Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Jag minns nn plats i USA dr de sg de mest konstiga fenomen p natthimmeln d och d, folk kte dit bara fr att f se de dr fantastiska ljusen.
Sen var det nn som gav sig fan p att ta reda p varfr och vad de var egentligen, ven han sg de fantastiska ljusen ver nn hjd.
Han noterade dock att det var i en viss vdertyp som de visade sig.
Bakom berget eller hjden s gick en bilvg, men den kunde inte ses frn platsen.
Dock efter test i det typiska vdret fixade han att nn krde p den vgen, och plopp dr var fenomenet, tydligen krkte sig ljuset just nr luftfuktighet och tempratur var rtt, s att trots att inte bilstrlkastarna direkt kunde ses s spelade de p himmelen ver berget.
Jag menar ven dr var folk vertygade om att det var ett paranormalt fenomen eller utomjordiskt, jag gissar att folk blev ganska sura och fortsatte envist hvda annat ven om det var klart.
ven i det hr fallet mste det ju till ngon som str mer n och gapar t fernomenet fr atgt n ett resultat, man kan inte bara sga si eller s, om ljusen inte r fejk s ta reda p mer om det helt enkelt.
Fanns ju ven nt stlle dr de sg lyktgubbar i nn krrskog, det var ju sumpgaser som kunde ses i mrkret.
Pminner mig om en sak jag sg i frrgr natt.
Det var under -10C och det fll ett mycket tunt snfall. Flingorna var s sm att de bara kunde ses i direktbelysning.
S ngra kvarter bort ver hustaken s ser jag ngra ljuskglor som pekar rakt upp. Jag tnker att det r ngon som har lekt med ngra strlkastare.
Nr jag passerar en tvrgata s ser jag en gatlykta med exakt samma ljuskgla ifrn. Jag tnker att det mste vara ngot ljuslckage frn toppen av lyktan och tnker inte mer p det.
S ngot kvarter senare ser jag en bil med pslagna strlkastare. Och trots att det mesta av ljuset r riktat ned mot marken
s ser jag exakt samma ljuskglefenomen som tidigare! Ngon som kan frklara detta?