2009-09-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarrenDeMartini
Jo, men det var ju en kommentar på att nån verkar tro att det är Sökarna-casten som gjort rånet. Då torde väl Fridell vara "hjärnan" bakom det hela också
Milan och Liam kände varandra långt före Sökarna.
Citera
2009-09-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broskbulle
Har du glömt ett h eller ska dem heta olika och ändå vara far och son?
Glömt ett h...både heter Dernhagen. Ulf (pappa) och "Ulf" Daniel son.

Mvh
Senast redigerad av JBraff 2009-09-28 kl. 15:58.
Citera
2009-09-28, 15:55
Medlem
JonsHakanssons avatar
Nån som vet om Reza är släppt?? Eller var det bara skitsnack!
Citera
2009-09-28, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Menade inte bokstavligen skjuta ned. Men omöjliggöra så helikoptern inte kunde lyfta. Typ: Polisen skjuter på flyende bilars bildäck. Eller liknande.

Men klart det sådana våldsamheter behövdes knappast med en informatör bakom styrspaken.

Du menar så helikoptern förlorar kontrollen och börja snurra hejdlöst och sen in i något? Och så att rånarna utan helikopter tvingas ta gisslan ur personalen för att hitta en alternativ flyktväg?

Ja, det låter som en riktigt bra idé.
Citera
2009-09-28, 15:59
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av son_of_sodom
Du menar så helikoptern förlorar kontrollen och börja snurra hejdlöst och sen in i något? Och så att rånarna utan helikopter tvingas ta gisslan ur personalen för att hitta en alternativ flyktväg?

Varför skulle helikopterna börja snurra hejdlöst? Den stod ju för fan på taket, den hoppar inte upp i luften och börjar snurra av sej självt!
Citera
2009-09-28, 15:59
Medlem
JonsHakanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Piloten från Roslagsprärien = polisinformatör? Var det den verkliga anledningen till att helikoptern inte sköts ned?
Mig veterligt finns det inte så fasligt mycket bostäder i de närliggande husen till G4S.

Kanske ändå en uns av substans i Expressens artikel.

Det finns massor med lgh i närheten på båda sidor av Essingeleden!
Citera
2009-09-28, 16:01
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starla
Polisen varken skjuter ned helikoptrar, spränger flyktbilar med granatgevär eller bombar gömställen mha Gripen-plan. Det är olagligt och ociviliserat.

Det är effektivt om det görs på ett sätt som inte stör allmänheten samt sparar pengar åt landet.
Citera
2009-09-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonsHakansson
Nån som vet om Reza är släppt?? Eller var det bara skitsnack!

Hade han varit släppt så känns det som att det hade skrivits om det i pressen eller dylikt, sen så verkar det ju som att Reza verkar vara en människa som gillar att prata så hade han blivit släppt så hade han flrmodligen gett svar på tal i sin blogg, men vad vet jag.

Jag tror iaf inte han är släppt
Citera
2009-09-28, 16:04
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Det är effektivt om det görs på ett sätt som inte stör allmänheten samt sparar pengar åt landet.

Jag kan lova dig att jag har säkra källor som säger att svenska poliser är usla på att skjuta eftersom de nästan aldrig tränar. Om du tar 10 genomsnittssnutar och ställer dem framför varsin måltavla och betraktar resultaten kommer du kräva att polisen får konstant skjutförbud...
Citera
2009-09-28, 16:04
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av son_of_sodom

Inte smart av polisen att öppna eld med sina pistoler när rånarna hade ak-47.
Citera
2009-09-28, 16:05
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Jag kan lova dig att jag har säkra källor som säger att svenska poliser är usla på att skjuta eftersom de nästan aldrig tränar. Om du tar 10 genomsnittssnutar och ställer dem framför varsin måltavla och betraktar resultaten kommer du kräva att polisen får konstant skjutförbud...

hade väl mer tänkt att JAS skulle ta hand om detta med AKAN ute över skogen,, BAM BAM BAM BAM ,,,,
Citera
2009-09-28, 16:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Inga förhör har hållits än av polis.
http://www.dn.se/sthlm/silbersky-kri...rande-1.962305

Citat:
Leif Silbersky förordnades i söndags som advokat för den 34-åring som misstänks ha stulit och eventuellt också flugit den helikopter som användes vid värderånet i Västberga. Sedan dess har han stått stand-by och väntat på att polisen ska höra av sig.

- Men vi har inte hört ett ljud. Vi har ingen aning om vilka bevis de har mot min klient. Vi har offentligt förklarat att vi är beredda att delta i den här utredningen, men vi vet inte ens vad som talar emot min klient. Det är otroligt dåligt, anser Leif Silbersky.

Enligt uppgift till DN kan 34-åringen ha tvingats att delta i det grova rånet. Leif Silbersky vill dock inte kommentera detta.

- Han är pådyvlad ett väldigt allvarligt brott och upplever att det här är en Kafka-liknande situation. Han vet inte vad han ska ha gjort. Jag hoppas att det här löser sig så fort som möjligt, säger Leif Silbersky.

Advokat Gustaf Ljungström, som företräder den 20-åring från södra Storstockholm som anhölls sent i går kväll, har haft ett samtal med sin klient. Men inte heller han har hörts av polisen.

- Min klient förnekar all inblandning och kännedom om den här händelsen, säger Gustaf Ljungström
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in