• 2
  • 3
2009-09-25, 17:03
Medlem
MrOaikis avatar
Starta ett aktiebolag och ta inte ut någon lön.
Citera
2009-09-27, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackgirl
Är det 30% egenavgifter ifall man är ensam?

Hur fan vill de att personer som jag ska köra vitt? Jag menar, jag kan inte köra min verksamhet lagligt om jag inte bokför och kör med deras sjuka skatter och kan jag inte köra verksamheten lagligt kan jag lika bra skita i att skatta överhuvudtaget.

Alltså ålderspensionsavgift och sådant trams, varför måste jag betala för det? Samt sjukförsäkring? Får inte jag bestämma själv om jag vill ha det eller inte?

Klart du skulle kunna bestämma själv om du vill ha det "tramset" eller inte, men vem ska försörja dig när du blir gammal hade du tänkt? Om det här inte blir den framgång du tänkt dig, menar jag?

Och du verkar inte vilja jobba särskilt hårt nu, allt verkar bara vara besvärligt...Vill du håva in stålars får du väl anstränga dig lite också?
Citera
2009-09-27, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Klart du skulle kunna bestämma själv om du vill ha det "tramset" eller inte, men vem ska försörja dig när du blir gammal hade du tänkt? Om det här inte blir den framgång du tänkt dig, menar jag?

Och du verkar inte vilja jobba särskilt hårt nu, allt verkar bara vara besvärligt...Vill du håva in stålars får du väl anstränga dig lite också?

Skämtar du eller? Stor skillnad på 30% och 60% i skatt. Jag håller på att utbilda mig och kommer efter det jobba och köra min verksamhet SVART eftersom det är ren idioti att köra det vitt med dessa skattesatser.
Citera
2009-09-27, 21:57
Medlem
Laxermedels avatar
Hoppas du åker fast.
Citera
2009-09-27, 22:50
Medlem
Problemet med din lösning att smuggla in dem på banken, är att de där uppgifterna försvinner ju aldrig. så om myndigheten bestämmer sig för att granska dig så kommer de nosa rätt på varje insättning och det skulle bli väldigt svårt för dig att bortförklara varje insätting. Möjligen om du köper ett fett travkvitto och dunkar in pengar nån gång.

Vet inte om det här funkar, men jag har en idé: Det borde gå att starta konto i nåt mindre nogräknat land nästa gång du är på semester. Öppna konto, få ett visakort knutet till kontot. När du kommer hem, börja pytsa in pengar via forex eller moneytransfer, ta ut dem med visakortet? Om man inte behöver legitimera sina insättingar/överföringar borde det gå?
Citera
2009-09-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Problemet med din lösning att smuggla in dem på banken, är att de där uppgifterna försvinner ju aldrig. så om myndigheten bestämmer sig för att granska dig så kommer de nosa rätt på varje insättning och det skulle bli väldigt svårt för dig att bortförklara varje insätting. Möjligen om du köper ett fett travkvitto och dunkar in pengar nån gång.

Vet inte om det här funkar, men jag har en idé: Det borde gå att starta konto i nåt mindre nogräknat land nästa gång du är på semester. Öppna konto, få ett visakort knutet till kontot. När du kommer hem, börja pytsa in pengar via forex eller moneytransfer, ta ut dem med visakortet? Om man inte behöver legitimera sina insättingar/överföringar borde det gå?

Ge er nu för helvete. TS insättningar är för fan inte ens 1/4 av en normal svensk får ut i månaden i lön. SKV kommer inte att sitta och lägga ner tid på att granska enskilda konton och det finns ingen bank i hela sverige som kommer att rapportera den där typen av insättningar som speciellt misstänksamma.

De skulle vara om SKV skulle ha henne under särskild övervakning av någon anledning, men det bör väl vara en ca 500 000 bidrags/skattefuskare som ligger före i granskningskön

TS "skattefusk" är väl ungefär 1/100 av vad en normal svensk krog fuskar med varje dag.
Citera
2009-09-28, 01:21
Medlem
Förstår inte problemet, tror du att SKV sitter och granskar folks bankkonton på ren chans? Det kan jag upplysa om att de inte gör, du kan flytta hur mycket pengar du vill ut och in på dina bankkonton utan att varken banken eller SKV bryr sig, endast insättningar från utlandet som överstiger drygt 100.000 kommer banken anmäla till Riksbanken och ev får du en förfrågan sen om de pengarna.

För ett antal år sen tog jag in 10-30.000 i månaden rakt in på bankkonto från utlandet i ca 2 års tid det var inte en jävel som undrade nåt om det....en banköverföring är ju inte samma sak som nån form av löneutbetalning

De summor du nämner är i sammanhanget minimala så du kan ta in det på ett bankkonto utan problem skulle jag säga
Citera
2009-09-28, 02:10
Medlem
Adazanims avatar
Hur bedriver du E-handel utan att få pengarna överförda till något konto?
Citera
2009-10-20, 22:19
Medlem
Diablo1118s avatar
Kanske lite off topic men skulle inte följande fungera när det gäller att sätta in större belopp på banken utan att de rapporterar en till skv?

Hur mycket koll har bankerna på varandra?

Bank1
Ta ett lån på en summa (vi säger 50000kr) eller ta ut 50000 sparade pengar om du har det.
Ta ut pengarna kontant så att du får ett kvitto på uttaget.

Bank2
Sätt in 50000 till en annan bank . (Du har ju kvitto på uttaget från bank1)
De behåller väl inte kvitto om du måste visa det?

Gå tillbaka och sätt in pengarna igen på bank1 och undrar de kan man säga att affären man tänkt genomföra inte blev av och du har ju kvittot kvar sedan uttaget.

Tror det skulle fungera gentemot banken.....men kollar skatteverket så åker man nog....
Citera
2009-10-20, 23:24
Medlem
Troians avatar
Kunde inte en lösning vara att sköta så att transaktionerna kommer in på Paypal? Sedan använder du Paypal till så många inköp som möjligt.

Eventuellt kan du ju också starta ett konto på en utländsk, exempelvis Schweizisk bank, med tillhörande betalkort. Sedan shoppar du på detta, eller tar helt enkelt ut pengarna från bankomat?
Citera
2009-10-22, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kunde inte en lösning vara att sköta så att transaktionerna kommer in på Paypal? Sedan använder du Paypal till så många inköp som möjligt.

Eventuellt kan du ju också starta ett konto på en utländsk, exempelvis Schweizisk bank, med tillhörande betalkort. Sedan shoppar du på detta, eller tar helt enkelt ut pengarna från bankomat?

Känns som lite overkill att börja med utländska bankkonton när det handlar om 32.000:- per år.......skatteverket kommer inte bry sig hon kan köra in allt på sitt eget bankkonto utan problem.....
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in