Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-21, 17:08
  #5401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppTillVarOchEn
Jag kör Linux mint, och har en fråga. Ibland när jag skriver, eller relativt ofta, utan någon till synes anledning, klistras text in. Jag trycker alltså inte på ctrl + v eller liknande. Hur kommer sig detta? Jävligt irriterande, och jag har ännu inte kommit till förståelse varför det sker.

mvh UTVOE
Kan det vara så att du klistrar in med mus-klick, vänster+höger musknapp eller mitten knappen?
Citera
2013-01-21, 19:33
  #5402
Medlem
Hej
Jag använder Ubuntu 12.10 och är väldigt ny användare.
Ett otroligt irriterande problem jag har stött på är att när jag importerar bilder från min telefon så skapas en jävla massa mappar. En ny mapp skapas för respektive dag som bilden togs verkar det som.
Går det att ändra?
Citera
2013-01-21, 19:34
  #5403
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsson777
En ny mapp skapas för respektive dag som bilden togs verkar det som.
Går det att ändra?
Är ganska säker på att du ställer in det på telefonen.
Citera
2013-01-21, 19:42
  #5404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Är ganska säker på att du ställer in det på telefonen.


Jasså?
Det blir inte så med windows men jag ska kika på det.
Tack.
Citera
2013-01-22, 14:08
  #5405
Medlem
UppTillVarOchEns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carry.p
Kan det vara så att du klistrar in med mus-klick, vänster+höger musknapp eller mitten knappen?



Ja, det är jag relativt säker på, att jag kommer åt skiten när jag skriver. Inte bara att den klistrar in, ibland kan den stänga ner sidor eller gå bakåt, och liknande. Riktigt jävla irriterande och det försvårar verkligen för mig när jag sitter och skriver.


Vet någon vad jag kan göra åt det?


MVH UTVOE
Citera
2013-01-22, 19:18
  #5406
Medlem
_ZoutHs avatar
Kör Crunchbang Waldorf (Debian Testing) med openbox på min laptop som jag brukar koppla en extern skärm till. Tyvärr får ju detta konsekvensen att conky hamnar helt åt helvette när man håller på och byter. Kan man på något sätt få conky att starta om när man ändrar upplösning? Använder ARandR för detta.
Citera
2013-01-22, 23:32
  #5407
Medlem
Gör ett försök i denna tråd då jag blev hänvisad från tråden "nybörjarfrågor c++"
https://www.flashback.org/p41626779#p41626779

Klipper min fråga rakt av från den tråden.

Jag ska kompilera en fil "testfil.cc" som innehåller kod av nya c++11 standarden (koden skrivs i texteditor och kompileringen görs i terminalfönstret). Nu när jag kompilerar blir det en massa knasiga fel som fungerar felfritt med samma fil på en dator som har en kompilerare som tar nya standarden.

Min fråga är alltså vilket kommando jag ska köra i terminalfönstret för att uppdatera min nuvarande kompilerare så att den tar den nya c++11 standarden?


Gissar på att det är så enkelt som att köra någon typ av sudu-apt get install....-kommando direkt i terminalfönstret?
Citera
2013-01-23, 00:32
  #5408
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fratboy
Gör ett försök i denna tråd då jag blev hänvisad från tråden "nybörjarfrågor c++"
https://www.flashback.org/p41626779#p41626779

Klipper min fråga rakt av från den tråden.

Jag ska kompilera en fil "testfil.cc" som innehåller kod av nya c++11 standarden (koden skrivs i texteditor och kompileringen görs i terminalfönstret). Nu när jag kompilerar blir det en massa knasiga fel som fungerar felfritt med samma fil på en dator som har en kompilerare som tar nya standarden.

Min fråga är alltså vilket kommando jag ska köra i terminalfönstret för att uppdatera min nuvarande kompilerare så att den tar den nya c++11 standarden?


Gissar på att det är så enkelt som att köra någon typ av sudu-apt get install....-kommando direkt i terminalfönstret?
Det vore ju bra med en pejstad logg.

Googlar....
Citat:
You probably forgot to add -std=c++0x to your commandline.
Citat:
g++ -std=c++0x ./t2.cpp
http://stackoverflow.com/questions/9...ve-constructor
Citera
2013-01-24, 08:53
  #5409
Medlem
Mickej79s avatar
Komma åt min ssh server trots att den har ej har fast ip nr?? Finns det något sätt att komma åt den utan behöva slå in ip nr varje gång jag ska in i den?
Citera
2013-01-24, 09:12
  #5410
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickej79
Komma åt min ssh server trots att den har ej har fast ip nr?? Finns det något sätt att komma åt den utan behöva slå in ip nr varje gång jag ska in i den?
Med dynamisk DNS. Kör själv med http://www.noip.com/ kopplat till min DNS hos Binero. Såhär kör jag:
  • www.min_hemsida.se (på binero.com)
  • Pekar www.min_hemsida.se (på binero.com) på min_hemsida.no-ip.org
  • Kör no-ip.com's programvara för Ubuntu på min server, vilket gör att min_hemsida.no-ip.org alltid pekar på min nuvarande IP-adress
Dock har jag inte SSH öppet utåt, krävs att man VPN:ar in för att kunna SSHa till min server.
Citera
2013-01-24, 09:36
  #5411
Medlem
Mickej79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehfraim
Med dynamisk DNS. Kör själv med http://www.noip.com/ kopplat till min DNS hos Binero. Såhär kör jag:
  • www.min_hemsida.se (på binero.com)
  • Pekar www.min_hemsida.se (på binero.com) på min_hemsida.no-ip.org
  • Kör no-ip.com's programvara för Ubuntu på min server, vilket gör att min_hemsida.no-ip.org alltid pekar på min nuvarande IP-adress
Dock har jag inte SSH öppet utåt, krävs att man VPN:ar in för att kunna SSHa till min server.

Tack så mycket . Ska kolla upp det . Funkar det även på lokalt nätverk?
Citera
2013-01-26, 20:45
  #5412
Medlem
UppTillVarOchEns avatar
Jag har fortfarande problem med det jag tidigare skrev, men har en ny fråga också. Skulle uppskatta om någon kunde besvara båda.

1. Se ovan.

2. Hur öppnar jag en JAR-fil? Det är spelet Minecraft. När jag försöker öppna med OpenJDKJava7 står det att filen inte är executable.

mvh UTVOE
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback