2009-09-23, 10:03
Medlem
Ska bli kul att se va Leif GW har att säga om saken ikväll i efterlyst
Citera
Medlem
Benzo_Manns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
Det får mig att tänka på det här klippet.Här visar Polisen sitt rätta ansikte!

http://www.youtube.com/watch?v=dBJAL...eature=related

hahaha.. Vilka muppar!
Citera
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xper
x10 skulle jag gissa på.

Logistikproblem, skulle bli för tungt och utrymmeskrävande i den lilla helikoptern. Polisen har alltid haft problem med att tänka i logistiska banor när det gäller spektakulära kupper. Det är därför svensk polis anses så efterbliven. Tjuvar i Sverige tänker logistiskt och därav klarar dom av sitt jobb bättre än polisen.
Citera
2009-09-23, 10:04
Bannlyst
Ingen som har klippet tillhanda där polisen står och pissar i buskarna i Malmö under en fotbollsmatch?
Citera
Medlem
Dunhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broskbulle
Låg det tomma vodkaflaskor kvar i helikopetern?

Hahahaha
Citera
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är ju lätt att häckla polisen nu när de uppenbarligen har att göra med stenhårda kriminella, vad tycker ni snuten borde gjort då?

Tänker på helikopterföraren som ju måste vara helt iskall, först sno helikoptern och sedan flyga till värdedepån och fira ner några gubbar och sedan cirkla omkring i 20 minuter och vänta på att de ska råna klart ochsåvidare - i såna lägen måste väl kroppen producera så mycket adrenalin att man knappt fattar var man är, än mindre sköta millimeterprecision!!

Tänk dig en amerikansk militär som både kan flyga och hålla nerverna under stål. Mitt val av pilot.
Citera
2009-09-23, 10:05
Medlem
RedClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Jag har nöjet att berätta att jag känner ledningen till Roslagens Helikopterflyg Aktiebolag.

Det är förvisso en tid sedan jag var där uppe sist, men de har en förkärlek till snabba bilar och helikpotrar. Skulle dock inte på något sätt kunna tänka mig att de är inblandade, inte aktivt iaf.

http://www.allabolag.se/5562678630

Helikoptrarna verkar inte vara så mycket värda, endast 6,6 mille i tillgångar.

tveksamt. Här osar det militär eller polisiär inblandning
Citera
Medlem
Någon som har info om själva platsen där helikoptern hittades? Nära vattnet?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Broskbulle
Dom har en till, men den verkar vara obrukbarför tillfället. Kanske inne för oljebyte?

Tror den kör runt Mona Sahlin på rundvisning runt Förortsområderna över Stockholm under hela Onsdagen..
Citera
2009-09-23, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Vore direkt dumt att använda någon som har svensk hkp utbildning då polisen kommer att gå igenom dom som har svenska cert.

Bättre att skicka någon till USA på 5-6 månaders träning. Om du lägger
100-150 timmar på någon billig modell som Robinson R-22 som har lågt timpris och sista 50 timmarna på en Jetranger så klarar du lätt att flyga det som krävs vid denna manöver. Cert är ju inget krav för att utföra ett rån, bara
tillräcklig praktisk erfarenhet.

vemsomhelst får inte utbilda sig till helikopterpilot längre i USA pga Homeland security- lagen.
Citera
Medlem
Dunhams avatar
Verkar som om rånplaneraren sett 3000 miles to Graceland....
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
jag kan bara inte TRO att stockholmspolisen endast har tillgång till en enda helikopter, det är ju för fan sorgligt..
Verkar inte bättre
Och det finns ingen militär heller som de kunnat "lånat" upp på 5 röda när de fattat vad det handlade om......eller de kanske inte har fattat det än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in