2009-09-30, 14:25
Medlem
38 åringen häktad.
Citera
2009-09-30, 14:29
Medlem
Broskbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
38 åringen häktad.

Japp, här kommer länk.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.17...begars-haktade
Citera
2009-09-30, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Är det bara jag som sett att det finns en Bojana Mitic-Zivkovic på facebook? Har inte facebook så jag kan inte logga in. Är det här Goran Zivkovic (doldisen) kommer in i bilden? Gift med "cat woman"!

Om helikopterrånet var som hämtat ur en film så är ju storyn kring Pink Panthers-bruden Bojana ännu mera Hollywood. Smash & Grab juvelstöld i Dubai för 20 milj. På nåt sätt ser jag framför mig en läderklädd Catwoman som sparkar sönder rutan med sylvassa stilettklackar och langar upp vinkelkap & sprängmedel ur handväskan. Att vissa påstår att helikoptern skulle dumpats för en motorcykel gör ju inte direkt storyn mindre sexig.

Jag har tidigare påpekat vilket allvarligt brott G4S-rånet var mot allmänheten. Stjäl man däremot juveler från oljebaronernas Förenade Arab Emiraten i storhetsvansinnets Dubai, ja då kan jag bara hålla på rånarna.

På nåt sätt hoppas jag att inte den här 28-åriga kalaspinglan åker fast, även om jag hatar organiserad brottslighet.
Jag tror inte det är samma Bojana, det ser inte ut som det på hennes profilbild i alla fall.
Citera
2009-09-30, 14:30
Medlem
Strike-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
nej de menar inte att det VAR euro sedlar, utan spekulerar värde på rånbyte motsvarande i euron, eftersom alla i serbien vet vad € är värt, till skillnad från SEK

En miljard, verkar det trovärdigt?

Jag frågade förut, det finns väl fortfarande ingen bekräftelse på att det INTE kan vara euro eller euro till viss del de stulit? Om de fått med lite euro-buntar hoppar bytet upp en del...

Vad har Bojana med det här att göra? Har inte följt tråden till varje inlägg och en sökning på Bojana gav inte mycket mer i denna tråd. Söt brud annars.
Citera
2009-09-30, 14:34
Medlem
Carin Götblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strike-
Jag frågade förut, det finns väl fortfarande ingen bekräftelse på att det INTE kan vara euro eller euro till viss del de stulit? Om de fått med lite euro-buntar hoppar bytet upp en del...

Växlingskontoren säljer betydande mängder euro varje dag och någonstans förvaras ju dessa. Om Västberga är ensamma om det, verkar polisens bevakning av Bromma än märkligare.
Citera
2009-09-30, 14:38
Medlem
php69s avatar
Jaa du dem sitter någonstans och sipprar drinkar nu tror jag...
Citera
2009-09-30, 14:39
Medlem
Chilliemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berra69
Frågan är om hon har skickat några sms, någon som vet?
Jag menar då skulle det ju finnas en förklaring varför han skickar "jag jobbar fortfarande" kl, halv tre på natten...
Alltså om hon typ har skickat o frågat: "Vad gör du, kommer du inte hem?" eller så.
Annars så känns det VÄLDIGT skumt (vilket det delvis gör i vilket fall iofs).

Mja, fast hon sa ju även i artikeln att hon sov när hon fick det sista SMSet, vilket kanske betyder att hon inte alls frågat någonting.
Citera
2009-09-30, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JBraff
Du har helt fel här...

Aktieutdelning, ränteinkomster (ränteink. MINUS ränteutg.) m.m. räknas som inkomst av kapital vilket ska skattas för. Summan läggs ihop med inkomst av tjänst och skattas i deklarationen

Styrelsearvoden räknas som uppdragsinkomst på samma med sätt som lön, alltså som "inkomst av tjänst".
Uppdraget anses vara personligt varför ett bolag (utom vid vissa speciella undantagsfall) inte kan stå som mottagare.

Mvh
Han har dessutom 0 i "inkomst av näringsverksamhet". Där bokförs de pengar man får som exempelvis utdelning från eget företag.
Citera
2009-09-30, 14:45
Medlem
Falentias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strike-
En miljard, verkar det trovärdigt?

Vad har Bojana med det här att göra? Har inte följt tråden till varje inlägg och en sökning på Bojana gav inte mycket mer i denna tråd. Söt brud annars.

Börja här:
http://www.interpol.int/public/Data/...2007_34158.asp
Citera
2009-09-30, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carin Götblad
Växlingskontoren säljer betydande mängder euro varje dag och någonstans förvaras ju dessa. Om Västberga är ensamma om det, verkar polisens bevakning av Bromma än märkligare.

Vet man att Västberga är ensamma om det eller är det en spekulation.
Citera
2009-09-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Han har dessutom 0 i "inkomst av näringsverksamhet". Där bokförs de pengar man får som exempelvis utdelning från eget företag.

Har han dessutom 0 i inkomstslaget "inkomst av kapital" saknar mannen deklarerbara inkomster.

Iofs kan man låta pengar ligga i bolaget,,,

Men vad fan betalar man då räkningar och levnadsomkostnader med?

Tydligen har sambon hävdat att han "tjänar jättemycket pengar"

Well well...det ser ut som vår vän levt ett dubbelliv.
Citera
2009-09-30, 14:50
Medlem
Gretchans avatar
Man måste ju bara häpnas över att Rikskrim har vetat att det är något stort på G i Stockholm och man har inte informerat Stockholmspolisen.
Vad är det för clowner? Om Stockholmspolisen fått infon lär de ju ha flyttat helikoptern och haft den starklar med manskap och allt på 1-2 minuter.

Om det finns en insider på polisen är den någon högt uppsatt konstapel på rikskrim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in