2009-09-24, 11:37
Medlem
Gidellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Det här är verkligen en häftig händelse. Jag undrar hur pass uppmärksammat detta är i internationell media?

Flera utländska artiklar jag läst är lite "hånande". Nu är Sverige verkligen känt....
Citera
2009-09-24, 11:38
Medlem
grobaris avatar
Även min första tanke var att mina landsmän ligger bakom detta och jag blev inte ett dugg förvånad.

Ska bli riktigt intressant att följa allt detta och tyck vad ni vill men jag hoppas dom klarar sig. Och detta är inte pga att dem skulle vara serber.
Citera
Medlem
Miantsiuks avatar
Citat:
Det här är verkligen en häftig händelse. Jag undrar hur pass uppmärksammat detta är i internationell media?
Även CNN har publicerat en artikel:

http://edition.cnn.com/2009/WORLD/eu...ist/index.html
Citera
Medlem
Citat:

det är ju bara att kolla de..

ett exempel som tog ca 10 sek att kolla: http://www.nytimes.com/aponline/2009...=sweden&st=nyt
Citera
2009-09-24, 11:39
Medlem
genseriks avatar
Detta kanske är lite off topic...
Varför drivs värdedepåer och värdetransporter i privat regi? De privata aktörerna har genom åren bevisat att de är helt oförmögna att klara av denna hantering. Bättre vore väl om staten hanterade all hantering, då skulle exempelvis säkra lokaler och beväpnade transporter (polis) försvåra rån avsevärt. Det är oerhört viktigt för infrastrukturen i samhället att det finns kontanter.

Det är dags att avskaffa privata aktörer för hantering och transport av värden! Finns ingen anledning att de ska tjäna pengar på ett dåligt jobb.
Senast redigerad av genserik 2009-09-24 kl. 11:45.
Citera
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftpw
Det är tydligen uppmärksammat världen över...!!!! Googla lite och se.

och titta vad ja hitta.!!!!!!!!!http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5845083.ab

Detta är historia mina vänner...
Citera
Medlem
NmlOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av behr
ja realtid brukar ju ha alla rätt... dom läser ju bara här på FB och skriver ihop en artikel.

Påstod inte att dom hade rätt, bara att det var en intressant åsikt.
Citera
2009-09-24, 11:40
Medlem
iQtechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Så det är FASTSTÄLLT att det är Serber som ligger bakom?
Jag tycker mest att det låter som troligen.

Ja låter som lite väl tidigt att säga att det är fastställt. Vem den än var så var det fan helt otroligt genomfört och ännu mer otroligt att polisen inte kunde göra något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreas110
http://www.expressen.se/1.1717980?articlePopup=true

Ninjaklädda rånare! ..

The Sun är väl ungefär som hänt i veckan på stereoider och amfetamin..

.
Citera
Bannlyst
Enligt Aftonbladet är gärningsmännen från Balkan, vem var det som först kom med iden om att det handlade om albaner?
Citera
2009-09-24, 11:41
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Det är ju fan realtid. Ni som följt tråden om Gamla stan vet ju att Realtid även i det fallet pratade med en "expert" som saluförde helt flippade teorier. Skulle inte bli det minsta förvånad om det är samma expert nu som då.

Skulle isf inte förvåna mig om denna journalist inte ens pratat med någon expert. Han har kanske svarat på sina frågor själv, för det låter ju helt vrickat även denna gång. Mobbade affärsmän och jurister som dagen efter gått tillbaks till sina jobb. Jomenvisst. Det ligger nog nära sanningen.

"Fan, inte fått löneförhöjning på ett tag nu, och grabbarna jävlades med mig på förra firmafesten! Nu jävlar ska jag råna G4S!"

Det roligaste av allt:

- Kan det vara Svartenbrandt?

-Clark Olofson?

Borde kanske ringa till den där journalisten och tipsa om att det var Björnligan som slog till.
Citera
2009-09-24, 11:41
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]

Hahaha, vilken jävla artikel...realtid.se...ja jisses.
"Mobbade finansmän" och avdankade "advokater".... jo tjenare...
Mupparna på Realtid är fan värre än journalisterna på Aftonbladet.

Du ska iaf ha tack för länken, och för dagens skratt!
En ekobrotts-expert berättar för Realtid.se vad det är för gärningsmannaprofil på personen som är hjärnan bakom onsdagsmorgonens miljardrån.
– Den här informationen kommer från någon som kan kallas ”insider”, berättar experten som vill vara anonym.
"Ekobrottsexpert" är ett ord. Försöker de att överträffa Ment.se i usel journalistik? Vad är nästa grej? Att de stryker omkring i Ulvsunda Industrområde och vips så är de experter på HA?

Södergran, Edit Södergran: Det trollas rejält i kommentarstråden.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2009-09-24 kl. 11:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in