2009-09-24, 18:20
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
kan hålla med men då gäller det att vara extremt noggran med DNA bevis. Minsta lilla svettpärla, blodstänk, hud eller hårstrå så har de ett bindande bevis. Svårt att förklara hur just ditt hårstår hamnade i helikoptern...

Ska jag vara helt ärlig tror jag inte det är något dessa personer oroar sig för. Jag syftar såklart på att snuten eventuellt skulle finna DNA.

Allt verkar väldigt välplanerat(in i minsta detalj som sickan hade sagt). Samt väldigt lugnt och proffsigt genomfört. Så hade de ansett att det bästa vore att elda upp helikoptern så tror jag att de hade gjort det. Tror nämligen att dom vet vad som är bäst.
Citera
2009-09-24, 18:21
Medlem
Liradess avatar
Att dom inte hittat några utbrända bilar/stulna bilar tycker jag är märkligt. Tror ni dom använde sina egna bilar i ett sånt här rån? Har dom inga vapen eller pengar i bilen och den dessutom inte är stulen så kan ju polisen inte ta in dom? Om dom blir stannade menar jag. Då kan dom ju glidda runt vart som helst? Polisen hade ju säkrat hjulspår? Dom borde ju gå ut med vilken typ av fordon det var?
Citera
2009-09-24, 18:22
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Jag är en av dom som hävdar att det inte var ett misstag. Utan snarare ett väldigt smart drag att inte sätta eld på helikoptern.

Det enda smarta är väl då att inte väcka onödig uppmärksamhet till sig?

För man kommer säkerligen finna dna svar där inne, men kanske de är redan utomlands?
Citera
Medlem
Kan de inte lämna den där Sarahs mobil-film till CSI så kan de ta fram ansikten, vapenbeteckning, skostorlek, m.m genom att förstora bilden....
Citera
Medlem
ormtjusarens avatar
Sol-valla

Hur fasen hittar jag G4s-hemsida.
Jag har inga tips eller vet inget om detta rån och kan då inte ge tips. Skulle jag veta nått så skulle inga tips-pengar i värden få mig att tjalla/gola, ty vad skall jag med några fjuttiga millar på banken eller under kudden till- när jag ändå riskerar att när som helst värden över resten av mitt liv riskera en silver-kula i huvudet. tack nej jag väljer livet
Citera
Medlem
Kottons avatar
På videon ser det ut som att rånarna blir kvar på taket.
Citera
2009-09-24, 18:23
Medlem
Jerdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Man kunde lätt skjutit sönder helikoptern ..om man ville det.
Oskadliggjort den.
Det finns mycket man kunde gjort men man gjorde...ingenting.|

Att skjuta ner en helikopter över ett bostadsområde är väl att ta väldigt stora risker med tanke på vad som skulle hända om en helikopter brakar in i ett hyreshus där folk ligger och sover..
Citera
2009-09-24, 18:23
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bob-marerly
Jag har följt och varit aktiv i tråden sen start och har hävdat det här sen inlägg ett. En helikopter på lågt flygande höjd kan lasta bra mycket över typintygets rekommenderade maxvikt och ändå vara fullt flygduglig.

Jag minns inte de exakta siffrorna men någon testade i en riktig helikoptersimulator med olika vikter, och fortfarande vid 900kg överlast var helikoptern startbar och flygduglig.
Där ser man. Bra att du rättade mig då.
Citera
2009-09-24, 18:25
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Nej, jag håller inte med. Den svenska polisen har inte utvecklats i takt med kriminaliteten. Det ska straffa sig och dessutom göra ont att bryta mot lagen om det så 'bara' är att kasta en gatsten i Rosengård eller någon av de andra 34 gettona.

Polisen ska göra sitt jobb och det är att hindra lagbrott. Innebär det att skjuta så ska de givetvis göra det. Skjuter brottslingarna tillbaka så ska de veta att det är med livet som insats. Polisens enda uppgifter ska vara att hindra och lösa brott dvs upprätthålla lag och ordning - i annat fall är polisen onödig. Igår bevakade man brottslingarna så de i lugn och ro kunde komma undan och varenda jävla dag är man 'dialogpolis' mot förortspatrasken...

Jag är så evinnerligt jävla trött på att läsa om kriminella med automatvapen och den underbeväpnade, 7-16 ej ob, initiativlösa dialogpolisen som möjligen löser 20-25% av alla brott. Skärp nu för fan till er och tänk på vad fan polisen ska ha för roll!!!

Nä man de bara sitta lugnt och fint i slummen utan jobb eller pengar eftersom de blivit slussade och packade som sardiner i en konservburk.. Räcke tydligen inte, de ska dessutom inte få säga ett piss bara tiga?! Sug dolme säger jag till dig din trångsynta idiot!!

btw. håller med på en punkt, polisen i sverige är svaga och är inte med i svängarna!
Citera
2009-09-24, 18:26
Medlem
Kan någon länka till tråden där man kan läsa sammanfattningen?
Citera
2009-09-24, 18:26
Medlem
1897s avatar
Jag sitter bara och skrattar och kan inte mer än säga grattis till grabbarna som visat att det är löjligt enkelt att pissa på systemet....
Citera
2009-09-24, 18:27
Medlem
bob-marerlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lirades
Att dom inte hittat några utbrända bilar/stulna bilar tycker jag är märkligt. Tror ni dom använde sina egna bilar i ett sånt här rån? Har dom inga vapen eller pengar i bilen och den dessutom inte är stulen så kan ju polisen inte ta in dom? Om dom blir stannade menar jag. Då kan dom ju glidda runt vart som helst? Polisen hade ju säkrat hjulspår? Dom borde ju gå ut med vilken typ av fordon det var?
Tar de sig obemärkt in i en ren bil förstår jag inte vitsen med en majbrasa. Mer än att bränna upp rånarkläderna då, men de kan med fördel göras på annat håll också. Egen bil tror jag inte på, däremot en hederligt köpt bil på någon annan ren person.

Angående hjulspåren är det nog väldigt svårt att bestämma vilken typ av fordon det var. Särskilt när det lät som att de var på gräs. Går nog inte att säga så mycket mer än om det var 2 eller 4-hjuligt då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in