2009-09-23, 21:41
Medlem
Snälla

Kan inte alla rasistbönder här sätta sig framför tvn, sätta på dolby digital-ljudet, hälla upp ostbågarna och sätta på en Vin Diesel-rulle SÅ VI SLIPPER PÅMINNAS OM ATT NI FINNS!!???
Citera
2009-09-23, 21:41
Medlem
Coke54s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abirawin
Flygtiden från F7 Såtenäs till Västberga är beräknad till ca: 15 min med JAS 39 Gripen. Två plan bör stå klara stand by för omedelbar insats. Teoretiskt skulle man ha kunnat hinna upp helikoptern i Västberga från Skaraborg och hinna skjuta ner den över huvudstaden med luft mot luft robot.

vad skulle det resultera med? att pengar flyger runt i stockholm och att rånarna dör.. varför inte bara få upp den äckliga polishelikoptern? är de ingen som bevakar den så den inte har massa sprängämnen i den när de händer något? badhus är t o m bevakade nätter.. vilket jävla skämt!
Citera
2009-09-23, 21:42
Medlem
Brutes avatar
Vaselin

Kan Vaselin redogöra lite om hur stor del av denna värdedepås innehåll som utgörs av utländsk valuta?

Man kan ju få ner vikt/värde-ratio om det t ex rör sig om Euro-sedlar i större valör.

//Brute
Citera
Medlem
montana1s avatar
någon som vet vem som äger helikoptern??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coke54
har en kompis som är helt insatt i detta som tydligen vart på plats där helikoptern landat.. han säger att de finns "ränder på mattan" som ser ut som att en till heli vart där eller att samma landat tidigare.. kan det vara 2 helis inblandade? vågar man tro att de tagit en annan heli o flygit ut ur landet eller iväg från stockholm? finns dock inga andra rapporteringar från att någon annan heli stulits..

Kanske gled-landade dom? Det borde väl vara möjligt?
Var det bara en tur-landning?
Citera
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Flygtiden från F7 Såtenäs till Västberga är beräknad till ca: 15 min med JAS 39 Gripen. Två plan bör stå klara stand by för omedelbar insats. Teoretiskt skulle man ha kunnat hinna upp helikoptern i Västberga från Skaraborg och hinna skjuta ner den över huvudstaden med luft mot luft robot.

Haha, detta är inte Israel, det sitter inte piltoter standby i Jas39;orna dygnet runt. Det vore något dock, "helikopterrånarna nerskjutna av 2x Jas gripen", gärna folk på gatan som filmat med kameror och lagt upp på liveleak etc. Haha..
Citera
2009-09-23, 21:43
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Skitsnack, han sa hur mycket som kunde finnas i byggnaden, inte hur stort bytet var.

Må så vara.
Citera
Medlem
Proras avatar
Citat:

Dygnetruntberedskap med insatsberedda plan på varje flygflottilj hör väl kalla krigets dagar till. Men jag vet i ärlighetens namn inte exakt vad som gäller idag.

Och robotattack är i alla lägen en våt Hollywooddröm.
Citera
Medlem
E507s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montana1
någon som vet vem som äger helikoptern??

sök bakåt i tråden, minns inte namnet på stället men om jag inte misstar mig så var det en flygskola eller liknande.
Citera
2009-09-23, 21:44
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Eller så kan vi släppa ner fallskärmsjägare på taket, eller vi kanske inte ens behöver människor, vi kan släppa ner polishundar...
Citera
Medlem
Coke54s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snedtripparN
Kan ju vara , helikopter 1 fylls med pengar åker ut i skogen på nån väg landar snabbt och en bil kör iväg med pengarna , medans brottslingarna flyr landet i en annan ... hmm

varför skulle det vara omöjligt i detta läge att flytta över båda folket och pengarna till heli 2? vem fan ska springa runt med 225 kg pengar i skogen.. säg att de fick med sig 100 kg..eller 50 kg.. det är jobbigt att springa med det.. t o m 20 kg skulle va jobbigt att springa runt med..
Citera
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Svensk polis är bara så jävla pinsam. Finns inget land där det är lättare att vara kriminell. Jag hejar på rånarna, de visade upp driftighet och kunskap. Mycket proffsiga, till skillnad från polisen.

Jag gör detsamma, riktigt fint gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in