2009-09-24, 15:53
Medlem
Från http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3567007.svd

"Bara för att vi har fått kriminella som agerar som på film kan inte vi plötsligt börja agera som på film, säger rikspolischefen Bengt Svenson till SvD.se."

Folket kräver nog inte att ni ska agera som på film - utan bara att polisen ska agera som poliser.
Citera
2009-09-24, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mc Filip
Om hon nu förstod att ta betalt för den ja. Aftonbladet är ju i mångas ögon en ögonsten som aldrig gör något fel. Att lämna info till dem är som att tipsa polisen: Inget man tar betalt för.

5,5 tkr och en månads aftonbladetcheckar fick hon
Citera
2009-09-24, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broskbulle
Dom lär ju inte ha flugit upp till taket. Vad jag förstod så är det en bra bit ner från glastaket till golvet, ett flertal våningar.
Kan det inte vara så att en dörr från taket använts både ner och upp. Dörren kan ha stått upplåst(någon har lämnat den så) eller blivit sprängd.
Jag har svårt att tro att de har vinschat sig ner från glastaket ner till golvet, sen gjort likadant med ett antal säckar fyllda med pengar.

Om du hängt med så har du säkert sett bilden med stegen? Eller nej, tydligen inte.
Citera
2009-09-24, 15:56
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abc1235
Vidare så undrar man ju hur verksamheten ser ut på G4S, är det alltid samma hantering, varje morgon. Eller visste rånarna att just denna morgon är den gyllene morgonen? Är det bestämt på förhand, vilket datum varje månad som görs vad. Eller har någon på insidan gett klartecken när det är läge?

Det lär ju ha att göra med att det snart är löning och automaterna måste matas fulla då många uttag kommer att göra. Men en insider är det ju på något vänster iaf.
Citera
2009-09-24, 15:57
Medlem
eacans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghjkiuyt
det är väl en av få saker som man vet hittills. helikoptern stals på kvällen innan. inte särskilt långt innan alltså.

Detta skall vara korrekt.. Dock tkr jag det är ganska konstig att polisen inte hajjar att Rånet med helikopter som de fått upgifter på (Källa : http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5846559.ab ) kommer hända innom en snar framtid. Tror inte det hör till vardagen att en helikopter blir stulen?
Citera
Medlem
Broskbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abc1235
Om du hängt med så har du säkert sett bilden med stegen? Eller nej, tydligen inte.

Men som jag uppfattade det så var det brabit ner från glastaket till golvet. Dvs så långt att en stege inte räcker till.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Från http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3567007.svd

"Bara för att vi har fått kriminella som agerar som på film kan inte vi plötsligt börja agera som på film, säger rikspolischefen Bengt Svenson till SvD.se."

Folket kräver nog inte att ni ska agera som på film - utan bara att polisen ska agera som poliser.

å hur hade du tänkt dig då? med flera människor som arbetar där inne är gisslandrama bara en av sakerna man kan tänka sig. eller att man skjuter piloten i pannan så den störtar och tar människoliv. finns ju flera tänkbara scenarion.. synd bara att vissa här inne inkl du är så jävla pantade bara för å fatta att det inte är som på film, polisen är inte steven seagal å kan således inte hoppa jämnfota upp till fönstret å flykicka alla 3 rövare i ansiktet å sen ta manuellt ta över helikoptern å därefter piloten.

idiot
Citera
2009-09-24, 16:00
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broskbulle
Men som jag uppfattade det så var det brabit ner från glastaket till golvet. Dvs så långt att en stege inte räcker till.
Kolla bild 6 av 15.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3567007.svd
Citera
2009-09-24, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Det lär ju ha att göra med att det snart är löning och automaterna måste matas fulla då många uttag kommer att göra.

Jo, men det var inte det jag frågade om eller syftade på. Jag hajar också att det kan vara mer aktivitet precis innan löning. Jag frågade, "ser det likadant ut varje dag i deras verksamhet". Finns alltid samma mängd pengar i förvaring, vet man vilken dag som görs vad på G4S. Hade dom haft samma lycka dagen innan, eller dagen efter. Kan man utgå ifrån att dom hade en väldigt bra insyn i verksamheten? Ett logiskt svar är ja, men hur mycket insidertips behöver man för att veta när det är rätt tillfälle.
Någon som förstår vart jag vill komma?
Citera
2009-09-24, 16:01
Medlem
Gretchans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Det lär ju ha att göra med att det snart är löning och automaterna måste matas fulla då många uttag kommer att göra. Men en insider är det ju på något vänster iaf.

Men borde det inte rimligtvis vara så att G4S höjer sin beredskap vid tillfällen som dessa. Och om polisen visste att det var något på gång så kan jag inte tänka mig att inte alla värdedepåer har fått ett samtal om detta.
Jag tycker att polisen får ta mycket skit men G4S. Vad har de gjort?
Citera
2009-09-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Varför är man inte förvånad...
Inkompetensen i den svenska poliskåren i ett nötskal.
Ändå bra att man var ute vid en depå-50% chans?
Citat:
Polisen vaktade fel värdedepå

http://www.expressen.se/Nyheter/1.17...-fel-vardedepa
Citera
2009-09-24, 16:03
Medlem
EricusMatteis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mc Filip
Tveksamt då det var 3-4 timmar mellan att den stals och att de var på plats. Troligen har den mellanlandat och plockat upp folk och utrustning på vägen.

Dumt att riskera bli tagna med en massa vapen och sprängämne när man snor en helikopter.
Så har det säkert gått till. Att hitta platsen där den "mellanlandat" måste vara hyperprioriterat...

När det gäller att hissa upp väskor, så har man nog gjort det från plan 6 längs väggen i innergården upp till taket, och därifrån burit in dem i helikoptern. Därav missförståndet. Det har både hissats och burits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in