2009-09-24, 11:18
Medlem
NixZt0rms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en salt kille
Ett par inlägg tillbaka påstod du att en 1000-lapp vägde 116 gram, jag ville bara då påpeka att sist jag handlade något med 10st 1000-lappar så vägde inte sedlarna 1.1kg.

Om du då kollar 1-2 sidor bakåt så kan du också se att jag rättat det.
Citera
2009-09-24, 11:19
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NmlOne
Intressant åsikt om pengamängden...

http://www.realtid.se/ArticlePages/2...asp?sAction=lk

Hahaha, vilken jävla artikel...realtid.se...ja jisses.
"Mobbade finansmän" och avdankade "advokater".... jo tjenare...
Mupparna på Realtid är fan värre än journalisterna på Aftonbladet.

Du ska iaf ha tack för länken, och för dagens skratt!
Citera
2009-09-24, 11:20
Medlem
Miantsiuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Milan Sevo befinner sig i exjugoslavien någonstans minns inte var. Tycker allt pekar på att det är han som är denna "maffiaboss"
Han befinner sig i Serbien. Mycket möjligt att det kan vara han.
Citera
2009-09-24, 11:21
Medlem
Pekabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Den där väskan som hindra polishelikoptrarna är säkert bara en tom väska det står "bomb" på som det brukar vara, men det funkar ju effektivt endå.

Du tror att en liga som får ett byte på 1 miljard riskerar att ha en fakebomb??

Det var dessvärre 4 skarpa sprängladdningar som dom hade dapterat!
Citera
2009-09-24, 11:22
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NmlOne
Intressant åsikt om pengamängden...

http://www.realtid.se/ArticlePages/2...asp?sAction=lk

Fy i helvete, visste inte ens att det fanns så här dåliga artiklar!

Minns hur jag var med och gjorde en skoltidning i mellanstadiet. Frågan är om inte vi var ett strå vassare redan då, än detta stolpskott till journalist är nu.
Citera
2009-09-24, 11:22
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Jag skulle definitivt kolla upp vilka som har hyrt helikopter hos den som blev av med helikoptern. Det är A och O inför en rekognoscering att man kollar upp rutinerna för fordonet man skall stjäla. Det kan vara en helt "oskyldig" tur inför att markköp man vill kolla av ägor. Det här ingår som en del av den logistiska operationen som detta är. Sedan skulle jag kolla om samma typer har hyrt samma sorts helikopter på andra platser. För dom måste ha gjort grundlig undersökning av marknaden. Hur många med helikopter har fått sin stulen och tänker annars på preventionen innan det har skett?

Idén till rånet behöver inte vara äldre än 1 år. Planeringen räcker med ett par månader. Sedan testar man poliserna med småsaker. Som bilexplosionen i Örnsberg för någon vecka sedan. Där har vi ett test. Skedde också tidigt på morgonen. Under tiden satt säkert folk i en bil och kollade antal utryckande poliser från polisanläggningen i Västberga.

Det här behöver inte vara exmilitärer som ligger bakom. Det här gäller målmedvetna logistiker som genomfört kuppen från planering till utförande. Den som varit behjälplig med lokalkännedom har givetvis planterats in i lokalerna, luskat reda på all information, kan redan ha lämnat arbetsplatsen, kan även ha jobbat kvar. Att mullvaden har fått betalt eller kommer få betalt är solklart som solsken på Playa de Robber. 1 helikopterpilot, 4 arbetsmyror som jobbar med pengahämtningen, 1 person som placerar ut väska hos poliskoptrarna. Totalt 7 personer som minst varit med. Arbetsmyrorna borde ha tränats för uppdraget med att klättra på stegar och utföra arbetsmomenten ingående i operationen. Troligen har man haft ett ställe att testa på som liknar delar av byggnaden man var in i. Kondition är en färskvara och den har varit genuint tränad sista 2 månaderna.

Bilen i Örnsberg kan du skriva av på två röda, har inget med detta att göra. Men förstår din poäng. Vidare är det svårt att reka denna typ av brott då luftburen maskin använts. Det enda faktiska man behöver är rutinerna hos G4S och det är insider. Vidare är det så att om man någonsin besökt Roslagens flygarklubb behövs inte alls mycket rekognoscering. Det räcker med att bara veta vilka helikoptrar som står stationerade där och hur hangaren är byggd. Mer behövs absolut inte, all den informationen återfinns utan att ens behöva besöka platsen fysiskt.
Citera
2009-09-24, 11:23
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekabo
Du tror att en liga som får ett byte på 1 miljard riskerar att ha en fakebomb??

Det var dessvärre 4 skarpa sprängladdningar som dom hade dapterat!

Haha, så det säger du?
Citera
2009-09-24, 11:23
Medlem
Georgijevs avatar
De som ligger bakom denna kupp förtjänar guldmedalj
Citera
2009-09-24, 11:24
Medlem
FleshMeastros avatar
"Man kan inte använda så mycket pengar, så ett sådant rån är ingen idé - att lägga i hushållskassan." Ang. 1 Miljard på realtid.se

Tänk på de ni som funderar på summan!
Citera
2009-09-24, 11:24
Medlem
grobaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miantsiuk
Han befinner sig i Serbien. Mycket möjligt att det kan vara han.

Kan folk sluta hålla på spekulera i namnet Milan Sevo
Vad tror ni han skulle vilja bevisa om han nu var bakom detta vilket han inte är?!
Citera
2009-09-24, 11:25
Medlem
Miantsiuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobari
Kan folk sluta hålla på spekulera i namnet Milan Sevo
Vad tror ni han skulle vilja bevisa om han nu var bakom detta vilket han inte är?!
Jag tror inte att det är han, sa bara att det kan vara möjligt.
Citera
2009-09-24, 11:27
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Fy i helvete, visste inte ens att det fanns så här dåliga artiklar!

Minns hur jag var med och gjorde en skoltidning i mellanstadiet. Frågan är om inte vi var ett strå vassare redan då, än detta stolpskott till journalist är nu.

Det är ju fan realtid. Ni som följt tråden om Gamla stan vet ju att Realtid även i det fallet pratade med en "expert" som saluförde helt flippade teorier. Skulle inte bli det minsta förvånad om det är samma expert nu som då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in