2009-09-26, 22:36
Medlem
Carmstedts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghjkiuyt
vad är det för helikoptrar som är ute och flyger kl 3 på natten? jag vaknade av en på natten efter rånet. de flög över mitt hus på ganska låg höjd. tänkte direkt på rånet och att det kanske var snuten som var ute och testade en möjligt flyktväg i mörkerflygning. jag bor mellan västberga och grimsta.

hahahaha, exakt samma grej hände mig klockan 3 på natten dock var det flera helikoptrar och de flög lågt och sakta, lät nästan som de stog och hovra över huset. höll på att bli galen faktiskt, hade precis somnat. Men iaf jag bor utanför norrköping så här leta dem nog inte efter rånarna.
Citera
2009-09-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eino
Riktigt häftigt rån. Dom som genomförde det förtjänar pengarna. Alla som kan snuffa staten på pengar är hjältar.

Ganska bedrövlig inställning. Var tog gentlemanna-idealet vägen egentligen? Hederliga män som gör rätt för sig, behandlar kvinnor väl, bryr sig om sina medmänniskor och bidrar till ett fungerande samhälle. Helikopterrånarna är inga hjältar, de är en böld i vårt samhälle som ska spåras upp och låsas in på Kumla i många många år så vi slipper skiten. Jag förstår att grabbar som Jackie Arklöw, Daniel Maiorana, Joachim Posener och John Ausonius blir kultfigurer eftersom de skriver nutidshistoria. Men de är rena patrasket som personer, inga hjältar.

Man blir inte en riktig macho-man bara för att man är en jävel på att flyga helikopter, skjuta med AK47 och bryta sig in i värdecentraler. Om nu piloten är så skicklig varför söker han inte jobb på räddningstjänsten, FN eller Röda korset? Där hade han ju verkligen kunnat göra nytta med sina färdigheter. Men nej, såna jobb vill han inte ha. Han vill hellre blåsa det svenska folket på hundratals miljoner.

Skulle inte förvåna om han kör en Hummer eller en Cadillac Escalade för han tycker väl att dessa skrothögar till bilar passar hans coola machostil. Han flyttar väl till Sunny Beach och tillbringar dagarna med att dra i sig kola på "coola" klubbar. Nån gammal herrgård köper han väl inte för pengarna för kultur förstår han sig inte på.
Citera
2009-09-26, 22:38
Bannlyst
Citat:
vad är det för helikoptrar som är ute och flyger kl 3 på natten? jag vaknade av en på natten efter rånet. de flög över mitt hus på ganska låg höjd. tänkte direkt på rånet och att det kanske var snuten som var ute och testade en möjligt flyktväg i mörkerflygning. jag bor mellan västberga och grimsta.

Är det flyförbud för helikoptrar vid nån särskild tid på kvällen eller ?
Citera
2009-09-26, 22:44
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -MASON-

Det vore flyförbud för rånare för Polisens skull.

Sedan så är det bara vädret som kan ställa till det för en härlig helikopter resa.
Citera
2009-09-26, 22:50
Bannlyst
fan vilken jävla lönehelg för rånarna nu har de pengar så de kan köpa egna poliser för att bevaka dem.

jag undrar när stora varsel kommer inom poliskåren.
Citera
2009-09-26, 22:52
Medlem
optimalcosmoss avatar
Citat:
Riktigt häftigt rån. Dom som genomförde det förtjänar pengarna. Alla som kan snuffa staten på pengar är hjältar.

Alltså, skulle man råna dig på ett snyggt sätt, skulle du inte bry dig?
Citera
2009-09-26, 22:56
Medlem
Citat:

En annan grej som är rätt sjuk är att många som tänker som ovanstående blir som tokiga när någon fuskar i en fotbollsmatch, spyr galla över spelaren som lyckats mygla till sig en fördel. Jag kan tycka det är rätt företagssamt när någon lyckas lura domaren. Fotboll är lek. Det här är iskalla psykopater som springer runt med livsfarliga vapen och stjäl dina och mina pengar. Det är inte på lek.
Citera
2009-09-26, 22:59
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zobban
fan vilken jävla lönehelg för rånarna nu har de pengar så de kan köpa egna poliser för att bevaka dem.

jag undrar när stora varsel kommer inom poliskåren.

Kommer inte hända.

Alliansen har i budget satsat mer pengar på att utbilda fler Poliser.

Det finns nu fler Poliser än under S styre.
Citera
2009-09-26, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
En annan grej som är rätt sjuk är att många som tänker som ovanstående blir som tokiga när någon fuskar i en fotbollsmatch, spyr galla över spelaren som lyckats mygla till sig en fördel. Jag kan tycka det är rätt företagssamt när någon lyckas lura domaren. Fotboll är lek. Det här är iskalla psykopater som springer runt med livsfarliga vapen och stjäl dina och mina pengar. Det är inte på lek.

hahaa är du full , pengarna som fanns i byggnaden va de verkligen dina pengar, jävla idiot . psykopater ser du ikväll polisen som åker fram och tillbaka med blåa bilar de är bara psykopater som kör 100 gånger runt om en rondell .och jag måste betala skatt lön för psykopater.
Senast redigerad av zobban 2009-09-26 kl. 23:14.
Citera
2009-09-26, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -MASON-

jag vet inte vilken del av världen du bor i, men i stockholm är det ovanligt med helikoptrar kl 3 på nätterna
Citera
2009-09-26, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Det vore flyförbud för rånare för Polisens skull.

Sedan så är det bara vädret som kan ställa till det för en härlig helikopter resa.

Men den morgonen så var vädret inget problem.
Citera
2009-09-26, 23:35
Bannlyst
Citat:
jag vet inte vilken del av världen du bor i, men i stockholm är det ovanligt med helikoptrar kl 3 på nätterna

Ambulanshelikopter, brandhelikopter, ja dom kan åka ovasätt tid på dygn.

du kanske inte märker att helikoptrar åker i stockholm ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in