2009-09-22, 19:46
Medlem
Yules avatar
http://img101.imageshack.us/gal.php?g=dsc01403a.jpg

Vad tusan är det för belägg på chokladen? Det är inte skrapmärken utan små korn som inte försvinner när jag tar på det. Jag kan smeta ut den med lite våld. Det Ser inte aptitligt ut och jag funderar på om jag ska slänga den? Ser fint ut inuti dock.
Senast redigerad av Yule 2009-09-22 kl. 19:57.
Citera
2009-09-22, 19:50
Medlem
supermassives avatar
Enligt Squalo från denna tråden: https://www.flashback.org/showthread.php?t=951649

"Det är bara socker.

Chokladen har blivit lite för varm och svettats, så blir det vitt sådär av socker när den kallnat igen.

Det är inget problem att äta den."

Så du kan alltså äta den, även fast den inte ser så jätteaptitlig ut.
Citera
2009-09-22, 19:50
Medlem
Yules avatar
Ah, tack. Jag kollade lite där men såg inga bilder så jag var osäker på om det handlade om samma sak. Tack ^^
Citera
2009-09-22, 19:51
Medlem
Gondars avatar
Chokladen är säkert köpt på någon turk-livs? Brukar vara så eftersom chokladen blivit nersmält/fryst ett antal gånger. Turk-livs choklad blir 70% fallen såhär ( i växjö iaf.)
Citera
2009-09-22, 19:52
Medlem
Yules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gondar
Chokladen är säkert köpt på någon turk-livs? Brukar vara så eftersom chokladen blivit nersmält/fryst ett antal gånger. Turk-livs choklad blir 70% fallen såhär ( i växjö iaf.)

Turklivs? Hahah verkligen inte. Den är köpt på hemköp. Det är Fazer, Bak och Dessert-choklad.
Citera
2009-09-22, 19:54
Medlem
Gondars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yule
Turklivs? Hahah verkligen inte. Den är köpt på hemköp. Det är Fazer, Bak och Dessert-choklad.
Okej. Lustigt. Kan väl hända sånt där också antar jag! (: Skönt att veta att det inte bara är turk-livs som har så här nersmält/fryst choklad.

Lycka till med chokladen!
Citera
2009-09-22, 19:55
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yule
Ah, tack. Jag kollade lite där men såg inga bilder så jag var osäker på om det handlade om samma sak. Tack ^^
Du får smaka på chokladen helt enkelt. Smakar den konstigt eller annat så släng den. Gör den inte det så spara den.
Citera
2009-09-22, 19:56
Medlem
Jag hade krängt det där ändå, åt precis för 30 min sedan en vit-spräcklig lindt-boll. Man måste bara låta det ligga lite i munnen så att den sträva beläggningen smälts bort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in