Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-09-21, 01:36
Medlem
LillaTobbes avatar
Jag satt och tänkte igår kväll på att om man snusar så borde man ju ha något större risk att bli smittad.

Tänkte att man är med fingrarna i käften och gräver hela tiden.

Kan detta stämma eller har jag ansträngt hjärnan i onödan?
Citera
2009-09-21, 01:52
Medlem
the_c00l_guys avatar
Svininfluensan smittar via handskakningar.
Vilket således betyder att om du har "svininfluensa-baciller" på händerna så är du redan smittad.

Jag kan som vanligt i detta forum vara ute och cykla men, det är vad logiken säger.
Citera
2009-09-21, 02:17
Medlem
pooboxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_c00l_guy
Vilket således betyder att om du har "svininfluensa-baciller" på händerna så är du redan smittad.

Jag kan som vanligt i detta forum vara ute och cykla men, det är vad logiken säger.

Jag tror att du är ute och cyklar. Flunsan lär överföras genom handskakningar men du blir inte sjuk av att ha det på händerna.

Så här tror jag att det kan gå till.
Flunsakille nyser sig i handen.
Flunsakille och snusare skakar hand.
Snusare blir sugen på en snus och stoppar med snusen också in flunsan i munnen.
Citera
2009-09-21, 02:19
Medlem
WrongTurn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_c00l_guy

Svininfluensan smittar även via nysningar, hosta osv.

Nee, du är inte smittad om du har "svininfluensa-baciller" på händerna förrens du för dem till ögon, näsa eller mun.
Alltså ökar chansen att drabbas av svininfluensan om man snusar eftersom händerna får kontakt med munnen oftare.
Citera
2009-09-21, 02:37
Medlem
royahls avatar
jag hade svininfluensan, låg hemma däckad mån-lördag med feber/hosta/huvudvärk (extrem)/risig i kistan. Är tillbaka på banan igen och mår finemang var inte så jävla nojiga, för dom flesta är det son en vanlig influensa
Citera
2009-09-21, 04:07
Medlem
the_c00l_guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WrongTurn87
Svininfluensan smittar även via nysningar, hosta osv.

Nee, du är inte smittad om du har "svininfluensa-baciller" på händerna förrens du för dem till ögon, näsa eller mun.
Alltså ökar chansen att drabbas av svininfluensan om man snusar eftersom händerna får kontakt med munnen oftare.
Tack för rättelse.
Citera
2009-09-21, 08:49
Medlem
Pekabos avatar
Haha.

Jag undrar hur du snusar.
Eftersom du bokstavligt talat "är i käften och håller på hela tiden".

Åter till ämnet.
Ja. Det är väl mycket möjligt. Om du nu tar folk i händerna och sen gräver snus i munnen. Är du orolig. Använd handsprit varje gång innan du lägger in en prilla!

Sen är svininfluensan lite överdriven. Såvida du inte har HIV eller har annat dödligt virus!
Citera
2009-09-21, 09:05
Medlem
bluemoons avatar
om du använder en prismaster till lössnuset så får man aldrig in fingrarna i munnen
Citera
2009-09-21, 09:25
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av royahl
jag hade svininfluensan, låg hemma däckad mån-lördag med feber/hosta/huvudvärk (extrem)/risig i kistan. Är tillbaka på banan igen och mår finemang var inte så jävla nojiga, för dom flesta är det son en vanlig influensa

Precis samma förlopp för mig, bortsett från att jag aldrig hostade. Det som förvånade mig mest vara att hela det gastrointestinala systemet verkad klappa ihop totalt, så brukar det väl inte vara vid andra infulensor?

Kom som en käftsmäll på måndag morgon och på lördag var jag frisk.

Jag snusar visserligen men känner inte direkt att jag är och gräver i käften hela tiden. Slänger in en prilla i munnen bara. Mina händer rör knappast munnen när jag läger in en snus.
Citera
2009-09-21, 11:25
Medlem
dodeesoss avatar
Snus har väl en desinfekterande effekt, så om man kladdar lite extra när man kramar så borde man få samma resultat som med t ex handsprit??
Citera
2009-09-21, 11:40
Medlem
prees avatar
Äh, d e säkert lugnt :P
Citera
2009-09-21, 11:42
Medlem
Hehe skön tråd, ser framför mig aftonhorans rubrik: "Snusare har större risk att drabbas av svininfluensan/den nya influensan"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in