2010-10-18, 20:40
Citat:
Jadu, ingen aning, kanske något i stil med att ifall Norge väljer att betala av sin statsskuld och börja göra livet fint för sina invånare (kanske ge alla mat, el och husrum) så hade dem blivit utslängda från världspolitiken eller liknande. Ingen aning, jag är dock inte rädd för att spekulera som vissa andra *hosthostLOMMIhosthost*
Ursprungligen postat av Lommi
Försöker jag knö mig före i kön så kommer jag med all sannolikhet bli utslängd. Så det får jag ej. Vad detta har för relevans med Norges statsskuld förstår jag dock fortfarande inte.
Citat:
Sist jag såg till världen idag så levde vi alla i en stor illusion skapad av dem som äger allt på jorden, alltså dem med mest pengar, vad vet jag. Vad tror du?
Varför skulle man behöva vara "megamiljardär" för att svara på frågor likt denna?
Citat:
Pengar är lika mycket värt som mitt toalettpapper. Eller ja, mitt toapapper kan jag göra mer med än en tusenlapp, då uppsugningsförmågan i det pappret inte är så bra. Hur ställer du dig till att värdelösa papperslappar med bläck på styr våran värld och våra liv?
Hur ställer du dig till: "De pengar som skulle kunna betala av skulden kanske genererar mer avkastning än vad räntan på skulden är?"?
Blargh, mitt argumenterande här börjar sjunka till nivån av en inbiten flashbackare. Gotta focus, don't mind the lunatics...