2009-09-26, 21:51
Bannlyst
G4S är ett privat bolag USA ägt, ersatte (Danska) FALCK i många grejer i Sverige

Jag tycker du skall börja supa som fan...börja med att knäcka ett helrör varje fredag o lördag..sedan pilser varje vardag (ta med till jobbet - sup på toa), späd på med rödtjut på kvällen(minst en box), whiskey + cognac. Då ska du se att dina problem försvinner.
Citera
2009-09-26, 21:55
Medlem
mcmonsters avatar
Snutspåret

Min teori är att det var G.O.B gruppen (Grov Organiserad Brottslighet) inom polisen som gjorde det... Dom är inte med i sökandet efter rånarna...Hade tydligen viktigare saker för sig...

Anledningen till att dom gjorde det är att dom kommer att använda stålarna till golpengar till alla informatörer som finns i rullorna...

Sen så kommer dom att använda sina "rånar-alias" till att få sig trovärdiga namn inom den undre världen, för att på så sätt kunna infiltrera andra brottsorganisationer, nu när snutarna får infiltrera gäng med fake-identiteter, något som dom ej har fått gjort tidigare...

Girighet går i alla grupper, så även hos poliser... Jag antar att det finns folk inom kåren som inte tycker att alla dessa hundratals miljoner som nyligen har tillkommit i kassan i kampen mot org.brottslighet räckte till, och ville ha mer... mycket vill ha mer...

Ähhh lyssna inte på mig... jag har nyligen sett de två nya Johan Falk filmerna och är aningen paranoid...
Citera
2009-09-26, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Min teori är att det var G.O.B gruppen (Grov Organiserad Brottslighet) inom polisen som gjorde det... Dom är inte med i sökandet efter rånarna...Hade tydligen viktigare saker för sig...

Anledningen till att dom gjorde det är att dom kommer att använda stålarna till golpengar till alla informatörer som finns i rullorna...

Sen så kommer dom att använda sina "rånar-alias" till att få sig trovärdiga namn inom den undre världen, för att på så sätt kunna infiltrera andra brottsorganisationer, nu när snutarna får infiltrera gäng med fake-identiteter, något som dom ej har fått gjort tidigare...

Girighet går i alla grupper, så även hos poliser... Jag antar att det finns folk inom kåren som inte tycker att alla dessa hundratals miljoner som nyligen har tillkommit i kassan i kampen mot org.brottslighet räckte till, och ville ha mer... mycket vill ha mer...

Ähhh lyssna inte på mig... jag har nyligen sett de två nya Johan Falk filmerna och är aningen paranoid...
Ingen dålig konspirationsteori
Citera
2009-09-26, 22:04
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Security
Ingen dålig konspirationsteori
Ja något kände jag att jag ville bidraga med...
Citera
2009-09-26, 22:07
Bannlyst
jag tror de va reinfeld ligan som genomförde rånet medan reinfeld va bortrest i usa (nu ska de supas mer lönehelg) skål
Citera
2009-09-26, 22:08
Medlem
De hittade

inte stubinen....
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Skulla förklara varför de inte brände helikoptern, eller så blev det strul på slutet och siste man lyckades inte bränna skiten. Big misstake och kanske det enda misstaget.
Citera
2009-09-26, 22:09
Bannlyst
Skormakarligan var det som utförde rånet.
Citera
2009-09-26, 22:14
Bannlyst
varför ska de bränna ner helikoptern, den helikoptern kan använda rånarna igen den är ju körbar igen.

nej nu måste reinfeld privatisera polisen, de funkar ingeting för polisen .
Citera
2009-09-26, 22:17
Medlem
Jan Bananbergs avatar
Det luktar insider överallt.
Citera
2009-09-26, 22:23
Bannlyst
vad är det för helikoptrar som är ute och flyger kl 3 på natten? jag vaknade av en på natten efter rånet. de flög över mitt hus på ganska låg höjd. tänkte direkt på rånet och att det kanske var snuten som var ute och testade en möjligt flyktväg i mörkerflygning. jag bor mellan västberga och grimsta.
Citera
2009-09-26, 22:31
Medlem
-=Jager=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zobban
varför ska de bränna ner helikoptern, den helikoptern kan använda rånarna igen den är ju körbar igen.
[/b]

Så som denna tråd upprepas helatiden
Varför brännde dom inte ner den?
Citera
2009-09-26, 22:32
Medlem
kebabmammans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster

Det här låter ju bättre än 9/11
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in