2009-09-24, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Är det bara jag som reagerar på att man tog bort bevakningen till lönehelgen?

Eller kände inte Polisen till den?

Reagerade på samma sak och nu tycker jag att de borde dra en polisens till de har löst det här.
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Det är inte ofta jag håller med Lena Mellin, men hennes analys av spektaklet slår huvudet på spiken.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/an...icle5846694.ab
Citera
Medlem
Namters avatar
"Ursprungligen postat av TiniZ
Snuten kände till det, lol!"

ja :P det väntade på fel ställe hahaha
Citera
2009-09-24, 08:49
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swardfish
Nu är jag visserligen nyvaken men VET vi att den landade på taket?

För mig förefaller det otroligt då ytan som finns ser ut att vara 10 x 10,
visst, man kan säkert sätta ner en mindre helikopter men varför chansa
när man är ute på den här typen av jobb? Dessutom talas det ju om att
hissat upp säckarna.

Han måste inte fysiskt landa, räcker med att han är tillräckligt nära för att man ska kunna "kliva" på.

Jag har själv bevittnat en ambulanshelikopter som landat på en bilfärja, så det går.

Jag tycker det är intressant att de lyckades sno en helikopter som råkade ha vinsch.
Citera
2009-09-24, 08:52
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slickepott
Ja, att säga att de flyger i höjd med trädtopparna var väl kanske ett grovt understatement. De är nog utan att överdriva, sveriges elit vad beträffar choppers. Bestyckningen är dessutom sådan att de flyger på extremt låga höjder för att i sista stund resa sig precis i jämnhöjd med trädtopparna så att de kan avfyra sina vapen utan att du vare sig ser eller hör dem. Parkeringen av choppern tyder på att piloten heller inte gjorde det för första gången.

Kan öva, det kan man kanske men troligtvis inte alls i samma omfattning som militären. Dessutom så vill man väl som civilperson hellre flyga än att hålla på och hovra bland buskar och snår med risk för att crasha.

Men förstår du inte vad jag säger eller. Du kan tjata hur mycket du vill om I19. Visst, de är riktigt jävla dunktiga flygare, men på ett helt annat sätt. Du skulle kunna ta vilken flygare som helst därifrån och placera över värdedepån i Västberga under mörkerflygning och idioten skulle misslyckas direkt. Dessutom är det som jag hela tiden hävdat, att piloten med sötrsta sannolikhet inte är svensk.

Haha, om man nu bestämmer sig för att ta detta jobbet så vill man jävligt mycket hellre hovra bland träd än att flyga.
Citera
2009-09-24, 08:53
Medlem
swardfishs avatar
Citat:
Han måste inte fysiskt landa, räcker med att han är tillräckligt nära för att man ska kunna "kliva" på.

Jag har själv bevittnat en ambulanshelikopter som landat på en bilfärja, så det går.

Jag tycker det är intressant att de lyckades sno en helikopter som råkade ha vinsch.

Okej, jag ger dig den, men vi är överens om att dom inte ställt ner maskinen. Dom kan ju ha hoppat en eller ett par meter också.
Beträffande vinschen så finns det med all säkerhet sätt att lösa det på, någonting har dom ju pysslat med i två timmar mellan Norrtälje och Västberga. Rensat helikoptern på onödig inredning och monterat en vinsch. Men vad vet jag.
Citera
2009-09-24, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace
I maj detta år frågade en bekants bekants bekant som jag tror har något jugoslavisk bakrund om jag skulle kunna utföra ett uppdrag åt dom för ett 6-siffrigt belopp. Det var ett riskfyllt uppdrag sa han. Jag tog det hela som ett skämt. Killen ifråga är känd för att han har haft en kriminell bakrund."

Intressant
Senast redigerad av Pokerfetto 2009-09-24 kl. 09:02.
Citera
2009-09-24, 08:57
Bannlyst
jag tror brackspace snackar skit
Citera
2009-09-24, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Varför är man inte förvånad...
Inkompetensen i den svenska poliskåren i ett nötskal.

Ja man kan ju undra hur jargongen gick.

CHEF: "Nehe grabbar! Ingenting har hänt så eftersom löningen ligger runt hörnet så tycker jag att vi tar ett par dagars break med övervakningen. Ja, Jönsson?"
JÖNSSON: "Men alltså..kan inte löningen vara särskilt intressant?"
CHEF: "Haha för helvete Jönsson, din lilla supercop. Om du vill stå gömd i en buske så gör det, räkna dock inte med någon övertidsersättning."

Ridå.
Citera
2009-09-24, 08:59
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:

Det var väl säkert medveten att han skulle hovra under tiden.

Dett med bl a avsikt att risken för att polisen skulle bekjuta helikoptern minskade dratiskt.
Citera
2009-09-24, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-boy
jag tror brackspace snackar skit

tror backspace är den ende som inte snackar skit här.....
Citera
2009-09-24, 09:03
Medlem
Gidellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det var väl säkert medveten att han skulle hovra under tiden.

Dett med bl a avsikt att risken för att polisen skulle bekjuta helikoptern minskade dratiskt.

Måste erkänna att jag inte sett på saken så tidigare men detta kan du mycket väl ha rätt it. Hovra var nog rejält smartare än att landa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in