Citat:
Ursprungligen postat av enbragrabb77
När jag då enkelt frågade om varför lyckokravet ska finnas på det yrket men inte på "vanliga" yrken fick jag nästan stryk. Började gå på mig o allt möjligt.
Jag hittade det här inlägget och jag tycker det är väldigt talande och intressant i debatten om sexköp eller rättare när det kommer till respekt för de som arbetar. Feminister tar ofta upp att horor är olyckliga på jobbet. Men vem fan är inte det? Min chef är vidrig och abetsuppgifterna har blivit konstiga. Jag har sökt länge efter ett nytt jobb men tills jag får ett annat är jag fast. Enda ljuspunkten är vissa av arbetskamraterna.
Många av debattörerna gillar att göra sig till talespersoner för dom grupperna dom anser sig representera - flyktingar, misshandlade, prostituerade, fattiga och anorektiker. Jag skulle vilja se mer horor som debatterar prostitutuion än latteliberala kvinnor med hipp bostadsrätt på Södermalm. Det är sällan dom själva eller sexköparna är med i programmen och detta visar väl rätt tydligt på det stigma som denna vanliga sysselsättning bär på?
Men en mer öppen debatt skulle göra många av förståsigpåarna överflödiga och många skulle nog bli arga även från feministhåll om debatten blev mer öppen. Det är paradoxen - ju öppnare och mer jämställt ett samhälle blir desto färre proffstyckare och debattörer kanske behövs när alla blivit mer medvetna. Eller vad anser ni?