Citat:
Ursprungligen postat av
SonyErection
fattar inte riktigt grejen med svartklubb, är det att dom inte har anmält sin verksamhet till staten?
Nån gång i tiden var det väl så.
Nu är det väl mer eller mindre en fest som inte har budget eller vilja att annonsera över hela stan men som ofta drar folk som kommer dit för att festa snarare än för att bara "gå ut och ha trevligt". Ofta med listor så att de kan kalla sig "medlemsfester" om snuten dyker upp och vill förstöra.
Ofta bra välmixad musik; mycket house på de fester jag går på och känner till, DJ's man har lyssnat på länge vars plattor inte vänds på så många andra ställen i stan.
Skulle själv vilja ha lite tips på bra technofester då det är något jag tappade greppet om efter hela den tokiga minimalbubblan som härjade i Stockholm runt 2005-2010.
Minns någon de där galna kvällarna på Kvarnholmen när svartklubb fortfarande var svartklubb? Man var ju som vit medelklassgrabb lite skakis när man gick förbi de inhyrda HA-grabbarna i dörren, men väl inne köpte man bira för någon tia och det var ju i mitten av 2000-talet så alla hade fortfarande solglasögon på sig på de överstrobade dansgolven utan att se ut som några jävla töntar... haha fyfan vilka tider!!
Minns gräsplättarna utanför när klockan började bli 10-11 dagen efter. Bra fester!!
Sen sprang jag på någon bra open-air fest som hölls i nån jävla ruin i "bortre östermalm" för att inte spoila för mycket (dessa kanske fortfarande kör). Skönt lökig, opretto stämning med sin "tropical" inramning med plastpalmar och solstolar där folk låg och ålade sig - UNDERBART!
Sen att The Office var helt crazy fram tills att de bytte "ägare" var ju också något i särklass. Tycker att de slog brutala parkeringshusrave i London, fester i Amsterdams industriytter och att de sniffade på Berghains legendariska period i mitten av 2000-talet när man efterfestade på RIKTIGA Bar 25. Kommer aldrig glömma de feta installationerna som man kunde hitta lite här och där i den där labyrintbyggnaden.. shit alltså!
Aja, ska ut ikväll och FAN vad jag saknar dessa tider. Vet att det finns bra fester i Sthlm nu och kanske är det bara jag som har blivit äldre och nostalgisk; men jag saknar fan det dekadenta och känslan av att alla passade in oavsett om du var världens fashionista, dubsteptönt (haha minns ni dem?), psytrance-dreads-mongo etc. Underbart!