Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-21, 19:28
  #1
Medlem
Hej, nu är det så här att jag ska börja lämna leverprover. Jag var hos doktorn idag och jag ska lämna leverprover i 6 månader vid 4 tillfällen, någon som vet hur länge alkoholen syns där osv? Hur mycket det går att dricka, finns det några kryphål eller knep? Jag ljög för doktorn och sa att jag dricker 5-8 öl på en kväll. Och han sa att om jag inte dricker tills jag somnar skulle det inte vara några problem med proverna.
Citera
2009-09-21, 19:34
  #2
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiisper
Hej, nu är det så här att jag ska börja lämna leverprover. Jag var hos doktorn idag och jag ska lämna leverprover i 6 månader vid 4 tillfällen, någon som vet hur länge alkoholen syns där osv? Hur mycket det går att dricka, finns det några kryphål eller knep? Jag ljög för doktorn och sa att jag dricker 5-8 öl på en kväll. Och han sa att om jag inte dricker tills jag somnar skulle det inte vara några problem med proverna.

Hur mycket dricker du då?
Citera
2009-09-21, 19:35
  #3
Medlem
Jadu, ungefär 10-14 öl plus sprit på en kväll, oftast fredag lördag! :P
Citera
2009-09-21, 19:44
  #4
Medlem
"Får" provet inte visa alkoholintag eller skador från alkohol?

Min egna erfarenhet är att jag tidigare drack mängder som enligt läkarkåren uppfattas som klart missbruk, framför allt öl, i flera år. Tog leverprov i direkt anslutning, syntes ingenting. Skador ska tilläggas.

Är närmare 30 än 20
Citera
2009-09-21, 19:48
  #5
Medlem
Skador från alkohol, Citat ifrån läkaren "Jag menar inte att du ska vara spik nykter" Så jag undrar hur mycket man vågar dricka, jag är nämnligen 17 år. Jag torskade för rattfylla när jag var 15, därefter detta straff!
Citera
2009-09-21, 20:12
  #6
Medlem
Då är det betydligt svårare att svara på. Beror på en mängd olika faktorer. Ex läkemedel, kost, träning, anlag mm.

Men skador syns generellt sett efter långvarigt missbruk.
Vad som är långt och vad som är missbruk är tolkningsfrågor.
Läkaren sa iaf till mig typ; "Just nu syns det ingenting, men om du fortsätter så här i 5-10 år till är det en annan femma"

Om inte straffet i sig är överjävligt är min spontana reaktion att det inte är någon fara.

Den rent moraliska aspekten låter jag bli, märk väl =)
Citera
2009-09-21, 20:16
  #7
Moderator
Gromguttens avatar
Førutom att TS är minderårig och bannas ett år, detta är ett tema som tas i rätt forum, Medicin och hälsa, inte alkohol och dryck.

/mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback