2014-03-12, 22:20
Medlem
Ramas avatar
Jag har många gånger sett en klubb i Solnas tunnelbanestation och jag undrar vad det är för ställe? Det har nämnts i tråden tidigare. En svartklubb ska väl vara olaglig? Det här stället har tydligen funnits i evigheter och de måste ju hyra lokalen av SL, så det kan ju inte vara en olaglig klubb. Frågan är då hur en sådan klubb jämför sig med en vanlig klubb?
Citera
2014-03-13, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rama
Jag har många gånger sett en klubb i Solnas tunnelbanestation och jag undrar vad det är för ställe? Det har nämnts i tråden tidigare. En svartklubb ska väl vara olaglig? Det här stället har tydligen funnits i evigheter och de måste ju hyra lokalen av SL, så det kan ju inte vara en olaglig klubb. Frågan är då hur en sådan klubb jämför sig med en vanlig klubb?
Ofta har de 'obligatoriskt' medlemskap och säljer ölen till 'inköpspris' genom en förening. Man får servera alkohol inom ett slutet sällskap om man inte gör något påslag på priset.

Egentligen handlar det mest om att kunna visa upp papper och medlemslista om lagens långa arm tar en visit förbi. Nu pratar jag generellt, det finns såklart även de som bara kör. Men har man tänkt nyttja samma lokal flera gånger och inte vill få festerna nedstängda i tid och otid är ju det upplägget jag nämnde att rekommendera.
Citera
2014-03-26, 09:48
Medlem
guldankans avatar
..... Gandalf / Kruthuset ,,,,,,, på G igen ......

Sebastian Mullaert Live (aka Minilogue)
Ulf Eriksson (Kontra-Musik)
Woodsmen & Lady Log
Nadja Edman
DJ MFL
Momenth

Ljud från dB i världsklass och ihop med Lumiors ljussättning kommer Gandalf återbygga huset som en skogsglänta under stjärnorna. Under kvällen tillsammans med er vill vi få skapa den där faunska känslan. Gratis innan elva.

den 4 april kl. 22:00 – 03:00
https://www.facebook.com/events/1378610712399391

Det talas om en hemlig efterfest .....
Citera
2014-03-26, 13:08
Medlem
jenli89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rama

Har varit inne bakom den svarta dörren vid två tillställningar. Den ena gången var det "Solna HQ" som hade en kalasafton. Första gången jag var där och sista... trodde jag. De slutade ha fester efter det. (såvitt jag vet) Andra gången var det en relativt nystartad och ung förening som hyrde lokalen, på test. Innan hade de bara haft openair-partaj. Var glest med folk men hade kul som attan, det jag minns förstås.

Är en intim och dunkel lokal, som ja gillar det. En sak som också bör tilläggas, rökning inne är tillåten . Man stinker rätt så j*vla illa efter, men w/c ---> dom som är påväg till jobb på morgontuben
Citera
2014-04-01, 23:40
Medlem
Tresbs avatar
Karbon ska köra igen denna eller nästa månad, minns inte riktigt. Förra festen där Gerd spelade var fantastisk!

Sen så har vi ju även detta på lördag
https://www.facebook.com/events/436794136452381/
Citera
2014-04-02, 07:11
Medlem
Kruthuset kör väl klubb på fredag också, ryktas om att festen förflyttar sig när de stänger kl 3..
Citera
2014-04-03, 22:37
Medlem
Vart anmäler man sig till planets summer cirkus fest på lördag? Hittar ej på Facebook. PMa gärna
Citera
2014-04-04, 01:45
Medlem
Tresbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerhead
Vart anmäler man sig till planets summer cirkus fest på lördag? Hittar ej på Facebook. PMa gärna

Står på eventsidan på fb
www.maximal.in
Citera
2014-04-04, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb
Står på eventsidan på fb
www.maximal.in
Tack!
Citera
2014-04-05, 13:25
Medlem
Tresbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Kruthuset kör väl klubb på fredag också, ryktas om att festen förflyttar sig när de stänger kl 3..

Blev det någon efterfest?
Citera
2014-04-14, 20:13
Medlem
skitifittabaknulls avatar
Någon som kör på torsdag?
Citera
2014-04-22, 18:55
Medlem
Tresbs avatar
Någon som kör på lördag?
Citera