Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-09-21, 13:32
Medlem
LillaTobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekabo
Jag undrar hur du snusar.
Eftersom du bokstavligt talat "är i käften och håller på hela tiden".

Åter till ämnet.
Ja. Det är väl mycket möjligt. Om du nu tar folk i händerna och sen gräver snus i munnen. Är du orolig. Använd handsprit varje gång innan du lägger in en prilla!

Sen är svininfluensan lite överdriven. Såvida du inte har HIV eller har annat dödligt virus!

Är inte orolig, bara nyfiken

Citat:
Ursprungligen postat av pooboxxx
Så här tror jag att det kan gå till.
Flunsakille nyser sig i handen.
Flunsakille och snusare skakar hand.
Snusare blir sugen på en snus och stoppar med snusen också in flunsan i munnen.
Precis så tänkte jag :O

Citat:
Ursprungligen postat av D1990
Hehe skön tråd, ser framför mig aftonhorans rubrik: "Snusare har större risk att drabbas av svininfluensan/den nya influensan"

HAHA! Skulle inte förvåna mig, så kåt på "katastrofnyheter" som dom är..
Citera
2009-09-21, 20:40
Medlem
DonSikiels avatar
Snuschock? Dödsknark?
Citera
2009-09-21, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonSikiel
Snuschock? Dödsknark?
Hahaha! Snuschock!

EXTRA EXTRA
nya DÖDSSMITTAN
har ökat tack vare
SNUSCHOCKEN SOM RÅR
KUNGAHUSET RASAR
LILL-BABS I TÅRAR

För övrigt så stämmer det nog ganska bra att man kan bli smittad på så sätt. Det är ju just att bakterierna sprids från handen till ögon/mun/näsa etc. som är boven just i smitto-sammanhanget.
Citera
2009-09-22, 00:39
Medlem
Detta är tecknet!!!

Vi alla skall sluta snusa! Gör som aftonbladet säger
Ehm...
Citera
2009-09-22, 02:12
Medlem
Ja är du med händerna och kladdar i ansiktet hela tiden har du större risk för att få influensa.

Således borde en person som håller upp läppen för att trycka in snus ha större chanser att bli smittad än en person som tar en portion och bara slänger in den på tungan.

Tandborstning, tuggummi, tandtråd, hamburage,pizza, godis och taccos ökar chanserna dom med
Citera
2009-09-22, 02:20
Medlem
Kyscs avatar
Vem vet, det kanske rentav är säkrare att vara snusare. Den käre snusen kanske fungerar desinfekterande och effektivt med nikotin och diverse cancerogena ämnen håller patogener borta ifrån svalget och halsgången
Citera
2009-09-22, 03:09
Medlem
Jag tror det bara är bra att inte vara för renlig av sig så att man får motionera immunförsvaret lite. Så då kan man ju vända på kakan och säga att eftersom vi e inne å rotar i käften dagarna i ända så får vi i oss all möjlig skit vilket håller immunförsvaret igång!
Citera
2009-11-06, 13:00
Medlem
Ireqoms avatar
Men det är inte bara fysisk kontakt med influens smittade personer som gör att man blir smittad. Influensan sägs ju vara luftburen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in