Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Bredvid MadHouse Records har en liten sushirestaurang nyss öppnat. Super Sushi tror jag den heter. Jag åt deras sushi häromdagen och tyckte den var väldigt bra. Jag har tidigare ätit sushi från den japanska/asiatiska restaurangen på Andra Långgatan och den utanför Nordstan (märks det att jag är dålig på namn?) men Super Sushi slår dessa båda. Särskilt deras maki-sushi (rullarna med nori utanpå) var riktigt god. Möjligen kan man klaga på att tonfisken inte var av bästa kvalitet, men det är den å andra sidan inte på någon annan take away-restaurang heller. Mikado slår självklart alla tre på fingrarna, men någon skrev här att de slutat med sushi, vilket är synd.
Hur som helst, 10 stora och goda bitar för 59:- var det. Rekommenderas.
Jag har hört att Mikado konverterat till ett thaihak, stämmer det?? Denna otroligt bra Japanska restaurang *gråter*!!! Jag har inte fått bättre service någon annanstans, när ungarna ätit upp försvann de bara, återfanns i köket, lekandes med varsin levande hummer som de hade tävling med..... Var där första gången -96 med det dåvarande jobbet, superbra!!!