2012-02-18, 14:22
Medlem
F.ö förstår jag inte varför man tar feminism som ett hot, det krävs inte så mycket hjärnkapacitet för att förstå att feministiska åsikter bara skadar mer än det gör nytta, har förmodligen redan skadat majoriteten av alla världens män med allt PK-trams. Men visst läser man feministsaker ibland, för det är ju humor på hög nivå

"VARFÖR kan inte MÄN ha ROSA klänningar på sig!!?!?"

HAHAHAHAHA. Ibland undrar jag om det är deras RIKTIGA åsikter eller om det bara trollar för uppmärksamhet?
Citera
2012-02-19, 15:42
Medlem
Franz Bolzanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Damen ifråga blev mitt i diskussionen extremt otrevlig och hånfull när jag försökte illustrera en sak. I korta drag så var ämnet hemmafruar på 30-, 40-, och 50-talet och deras situation. Hon menade på att det var slaveri och alla kvinnor vantrivdes (den allmänna onyanserade uppfattningen vi matas med i PK-media)...

Sannolikt är du bättre på att uttrycka dig verbalt än henne, och i ett naturligt samhälle hade hon varit ordertagare och du varit ordergivare. Nu är ju den svenska arbetsmarknaden som den är, och man får vara "tyst och fin" som underställd.
I feministens värld utgör den intelligente och talföre mannen ett hot, och hon omfamnar hellre en misshandlare än en retoriker ute i kontorsmiljöerna.

Citat:
Även efter lunchen muttrade hon på hälften skämt på hälften allvar att "jag låg risigt till pga mina åsikter"...

Ett säkert tecken på att du blivit utvald som mobboffer, och hör man sådana hot skall man säga upp sig innan det blir för otrevligt på jobbet. Du kan vänta dig illvillig ryktesspridning från hennes sida, och sannolikt med sexuella brott som ingår i själva utstötningsprocessen.
Om du inte visar strupen och gör dig ofarlig, så kommer du garanterat att bli utskåpad av en sådan skitkärring.

I ett annat land kanske du hade kunnat vinna en process i arbetsdomstolen, men just i Sverige skulle jag hellre byta jobb än utsätta mig för en sådan Kafka-förnedring.
Citera
2012-02-20, 17:10
Medlem
d1rtj4ms avatar
Citat:
Diskuterar också gärna feminister, men min erfarenhet med dessa rackare är att det är väldigt få av dem som kan hålla sig lugna om man har en annan åsikt. Det slår liksom slint i huvudet på dem. De tycks oförmögna att kunna skilja på åsikter och objektivitet.

Ja, det är ett tydligt kännetecken på feminister.

Citat:
Feministen tycktes dock inte förstå konceptet med objektiv, och blev alltså väldigt otrevlig. Även efter lunchen muttrade hon på hälften skämt på hälften allvar att "jag låg risigt till pga mina åsikter"

Ja, det är mycket feminister inte förstår, objektivitet är som sagt en av många.-
.
Citat:
Det är inte första gången det händer att feminister inte kan kontrollera sig och går till personangrepp eller härskartekniker i diskussioner. Ofta kan jag snacka med distanserat, men när det kommer till kvinnoroller & co, så kan det plötsligt brinna i skallen på dem, och de blir uppriktigt chockade över att det finns någon som inte delar deras syn.

Det har hänt mig åtskilliga gånger, kan inte komma ihåg hur många gånger jag diskuterat med starka feminister som, när jag inte delar dears åsikter och argumenterar för min sak, efter ett tag kan brista ut i gråt, för att sedan hata mig. Ja, det har faktiskt hänt flera gånger. Märk väl att det enda jag gjort, är att argumentera för min ståndpunkt, varken slagit dem, förnedrat dem, bara lyft fram fakta.

Citat:
Min fråga med denna tråden är om fler upplevt ovanstående i debatter med just feminister?

Ja.

Citat:
Är feminister som grupp sämre på att diskutera/argumentera än andra?

Ja, de är sämre på att tänka, och föra logiska resonemang, så diskussionen och argumenten blir således därefter.

Citat:
Är de sämre på att skilja melllan fakta och känslor? Och kan i så fall detta (ironiskt nog) ha att göra med deras kön? (Jo jag vet att det finns manliga feminister).

JA!!!

Citat:
Finns det några grupper som är sämre än feminister på att diskutera sakligt och utan personangrepp?

Ja, de inhyrda white trash-gästerna på Jerry Springer show är värre, men som god tvåa kommer utan tvekan feminister.
Citera
2012-02-21, 04:36
Medlem
SMBHs avatar
För att förstå en feminist så kan man jämföra med t.ex en humanist.

* En feminist tror på patriarkatet. Dvs att vi lever i könsroller som gynnar män och missgynnar kvinnor.

* En humanist tror på alla människors lika värde.

Försök nu att övertyga en humanist att alla människor inte är lika värda. Denne kommer bli trött på dig, idiotförklara dig, tycka att du är inskränkt, opåläst och tillslut förlora respekten för dig.

Jag tror att feminister tänker likadant, men med patriarkatet istället för människors lika värde. Det går inte att övertyga en feminist att denne har fel, lika litet som det går att övertyga en humanist.
Citera
2012-02-21, 06:02
Medlem
Nej vi är bästa gruppen, ta tex min goda vän (chef på radioteatern). Jag testade en av ljudteknikerna där Mikael J. Min goda vän har liksom jag tränat in könsneutralt beteende så vi vet att män retar ihjäl sig på oss. Mikael kände tydligen förtroende för mig (har alkoholproblem, jag tog honom i rätt stund) han vräkte ur sig starkt hat med traditionella kvinnoförnedrande ord. Jag spelade in allt och kommer vid lämpligt tillfälle sakligt diskutera detta med min gode vän, som jag sa vi är bästa gruppen att diskutera sakligt.
Citera
2012-02-21, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
För att förstå en feminist så kan man jämföra med t.ex en humanist.

* En feminist tror på patriarkatet. Dvs att vi lever i könsroller som gynnar män och missgynnar kvinnor.

* En humanist tror på alla människors lika värde.

Försök nu att övertyga en humanist att alla människor inte är lika värda. Denne kommer bli trött på dig, idiotförklara dig, tycka att du är inskränkt, opåläst och tillslut förlora respekten för dig.

Jag tror att feminister tänker likadant, men med patriarkatet istället för människors lika värde. Det går inte att övertyga en feminist att denne har fel, lika litet som det går att övertyga en humanist.
Du har en poäng, helt klart. De flesta feminister (läs: just feminister, inte folk som är för jämställdhet, feminism är INTE samma sak som jämställdhet) är precis som TS säger, riktigt dåliga på att kunna diskutera sakligt, och som någon annan sa tror jag detta överlag är ett vänster-fenomen. Med det sagt betyder det förstås inte att höger-människor inte är likadana. Men vänsterfolk är ofta väldigt arga av sig enligt min egna mening!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in