2012-05-01, 23:26
Medlem
mydoglitterss avatar
Universitetet i stfold Norge fngar UFO p film

Det hr r ju s frbannat hftigt. Hoppas jag fr uppleva sanningen bakom flygande tefat och liknande innan jag dr.

http://www.youtube.com/watch?v=ADTL6...eature=related

Frn 3.34 och framt reser sig hren i nacken som aldrig frr.

Vad tror ni. r inte detta tillrckligt med bevis?

Edit: hr har ni ett vldigt intressant inslag frn CNN dr framstende individer bekrftar det dom vet och vad dom sett:

http://www.youtube.com/watch?v=ZUdf8kRpLWs
Senast redigerad av mydoglitters 2012-05-01 kl. 23:44.
Citera
2012-05-01, 23:37
Medlem
AIKDaniels avatar
bullshit tror jag, kan vara vad som helst...
Citera
2012-05-01, 23:38
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel

Ingr inte flygande tefat i ''vad som helst?''

Eller vad r det som r bullshit ?
Citera
2012-05-01, 23:40
Medlem
mydoglitterss avatar
Det intressanta med denna dokumentr r att de norska forskarna faktiskt lgger fram vetenskapligt bevis fr att frskra om ktheten av de filmer de fngat med deras kameror.
Citera
2012-05-01, 23:43
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Ingr inte flygande tefat i ''vad som helst?''

Eller vad r det som r bullshit ?

Att ngra Norska ungdomar (om jag fattade rtt) ska se detta s knns det lite halvt konstigt. Menar, vad r det som strker att det verkligen r ngot "utomjordiskt?"

Lste Youtube kommentarerna och hller med vissa dr.
Citat:
Come on guys, just put your faith into a 13 year old CCTV camera.

Som sagt, gr inte att bevisa vad det var och det jag sger r ju bara vad jag sjlv TROR
Citera
2012-05-01, 23:45
Medlem
mydoglitterss avatar
Citat:
Att ngra Norska ungdomar (om jag fattade rtt) ska se detta s knns det lite halvt konstigt. Menar, vad r det som strker att det verkligen r ngot "utomjordiskt?"

Lste Youtube kommentarerna och hller med vissa dr.

Som sagt, gr inte att bevisa vad det var och det jag sger r ju bara vad jag sjlv TROR

Ingen har ju egentligen sagt att det r utomjordiskt, bara jvligt mrkliga fenomen som "ingen" har lyckats hitta en vettig frklaring till. De norska forskarna i inslaget menar inte att det r utomjordiskt, dock hvdar de att vervakningsbilderna r autentiska.
Senast redigerad av mydoglitters 2012-05-01 kl. 23:47.
Citera
2012-05-02, 00:07
Medlem
HaWwKs avatar
Citat:
Det r ett bevisat fenomen. Man vet inte vad det r. S du fr tro att det inte r ngot s mycket du vill, men ngonting r det.
Citera
2012-05-02, 16:42
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Det var d fan vad alla slnger sig med "bevis" i den hr trden. Filmerna bevisar (frutsatt att de r kta och omanipulerade, men det finns det ju all anledning att tro att de r) enbart att det frekommer mrkliga ljusfenomen i Hessdalen, inget annat. Vad dessa ljusfenomen R terstr att frklara p ett tillfredsstllande stt. Att de r varelser frn en annan planet r dock lite lngskt, ven om man kommer p en bra anledning till varfr sdana varelser skulle flyga omkring i en enda dal i Norge varenda kvll.
Citera
2012-05-02, 19:21
Medlem
Vargen225s avatar
Hur r det igentligen med hessdalsfenomenet pgr det fortfarande eller har det slutat. r det ngon som har lnk till ngon sida om det.
Citera
2012-05-03, 09:54
Moderator
Humbugs avatar
Slr ihop med Hessdalen-trden.
Senast redigerad av Humbug 2012-05-03 kl. 09:58.
Citera
2012-05-03, 10:10
Medlem
Fris avatar
Behvs inga observationer, fr vi vet redan p frhand att det inte KAN existera ngonting drute som skulle kunna f ngon form av relation med oss. Antingen r de fr primitiva fr att kunna resa interstellrt, eller ocks r de s otroligt verutvecklade att vi drfr inte kan relatera till dem p ngot stt alls. Om du ser en myrstack i skogen, gr du fram till den d och ber att f tala med deras ledare? N just det, och p samma stt behandlas vi av de som ligger ngra miljoner r fre oss i industrialiseringen. Vi ignoreras. Vi r inte ett dugg intressantare fr dem n vad sand p Mnen r.

Finns det utomjordisk intelligens s bestr den numera av nnting i stil med den mrka materien. Den r ett naturfenomen fr oss. Inte ngra silverglnsande tefat som svvar runt i vr atmosfr. Tnk s hr, mnniskor har anvnt radio i ngon form i ca 100 r. Vad r sannolikheten att ngon annan i vr galax rkar vara p samma utvecklingsstadie, allts nr man anvnder nnting s primitivt som radio, i ett universum som r 13 miljarder r gammalt? Jo, ca 100/13000000000 = noll i praktiken! SETI, att leta efter utomjordisk artificiella radiosignlaer, r ett dftt koncept frn brjan. Som att leta efter postiljonhstar p mnen liksom, fr hur skulle utomjordingar annars kunna kommunicera? Ta vr industriella och ekonomiska utveckling de senaste 100 ren och dra ut den exponentiella trenden en miljon gnger, s kommer du i nrheten av den niv som "de" befinner sig p (om "de" inte rkar vara mnga gnger ldre n 1% av universums lder). "Vi" kanske reser interstellrt en dag, men innan dess kommer vi rent DNA-ingenjrsmssigt att ha gjort oss till nnting helt annat n vad vi r idag. Och vi kommer fortfarande inte att g fram till myrstackar i skogen och be att f tala med deras ledare...
Senast redigerad av Fri 2012-05-03 kl. 10:14.
Citera
2012-05-03, 12:19
Medlem
Fru.Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Behvs inga observationer, fr vi vet redan p frhand att det inte KAN existera ngonting drute som skulle kunna f ngon form av relation med oss. Antingen r de fr primitiva fr att kunna resa interstellrt, eller ocks r de s otroligt verutvecklade att vi drfr inte kan relatera till dem p ngot stt alls. Om du ser en myrstack i skogen, gr du fram till den d och ber att f tala med deras ledare? N just det, och p samma stt behandlas vi av de som ligger ngra miljoner r fre oss i industrialiseringen. Vi ignoreras. Vi r inte ett dugg intressantare fr dem n vad sand p Mnen r.

Finns det utomjordisk intelligens s bestr den numera av nnting i stil med den mrka materien. Den r ett naturfenomen fr oss. Inte ngra silverglnsande tefat som svvar runt i vr atmosfr. Tnk s hr, mnniskor har anvnt radio i ngon form i ca 100 r. Vad r sannolikheten att ngon annan i vr galax rkar vara p samma utvecklingsstadie, allts nr man anvnder nnting s primitivt som radio, i ett universum som r 13 miljarder r gammalt? Jo, ca 100/13000000000 = noll i praktiken! SETI, att leta efter utomjordisk artificiella radiosignlaer, r ett dftt koncept frn brjan. Som att leta efter postiljonhstar p mnen liksom, fr hur skulle utomjordingar annars kunna kommunicera? Ta vr industriella och ekonomiska utveckling de senaste 100 ren och dra ut den exponentiella trenden en miljon gnger, s kommer du i nrheten av den niv som "de" befinner sig p (om "de" inte rkar vara mnga gnger ldre n 1% av universums lder). "Vi" kanske reser interstellrt en dag, men innan dess kommer vi rent DNA-ingenjrsmssigt att ha gjort oss till nnting helt annat n vad vi r idag. Och vi kommer fortfarande inte att g fram till myrstackar i skogen och be att f tala med deras ledare...

Om du ska sno Citat av Michio Kaku, s fr du fan ta och anvnda citattecken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in