Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Vad givande det är att diskutera med någon som bara tycker att det är viktigt kring vem som har rätt eller ej. Som "feminist" anses du ibland tycka saker du inte gör, enbart för att du är ihopklumpad och generaliserad, det var vad jag försökte belysa. Men det är tydligen inte viktigt eftersom hon "hade fel".
Rätt eller fel är väl oerhört intressant och viktigt om du frågar mig. Men visst kan man ha en diskussion och bara utbyta tankar också.
Jo, feminister har oftast en och samma åsikt. Vissa vill göra sig speciella och kalla sig likartsfeminister, särartsfeminister, men i grund och botten kommer de med en mall och ett ordförråd som är läskigt lika. Det värsta är är att tron på teorinerna är så djupt förankrad att argument inte kan nå fram.
Citat:
Vad löjlig du är.
Stabila argument rakt igenom. Tur att du inte bekräftar min tes om feministers bristande argument.
Oh the irony. Tråden handlade för fan om feministers brist på att kunna ta till sig argument och att alltför ofta agera känslosamt och nedlåtande. Samtidigt som du desperat vill påvisa att så inte är fallet, så hänfaller du själv till den mest primitiva av härskartekniker och för 100:e gången motbevisar du dig själv.
Citat:
Ditt eget naturligtvis.
Jo. Jag är med så långt att det var mitt eget språk du åsyftade. Men vilka ord hade du tänkt jag skulle variera? Eller drog du bara till med nåt grundlöst då jag skrev samma sak till dig? Speca som sagt vilka ord/meningar jag ska variera.
Citat:
Det är inte en "förutfattad mening". Precis som liberaler är oerhört medvetna om det autonoma självet och frihet så är i hög grad feminister medvetna om strukturer. Jag menar självklart inte 14-åriga feminister som bara tagit till med ordet för att vara tuffa, utan en majoritet av feministerna.
Även om det så är 90% chans att du har rätt med dina antaganden, så är det FORTFARANDE en förutsättning. När du säger att liberaler är medvetna om frihet, så är det FORTFARANDE en förutsättning. Ge sig?
Citat:
Jag är varken förnekare, förhalare eller en "liten tjej som inte kan stå för något". Men du är jävligt duktig på att försöka använda dig av förlöjligande maktmetoder för att försöka få mig att framstå som mindre bemedlad. I det här fallet är det DU som brister och inte förstår vad en förutfattad mening innebär.
Lustigt att du använder ordet "förlöjligande" då du bara några rader ovan skrev "Du är löjlig.". Och det var dessutom det enda svaret. Du som feminist borde veta att även skita i att svara är en härskarteknik.
Citat:
Men lär dig att argumentera människa!
Förlåt. Jag ska börja skriva "Vad löjlig du är". Ärligt talat. Du är den
sämsta debattören jag sett på FB. Någonsin. I ena stunder kallar du mig löjlig, i nästa ber du mig att lära mig att argumentera. Detta är väl det ultimata beviset på hur kopiöst mycket du är ute och cyklar.
Citat:
Sluta generalisera in mig i en grupp av feminister för fan, när jag säger att jag valt att inte kalla mig för det längre.
Jag vill inte kalla mig för kille heller, så jag antar att jag inte är en sån? Läser du ens vad man skriver till dig? Argumenten verkar rinna av dig som vatten på ett negerhuvud. Tycker jag får upprepa mig hela tiden ...
Citat:
Du vinner ingenting annat än nonsens på det. Jag tror varken på ett patriarkat eller att kvinnor är underordnade män i allmänhet. Däremot så finns det ingen bra beteckning, så tyvärr ligger feminist närmast till hands. Nu visar du ju tydligt det grundläggande felet du gör som jag påpekat hela tiden. Du ger inte ens "feminister" någon chans, för du tror att samtliga tycker likadant, är likadana och vill samma saker. Otroligt onyanserat.
Vad ska jag ge dig för chans? Att missbruka ord som "makt", "struktur", raljera utan minsta argument, kalla mig löjlig? Vurma för genusvetenskap? Du går mer och mer OT och ger mig kvarnvatten för varje inlägg. Du säger att du inte vill bli ihopklumpad med feminister, men är ändå urtypen för en feminist. Du försöker påvisa att de flesta feminister är lyhörda och rationella, men det blir så jävla fel då du bevisar min tes om och om igen. Rodnar nästan å dina vägnar.
Citat:
Haha. Innan du uttalar dig kanske du ska ta reda på i vilka miljöer jag rör mig. Men vill du tro att jag sitter på en feministisk caféteria i ett humhus, röker och diskuterar Valerie Solanas senaste verk, så visst. Återigen.. förutfattade meningar.
Som någon påpekade här under, jag menar inte direkt möblemang och tårtor när jag snackar miljöer. Skyddad verkstad vet du säkert vad det betyder. Och du är ta mig fan mekanikern i den verkstaden.
Citat:
Du talar som om feminism och genus är samma sak, vilket det inte är och det påpekade jag.
Du skrev "Feminism och genus är två helt olika saker. Det är förmodligen det första du skulle ta och lära dig.". Du skriver alltså att jag ska lära mig det. Då är ju en förutsättning att du LÄST att jag hävdat detta. Eller, så är det en
förutsättning från dig. Men vi vet ju redan att du inte sysslar med sådant
Citat:
Så beteendevetenskap är inte heller en vetenskap enligt din mening? Du kanske ska gå in på institutionerna i landet och berätta hur det ligger till, du som vet hur det faktiskt är.
Skillnaden är att vanlig hederlig vetenskap utgår ifrån 0. Från en vit duk. Ett oskrivet blad. Genusvetenskapen har anammat ett feministiskt perspektiv, något som är långt ifrån en självklarhet. Tvärtom är feministernas syn på världen anammad av en skriande liten del av befolkingen. Genusvetenskap är en åsikt som bäst. Och åsikter gör sig sällan bra i forskning. Där är det faktiska resultat som räknas.
Citat:
Det enda du borde hålla reda på är vad du läser och vad folk faktiskt har skrivit.
Du menar som om jag skulle ha trott att någon skrev att att "feminism och genusvetenskap är samma sak", när det sedan visar sig att denne inte skrivit det?
Jag blir fan imponerad. Hur bär du dig åt för att gång på gång i meningar hävda en sak och i nästa motbevisa dig själv? Det krävs fan talang för det alltså.
Citat:
Det är en oerhörd skillnad mellan att skriva "jag generaliserar och katergoriserar inte" och "jag generaliserar och kategoriserar inte män".
Nej. Du generaliserar, men tycks göra skillnad på generalisering och generalisering.