2009-09-27, 16:34
Medlem
Fortuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zobban
de står på aftonbladet att en misstänkt är gripen, leif silbersky är hans försvar advokat. de här visar bara att polisen är långt långt ifrån rånarna.

hade de varit brottslingar från Balkan så hade de användt Peter Althin som försvars advokat, peter altin är god vän med serber och har försvarat dragan joksovic, sammt han som mördade anna lindh. så de här bara visar att poliserna vilka pajas dem är och använder propagande att de är från balkan.

Måste bara få korrigera här, Dragan Joksovic företräddes alltid av Thomas Martinson, vilken för övrigt var gäst på Joksovics begravning i Montenegro.

Däremot företrädde Peter Althin den unge killen från Finland som mördade Joksovic i den påföljande mordrättegången.
Citera
2009-09-27, 16:36
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Hur många 34-åringar i norrort har cert och egen helikopter? Inte särskilt många tippar jag... Någon som har förslag på vem denne kan vara?
Har inga tankar kring detta men ger ändå lite info om Helikoptrar i norrort.

Helikoptern ägs av Roslagens helikopterflyg som opererar 4 st BELL 206, noterbart är att dom är ägare till just denna helikopter, som även är deras absolut äldsta, dessutom så är startvikten 400 kg högre på deras 206L-1 tankar kring detta?

Reg. Type. Serialnr Role
SE-HON BELL 206B 1593 Ägare
SE-HVE BELL 206B 2949 Innehavare
SE-HPN BELL 206L-1 45320 Innehavare
SE-JHO BELL 206L-1 45534 Innehavare

Källa: Luftfartsstyrelsen

/Provokatör
Citera
2009-09-27, 16:43
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xunder
Nä, nu vill jag allt veta hur mycket rånarna fick med sig i rånet. Vill veta om rekordet ifrån Arlandarånet på 44MKR(tror jag det va) är slaget. Förresten, någon som vet om Arlandarånarna åkte fast eller klarade dom sig? Imponerande isåfall.

dom fick med sig garanterat minst 70mille

en skokartong rymmer ca.1mille i 500:- sedlar dubbla om det är 1000:- sedlar

om dom tar bara skåpet som innehåller 500:- sedlar får dom med sig minst 75mille
150mille om det är 1000:- sedlar

så här brukar det se ut
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/11183cash.JPG
Citera
2009-09-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2k10
Vad innebär begreppet "tvätta pengar" då? Inte att man kör in pengar i en tvättmaskin, 60*C, och sätter igång va?
En 60*C tvätt är svårare det blir ett helvete om man blandar vit och svart.

Men det är som 60*C tvätt TRE steg =förtvätt ,huvudtvätt ,sköljning men tvätt på bank>>placering, blandas , integreras ,är inte svårt -men det krävs mer koll i tvättstugan.
Det är inte kul få ett par vita byxor gråa efter tvätt
Men efter banktvätt ska man inte kunna spåra ursprung´s..."färg"- det är skillnaden.
I tvättmaskin kan du köra två steg.Kan du på bank också osv.
Du kan tvätta kläderförhand.Det kan man med pengartvätt också.
Det finns enkla sätt - svåra sätt.
Citera
2009-09-27, 16:48
Medlem
-=Jager=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
låter som du är avundsjuk
dom har ju inte gjort någon illa iaf inte fysiskt
dom är värda dom pengarna tycker jag
mkt bra jobbat
kunde lika gärna har varit Die Hard 5
pengarna kommer aldrig att hittas så jag skulle lätt sitta inne 4-7år när jag vet att det finns pengar ute som väntar på mig

Eh avundsjuk Jag är nogg mer förvånad att dom kom undan så lätt. det är mängder med saker som kan gå fel
att vara tungt beväpnad och flyktfordon som helikopter miskar ju inte risken. Dom är inte värda ett smack
Citera
2009-09-27, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
låter som du är avundsjuk
dom har ju inte gjort någon illa iaf inte fysiskt
dom är värda dom pengarna tycker jag
mkt bra jobbat
kunde lika gärna har varit Die Hard 5
pengarna kommer aldrig att hittas så jag skulle lätt sitta inne 4-7år när jag vet att det finns pengar ute som väntar på mig

Wow! Du måste ha sjukt tråkig vardag om du tycker 7 år av din livstid är värt ett par miljoner på banken.
Citera
2009-09-27, 16:54
Medlem
DearLeaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
Milan Sevo intervjuad av AB:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5852986.ab

Så Afonbladet har slutat kalla Milan för "kändiskrögare" nu?
Citera
2009-09-27, 16:55
Medlem
Anlitar man Silbersky är det oftast ett säkert tecken på att man är skyldig...
Citera
2009-09-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HruHur
Anlitar man Silbersky är det oftast ett säkert tecken på att man är skyldig...

Ja eller att man är korkad.

När vann Leffe Silverfisk ett mål senast?
Citera
2009-09-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Ja eller att man är korkad.

När vann Leffe Silverfisk ett mål senast?
Silbersky tar sällan mål som går att "vinna", eller det är iaf inte dem man hör om i media. Hans roll blir istället att få ner straffen så lågt som det går, vilket man får anta att han är ganska bra på. Annars skulle han väl inte få så många av de största målen?

Det ska dock påpekas att jag inte har tittat på hur han har skött sina fall, utan spekulerar bara. Och jag skulle själv kolla upp hans tidigare mål innan jag valde honom som advokat.
Citera
2009-09-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
Rånarna var säkert tyngre beväpnade en än polis med en 9mm pistol, det är riskfyllt och andra poliser kan komma till skada i värsta fall dö. Snälla sluta spela GTA och inse verkligheten.

Självklart är det riskfyllt, det är ett val man gör när man blir polis. Men igen, om folk har respekt för polisen (dvs folk vet att de skjuter(använder våld), så blir kriminella mindre benägna att skjuta tillbaka. Det handlar inte om vem som har stört pistol, det handlar om att Polisen till varje pris måste värna om sin exklusiva rätt att använda våld i samhället. Till och med i Sverige finns det en insatsstyrka, och de har större vapen och mycket mer träning och kunnighet än vad 99% av alla kriminella har.
Citera
2009-09-27, 17:04
Medlem
– Vi är glada att vi kommit så här pass långt i utredningen men det är en lång väg kvar innan vi kan lagföra någon för brott, säger Arne Andersson, chef på Kriminalavdelningen och operativ chef för Rikskriminalpolisen.

Har man gripit rätt personer kan man fråga sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in