2009-09-23, 16:40
Medlem
Ivar Kreugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Så jävla trött på din oneliners. Hoppas du blir bannad.

Till flashback. Jag var och fotograferade lite idag. Så, exakt här hittades helikoptern!

http://i33.tinypic.com/13z4bup.jpg

Befinner inte sig helikoptern lite väl nära träden med tanke på rotorbladen? Eller befinner sig helikoptern längre ifrån träden än vad jag tror?
Citera
Medlem
RonaldReagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvestoR
Om det är 10-20 pers inblandade och de fick med sig 100 mille, är det verkligen värt det här jobbet då?

Det var ju inte mer än fem pers som utförde rånet. De tar ju den största delen av kakan. För 10 millar kan du leva gott resten av livet.
Citera
Medlem
QuantumEnigmas avatar
"Haft på känn..." får mig att tänka på bilstölder... Har för mig Leif GW bubblade nåt om det på Efterlyst, nervositet för rån när flera olika bilar stjäls under samma natt, för att senare användas som flyktfordon. Plockas fram långt senare när saker och ting "kyllt ned sig". (Minns inte detaljer i vad han sa.)

Rånet ser hitills ganska snyggt ut. Men jag väntar med att säga att det är perfekt. Om dom åker dit så var det ju knappst "det perfekta rånet".
Citera
2009-09-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenkaren
Ojoj jobbar faktiskt precis bredvid detta "värdetransportcenter" och jag började jobba när detta hände faktiskt.

Dock rätt synd att jag inte filmade eller tog bilder...

Men en fråga varför dumpa dom helikoptern bara 3 mil ifrån? Jag skulle dragit ut den till någonstans åt helvete i norrland och sedan dumpat den i något skjul där ingen skulle hittat den.

Och varför spärra dom av OK Q8 för? jag ville faktiskt gå och käka en korv med bröd där....

Dålig idé om man är insatt, om du flyger så långt kommer man hitta den. Det är sånt Stril jobbar med.
Citera
2009-09-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ojoj jobbar faktiskt precis bredvid detta "värdetransportcenter" och jag började jobba när detta hände faktiskt.

Men en fråga varför dumpa dom helikoptern bara 3 mil ifrån? Jag skulle dragit ut den till någonstans åt helvete i norrland och sedan dumpat den i något skjul där ingen skulle hittat den.

Och varför spärra dom av OK Q8 för? jag ville faktiskt gå och käka en korv med bröd där....
Kanske för lång sträcka. Nu har jag ingen större koll på polisens helikoptrar, men visst måste det finnas någon/några fler norr upp i landet? Då ökar ju risken att man möter någon. Stockholms helikoptrar var ju obrukbara vid tidpunkten, så det var ju inte helt dumt ändå.
Citera
2009-09-23, 16:42
Medlem
Ivar Kreugers avatar
Citat:

Det är väl förmodligen lite svårare att försvinna obemärkt från ett mindre samhälle i Norrland än från Stockholms län.
Citera
Medlem
Parkours avatar
Citat:

Med tanke på en helikopters hastighet så hade det tagit en bra stund att flyga till norrland, vilket resulterar i att det är betydligt lättare att skicka någon annan länshelikopter efter dom.

Varför dom spärrade av okq8 vet jag inte. Men en rimlig teori är väll att dom såg stationen som ett hot eller eventuell plats för sambandscentral

Denna stöten kommer ju bli hyllad, större aktion än landvetter rånet
Dom kan ha kommit över 50 miljoner vilket inte är troligt, en realistisk summa är ju ett nio siffrigt belopp
Senast redigerad av Parkour 2009-09-23 kl. 16:45.
Citera
Medlem
bob-marerlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvestoR
Om det är 10-20 pers inblandade och de fick med sig 100 mille, är det verkligen värt det här jobbet då?
Som jag sa tidigare i tråden så lär knappast personen som kastade fotanglar få samma summa som tex rånarna eller piloten. Kanske endast är 5-6 stycken som delar på de stora summorna.
Citera
2009-09-23, 16:43
Medlem
731s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st3ffo
Jobbade natt i huset mittemot. När jag åkte hem strax innan kl 6 så kunde jag åka ut från området med bil utan att bli stannad och såg heller inga avspärrningsband. Och då hade ju ändå helikoptern dragit iväg. Borde inte det det första dom gör vara att spärra av området och kolla igenom folk som tar sig ut från området eller var dom helt säkra på att alla åkte med helikoptern därifrån. Jag mötte 2 bilar. en från insats styrkan och en civilare och dom bara satt och glodde på en när man åkte förbi.

sag du helikoptern eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldReagan
Det var ju inte mer än fem pers som utförde rånet. De tar ju den största delen av kakan. För 10 millar kan du leva gott resten av livet.

Så jävla gott lever du inte för 10 miljoner. För en sopåkare i Tensta kanske men dom här grabbarna har inte för avsikt leva i radhus resten av livet och använda pengarna till att åka på semester lite oftare än normalt...
Citera
Medlem
Cykos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bob-marerly
Som jag sa tidigare i tråden så lär knappast personen som kastade fotanglar få samma summa som tex rånarna eller piloten. Kanske endast är 5-6 stycken som delar på de stora summorna.

Jag skulle lätt ta 10 papp för att slänga lite skrot på vägen.
Citera
2009-09-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivar Kreuger
Det är väl förmodligen lite svårare att försvinna obemärkt från ett mindre samhälle i Norrland än från Stockholms län.

Precis. De kan alla sitta hemma i sina lägenheter i Stockholm just nu och läsa Flashback, medans polisen snurrar runt hela Sverige. 3 mil i motsatt riktning än vad folk tror är flyktriktning åker man på 20 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in