• 1
  • 2
2009-09-13, 11:54
Medlem
Jag har ingen tillgång till micro på jobbet så vi brukar äta lunch ute, men jag har funderat på att börja ta med mig mat som inte behöver värmas. jag tränar även på gym så vill gärna få i mig ganska proteinrik mat. Någon som har lite tips på vad man stoppa ner i lunchlådan?
Citera
2009-09-13, 11:58
Medlem
konduktorens avatar
Pastasallad, går att variera i alla oändlighet.
Citera
2009-09-13, 11:58
Medlem
stig88s avatar
du kan fortfaranda ha varm mat med en mat-termos. Som en kaffe termos fast bredare. Håller värmen bra som fan! använde sånn då ja satte plant för nått år sedan. tilllaga/micra maten och ner med den i "termosen" sen 12 timmar efter så är det fortfarande för varm att äta nästan. Kostar runt 200 på en sport / friluftsbutik
Citera
2009-09-13, 11:59
Medlem
MonkeyMens avatar
kyckling-pastasallad

potatissallad med kallskurna skinkbitar

stekt ris med purjolök, egg och lite andra grönsaker du gillar

googla runt i t.ex. arlas eller coops kokböcker
Citera
2009-09-13, 12:00
Medlem
MonkeyMens avatar
eller så käkar du lumpen-style, köper grönpåsar och tar med varmvatten i termos, minimal disk
Citera
2009-09-13, 12:05
Medlem
BrainDisorders avatar
Redan nämnt, men varför inte en sallad?
T.ex
Skinka, lök, gurka, tomat, fetaost och lite balsamvinäger och olivolja. Till det Rhode Island.
Citera
2009-09-13, 12:09
Medlem
SpaceCats avatar
Vad är problemet?

På mitt jobb har vi hur många microsar som helst, men jag använder dem aldrig, eftersom jag tycket maten smakar både mer och bättre rumstempererad.

Ge mig ett enda exempel på mat som måste värmas över 20 grader för att kunna ätas.
Citera
2009-09-13, 12:11
Medlem
sallad funkar gör bra, ville bara få in lite olika tips på saker man kan ha med sig. borde väl funka att koka korv kvällen innan och ta med sig det?
Citera
2009-09-13, 12:13
Medlem
eskimås avatar
Lägger min röst på en mat-termos. Har inte använt en själv men mina arbetskamrater har och de tycker att det är skitbra!
Citera
2009-09-13, 12:16
Medlem
ja mat-termos verkar vara najs, det ska spana in
Citera
2009-09-13, 12:40
Medlem
Det finns mer mat än sallader av olika slag, som funkar bra ouppvärmt.
Personliga favoriter är fläskpannkaka (proteinrikt) och hamburgare.
Citera
2009-09-13, 13:37
Medlem
PetiteMois avatar
Avocado med en röra till bestående av créme fraiche, stenbitsrom, lök och kokt hackat ägg. Man kan även ha i crabsticks om det ska vara lite matigare röra.

Gravad lax eller kassler med en hemmagjord potatissallad (lite kokt potatis, lite lök, någon grönsak typ sockerärtor/sparris, lite ruccolasallad och en dressing på vitvinsvinäger, lite dijonsenap, lite olja och s&p.

Bon apetit!

/PM
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här