2009-09-23, 18:37
Medlem
baffbaffs avatar
Jaha. Så Leif svamlar bara som vanligt. Den mannen verkar vara ännu tröttare än vanligt. Vad gör den mannen för nytta egentligen?
Citera
Medlem
fredrikdenstores avatar
Man blir lite resignerad när man hör polisbefälet i Aktuellt. Helt inkompetenta nollor. Vill man inte lösa brott i Sverige?
Citera
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Vet ju inte vilka valörer det rör sig om men
te x
500st 1000lappar och 1000st 500lappar borde inte väga två ton...?
Då har du en miljon. En miljard är tusen gånger så mycket.
Citera
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Vet ju inte vilka valörer det rör sig om men
te x
500st 1000lappar och 1000st 500lappar borde inte väga två ton...?
1000 lappar används inte idag i bankomater.
Citera
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Intressant i sammanhanget är att det inte räcker med helikopter och pilot, det måste vara en helikopter som just den piloten kan flyga också. Bara för att man kan en helikopter så kan man inte alla.
Citera
Medlem
bob-marerlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gr1zly
Självklart menade jag inte.

Det slår dom flesta rån, och jag tror inte heller dom faller på dom misstagen du nämnde här ovan.

Men dom är fortfarande människor och har nu ett antal poliser som säker efter dom och duktigt med civila människor som tipsar polisen ständigt.

Dom planerar ju inte misstagen, dom sker oplanerat. man kan inte planera att inte begå misstag:P
Jag förstår hur du tänker. De har helt klart oddsen emot sig, men har säkerligen ändå erfarenhet av liknande situationer. Polisen verkar arbeta på exakt samma sätt och bryter inte gärna rutiner.
Tiden får visa och se. Jag har dock sagt sen inlägg ett att jag är övertygad att de aldrig kommer hittas.
Citera
2009-09-23, 18:38
Medlem
dante05s avatar
Hur är pengarna fördelade på de där stället, typ säckar? väskor? Isf hur mycke är det i varje säck/väska. Sen bör det bara funnits 100lappar o 500lappar? eller andra valörer också? Om du undrar varför ja undrar. Har ja fatta rätt när ja har läst så lasta de i cirka tio minuter. så de bör jou fått med sig iaf 100millar iaf Eller va tippar du på? uppskatt på de du vet ang det stället Mvh D
Citera
Medlem
gomers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E507
yes har ju en tendens att va på det viset. tycker bara det är synd att på det här sättet så framstår det ju som om polisen var snabbt på plats och gjorde sitt bästa. när det i verkligheten var ett praktfiasko

Kanske lika bra det så att vi inte indirekt skriver ett öppet brev till alla banditer i europa och bjuder in dom till ett plundringskalas...
Citera
Medlem
OmgIHasTacos avatar
Jag tycker det var jättefint av dom på kvällspasset i P3 att erkänna att de var inne på flashback och läste om rånet.

ärlighet varar längst!
Citera
Medlem
I aftonbladet uttalar sig Polisen:
" Inte ens våra piloter skulle landa på det här viset "

Vilket dravel, jag har inte flugit helikopter sedan 80-talet och inte Bell Jetranger, men med den gamla franska Alouette som jag flög så skulle det inte ha varit något problem över huvud taget. I normalväder träffar man rätt på en 10-15 centimeter.
Citera
Medlem
€rics avatar
Trodde också först de kanske var en stridspilot tror dock de ej längre, hört att en som varit med på såna här kupper förut faktiskt kör helikopter rätt ofta och "leker" med dem... Så poliserna lär ju iaf va intresserad av han.. Kanske den gripena?
Citera
Medlem
dan.abnormals avatar
Känns som att helikopterpiloten aldrig har nuddat en helikopter på svensk mark tidigare, skulle vara alldeles för lätt att spåra honom. Dom här grabbarna har tänkt på det mesta.

Hoppas verkligen inte polisen har låtit sig mutas eller kanske till och med bidragit eller på annat sätt samarbetat, det vore en riktigt fet politisk skandal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in