2009-09-30, 14:50
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Vet men vilken tid.

Var tydligen några ungdomar som campade där och hade vaknat vid 01.00 tiden av att en Helikopter lyfte ovanför.
Citera
2009-09-30, 14:51
Medlem
Carin Götblads avatar
Citat:
Vet man att Västberga är ensamma om det eller är det en spekulation.

Jag vet ingenting. Däremot visste rånarna betydligt mer om vad som förvarades i lokalerna och var det förvarades än vad som kan utläsas av Stadsbyggnadskontorets ritningar. Fanns det euro, fick de säkert följa med.
Citera
2009-09-30, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretchan
Man måste ju bara häpnas över att Rikskrim har vetat att det är något stort på G i Stockholm och man har inte informerat Stockholmspolisen.
Vad är det för clowner? Om Stockholmspolisen fått infon lär de ju ha flyttat helikoptern och haft den starklar med manskap och allt på 1-2 minuter.

Om det finns en insider på polisen är den någon högt uppsatt konstapel på rikskrim.

Jag tipper snarare att Rikskrim inte litar på Stockholmspolisen avseende läckor.
Det är nog i så fall ett klokt sätt att tänka på.
Citera
2009-09-30, 14:58
Bannlyst
Citat:
Har han dessutom 0 i inkomstslaget "inkomst av kapital" saknar mannen deklarerbara inkomster.

Iofs kan man låta pengar ligga i bolaget,,,

Men vad fan betalar man då räkningar och levnadsomkostnader med?

Tydligen har sambon hävdat att han "tjänar jättemycket pengar"

Well well...det ser ut som vår vän levt ett dubbelliv.
Han har - 22 000 i den kolumnen. Torde innebära räntor som betalats.
Citera
2009-09-30, 14:59
Medlem
hurvardetnus avatar
Ser att det blev häktning på piloten.

Helt värdelös är nog inte Polisen trots allt.

Sedan dom som släpptes i går är fortfarande misstänkta inte helt oskyldiga som någon skrev längre bak i tråden.

Någon som tror att det kommer ske fler gripande?

Undrar vad Polisen fick för fakta rent konkret av Serbiens Polis?
Citera
2009-09-30, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Han har dessutom 0 i "inkomst av näringsverksamhet". Där bokförs de pengar man får som exempelvis utdelning från eget företag.

Nej. Utdelning från AB beskattas i kapital eller tjänst. Vinst från enskild firma och andel i handels-/kommanditbolag beskattas i inkomstslaget näringsverksamhet och det oberoende av (med vissa undantag) om du tar ut pengarna ur företaget eller ej. Han kan ha feta kapitalförsäkringar.
Citera
2009-09-30, 15:03
Medlem
Gretchans avatar
Förr i tiden var det ju poppis att sälja sina vinstbongar, är det så fortfarande?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Han har - 22 000 i den kolumnen. Torde innebära räntor som betalats.

Jepp och då framstår sambons ide om dessa jätteinkomster som helt befängt.

Tydligen har han haft mycket pengar att röra sig med.

Sambon kanske inte vet/fattar varifrån pengarna kommer?

Inte första gången i historien i så fall...
Citera
Medlem
failings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu

Jag undrar ju över Silberskys tjat om total avsaknad av substans. Om polisen funnit kartblad i pilotens bil (http://www.expressen.se/Nyheter/1.17...rn-under-ranet) som pekar ut den aktuella flygturen så skulle jag inte kalla det osubstansiellt? Är det som vanligt Silbersky som ljuger och hittar på?
Senast redigerad av failing 2009-09-30 kl. 15:09.
Citera
2009-09-30, 15:04
Medlem
Ska bli kul o se vem som blir gripen här näst... Maddog verkar ju vara jävligt arg på någon eller några...

http://www.fightplay.tv/bloggare/reza-madadi/
Citera
2009-09-30, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu

Sedan dom som släpptes i går är fortfarande misstänkta inte helt oskyldiga som någon skrev längre bak i tråden.

Någon som tror att det kommer ske fler gripande?

Undrar vad Polisen fick för fakta rent konkret av Serbiens Polis?
Det var inte piloten som blev häktad först utan Goran Bojovic. Pilotens häktningsförhandling håller på just nu.
Citera
2009-09-30, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av failing
Jag undrar ju över Silberskys tjat om total avsaknad av substans. Om polisen funnit kartblad i pilotens bil (http://www.expressen.se/Nyheter/1.17...rn-under-ranet) som pekar ut den aktuella flygturen så skulle jag inte kalla det osubstansiellt? Är det som vanligt Silbersky som ljuger och hittar på?

Jag har samma kartor liggande i min bil, innebär det att jag är inblandad också?
Kartorna täcker dessutom större delen av Stockholms län, innebär det att jag är skyldig till alla rån i trakten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in