2009-09-27, 17:05
Medlem
Jaha nu har polisen gripit flera stycken. Bla piloten av helikoptern tydligen. Alltså fyfan vad kassa dom måste vara som inte kan hålla sig undan mer än några dagar. Vad tänker dom med? Har dom inte planerat något?
Citera
2009-09-27, 17:05
Medlem
Bananchoklads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glinjarn
Silbersky tar sällan mål som går att "vinna", eller det är iaf inte dem man hör om i media. Hans roll blir istället att få ner straffen så lågt som det går, vilket man får anta att han är ganska bra på. Annars skulle han väl inte få så många av de största målen?

Det ska dock påpekas att jag inte har tittat på hur han har skött sina fall, utan spekulerar bara. Och jag skulle själv kolla upp hans tidigare mål innan jag valde honom som advokat.

OT

Han lyckas inte bättre än någon annan, finns många försvarare som rent generellt sett har rättens öra i större utsträckning än sillen.
Citera
2009-09-27, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amundsen-Scott
Är du dum? Tror du inte att de gjorde en riskbedömning på plats? Vem fan vill ha en kraschad helikopter mitt i ett bostadsområde, med allt vad det innebär? Det blir en värre sörja än nödvändigt.

Varför skulle helikoptern krascha? De skjuter ju sönder den när den står "parkerad" på taket, inte efter att den lyft, då är det nog lite sent... Kanske att det blir en gisslansituation i det fallet, men då får det ju bli det, Polisen ska ju inte låta dem bestämma reglerna, det är enligt mig uppenbart att snuten gjorde fel beslut här, de skulle skjutit mot helikoptern när den stod där efter att ha varnat dem innan, sen skulle insatsstyrkan varit där, sen skulle de vara fast. Lätt. Det är ungefär som det där kapade franska planet på 70-80 talet, planet står på fransk mark, folk inne i det tillsammans med kaparna. Varför lät inte fransk polis låta dem löpa, det kunde ju bli FARLIGT? Nej, de omringade planet, skickade dit insatsstyrka, gick in i planet och sköt kaparna. Så som det ska vara. Pack/kriminella=måltavla för polis.
Citera
2009-09-27, 17:09
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lad
Självklart är det riskfyllt, det är ett val man gör när man blir polis. Men igen, om folk har respekt för polisen (dvs folk vet att de skjuter(använder våld), så blir kriminella mindre benägna att skjuta tillbaka. Det handlar inte om vem som har stört pistol, det handlar om att Polisen till varje pris måste värna om sin exklusiva rätt att använda våld i samhället. Till och med i Sverige finns det en insatsstyrka, och de har större vapen och mycket mer träning och kunnighet än vad 99% av alla kriminella har.
Beror på vilken insatsstyrka. Luleås insatsstyrka tror jag nog de flesta serbiska ex-militärer slår... Nationella Insatsstyrkan sparkar däremot deras rumpa.
Citera
2009-09-27, 17:10
Medlem
dwgs avatar
Hur ofta griper dom rätt personer i första stora tillslaget ?

Fins det nån statistik över det?
Citera
2009-09-27, 17:11
Medlem
Brutes avatar
Jag tycker mig ana att den här helgen har det hörts mer helikopterljud i Sthlms norra delar.

Är det någon som vet om det pågår yttre spaningar i områden, efter t ex fordon etc.

Rapportera in vad ni ser och hör, inte bara i media.

//Brute - Eyes in the Sky
Citera
2009-09-27, 17:12
Medlem
smileos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Jaha nu har polisen gripit flera stycken. Bla piloten av helikoptern tydligen. Alltså fyfan vad kassa dom måste vara som inte kan hålla sig undan mer än några dagar. Vad tänker dom med? Har dom inte planerat något?

Fan vad lack man blir, "MISSTÄNKT" står det, vet du vad det betyder?

Nej det gör du tydligen inte..

ingen kommer åka på det här.
Citera
2009-09-27, 17:13
Medlem
Francojrs avatar
Citat:
Varför skulle helikoptern krascha? De skjuter ju sönder den när den står "parkerad" på taket, inte efter att den lyft, då är det nog lite sent... Kanske att det blir en gisslansituation i det fallet, men då får det ju bli det, Polisen ska ju inte låta dem bestämma reglerna, det är enligt mig uppenbart att snuten gjorde fel beslut här, de skulle skjutit mot helikoptern när den stod där efter att ha varnat dem innan, sen skulle insatsstyrkan varit där, sen skulle de vara fast. Lätt. Det är ungefär som det där kapade franska planet på 70-80 talet, planet står på fransk mark, folk inne i det tillsammans med kaparna. Varför lät inte fransk polis låta dem löpa, det kunde ju bli FARLIGT? Nej, de omringade planet, skickade dit insatsstyrka, gick in i planet och sköt kaparna. Så som det ska vara. Pack/kriminella=måltavla för polis.

Fan vilken pajas du är. Tur att du inte är polis. Fortsätt packa lådor på ett lager och spela tvspel. Att inte skjuta var RÄTT beslut, finns väl inte någon vettig människa som tyckt annorlunda.
Citera
2009-09-27, 17:13
Medlem
Citat:

En gisslansituation vore ju 100ggr värre än att låta fyra snubbar springa iväg med en massa miljoner. Kan du tänka dig skriverierna om säg gärningsmännen plus 3-4 stycken ur G4S personal dött på kuppen.

Jag tyckr också det är värdelöst att det känns som de kriminella fick bestämma, men det fanns inte så många alternativ.

Sen får ju polisen faktiskt inte skjuta enligt lag, om det är inte är sista utvägen att gripa. Och det är det ju i princip aldrig...
Citera
2009-09-27, 17:15
Medlem
rage-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Beror på vilken insatsstyrka. Luleås insatsstyrka tror jag nog de flesta serbiska ex-militärer slår... Nationella Insatsstyrkan sparkar däremot deras rumpa.

Tror du är helt fel ute där,om det är killar fran JSO osv sa har dom mer krigserfarenhet etc etc än vad NI har hade dom blivit konfronterade,sa hade det smällt duktigt och NI hade fatt ducka
Citera
2009-09-27, 17:17
Medlem
rage-xs avatar
Tror ju inte snuten är i närheten av att ha gripa rätt folk,dom är ute och cyklar..Pengarna är väck
Citera
2009-09-27, 17:18
Medlem
I TV4-klippet "Flera gripna efter helikopterrånet" med Arne Andersson så ställer reportern frågan "Är de kända tidigare av polisen?". Svar: "Någon av dem har vi kännedom av sen tidigare".

Vad var det jag sa för några dagar sen? Det här behöver inte alls vara tungt kriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in