Citat:
Ursprungligen postat av 237
Diskuterar också gärna feminister, men min erfarenhet med dessa rackare är att det är väldigt få av dem som kan hålla sig lugna om man har en annan åsikt. Det slår liksom slint i huvudet på dem. De tycks oförmögna att kunna skilja på åsikter och objektivitet.
Ja, det är ett tydligt kännetecken på feminister.
Citat:
Feministen tycktes dock inte förstå konceptet med objektiv, och blev alltså väldigt otrevlig. Även efter lunchen muttrade hon på hälften skämt på hälften allvar att "jag låg risigt till pga mina åsikter"
Ja, det är mycket feminister inte förstår, objektivitet är som sagt en av många.-
.
Citat:
Det är inte första gången det händer att feminister inte kan kontrollera sig och går till personangrepp eller härskartekniker i diskussioner. Ofta kan jag snacka med distanserat, men när det kommer till kvinnoroller & co, så kan det plötsligt brinna i skallen på dem, och de blir uppriktigt chockade över att det finns någon som inte delar deras syn.
Det har hänt mig åtskilliga gånger, kan inte komma ihåg hur många gånger jag diskuterat med starka feminister som, när jag inte delar dears åsikter och argumenterar för min sak, efter ett tag kan brista ut i gråt, för att sedan hata mig. Ja, det har faktiskt hänt flera gånger. Märk väl att det enda jag gjort, är att argumentera för min ståndpunkt, varken slagit dem, förnedrat dem, bara lyft fram fakta.
Citat:
Min fråga med denna tråden är om fler upplevt ovanstående i debatter med just feminister?
Ja.
Citat:
Är feminister som grupp sämre på att diskutera/argumentera än andra?
Ja, de är sämre på att tänka, och föra logiska resonemang, så diskussionen och argumenten blir således därefter.
Citat:
Är de sämre på att skilja melllan fakta och känslor? Och kan i så fall detta (ironiskt nog) ha att göra med deras kön? (Jo jag vet att det finns manliga feminister).
JA!!!
Citat:
Finns det några grupper som är sämre än feminister på att diskutera sakligt och utan personangrepp?
Ja, de inhyrda white trash-gästerna på Jerry Springer show är värre, men som god tvåa kommer utan tvekan feminister.