2011-08-02, 18:16
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexus
Har du en länk till dokumentären?
Sök på "Brottsplats Sverige" och du får:
Södermannen
Flickmördaren
Sommarmordet
Postrånet på Döbelnsgatan
Ådalsmannen
Handenmorden

Och ett tiotal till..
Citera
2011-08-03, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grrevinnan
Jag vet inte varifrån uppgiften om att han skulle ha givit konstgjord andning kommer ifrån... Jag känner denna kvinna och enligt henne så spelade hon död och då sprang han sin väg...Kanske är det han själv som försöker framställa sig själv i bättre dager genom att påstå detta??

Kan nog mycket väl ha varit så att denna figur sa detta för att verka lite bättre än vad han egentligen var och är.
Citera
2011-08-27, 18:53
Medlem
Var förbi Ådalsmannens barndomshem idag, där hans bror verkar bo kvar.
Citera
2011-08-27, 20:56
Medlem
Det är ju märkligt att ingen som känner till figuren i dag har någon info att delge här i tråden
Citera
2011-08-27, 21:29
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Det är ju märkligt att ingen som känner till figuren i dag har någon info att delge här i tråden
Jag tror inte att du söker så bra.
Citera
2011-08-27, 21:31
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisklisa
Var förbi Ådalsmannens barndomshem idag, där hans bror verkar bo kvar.
Undrar hur han mår och tänker isåfall.
Hursomhelst var han oskyldig och jag hoppas att ingen börjar jävlas med honom!
Citera
2011-08-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Jag tror inte att du söker så bra.

Är inte så haj på sökningar, det har du rätt i, men det jag tänkte närmast på var om någon som kände till hans inställning till sina dåd, varför han inte hjälpt till att hitta kroppen t.ex. Såna resonemang tror jag inte han delgett på nätet.
Citera
2011-08-27, 21:45
Medlem
månss avatar
Citat:
Är inte så haj på sökningar, det har du rätt i, men det jag tänkte närmast på var om någon som kände till hans inställning till sina dåd, varför han inte hjälpt till att hitta kroppen t.ex. Såna resonemang tror jag inte han delgett på nätet.
Sorry, läste nog för fort.
Din frågeställning är mycket intressant! Hur mår han idag? Har han någonsin uttalat sig?
Citera
2011-08-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Sorry, läste nog för fort.
Din frågeställning är mycket intressant! Hur mår han idag? Har han någonsin uttalat sig?

jag tycker det är lite märkligt att det dyker upp så lite om honom när man googlar, han är med i Stay Friends, eller var.. , enda o första på listan vid en googling är uppgifterna från Ratsit. Detta är desto märkligare med tanke på att han måste ha haft ett relativt framgångsrikt yrkesliv, adressen tyder ju på att det finns en del pengar inblandade. Men det finns ex.vis inga artiklar där han näms, eller att han i egenskap av kanske tjänsteman uttalat sig i nåt ärende, inga föreningsprotokoll, inget deltagande vid tävlingar, inga bolagsengagemang finns registrerade etc...
Citera
2011-08-27, 22:14
Medlem
månss avatar
Citat:
jag tycker det är lite märkligt att det dyker upp så lite om honom när man googlar, han är med i Stay Friends, eller var.. , enda o första på listan vid en googling är uppgifterna från Ratsit. Detta är desto märkligare med tanke på att han måste ha haft ett relativt framgångsrikt yrkesliv, adressen tyder ju på att det finns en del pengar inblandade. Men det finns ex.vis inga artiklar där han näms, eller att han i egenskap av kanske tjänsteman uttalat sig i nåt ärende, inga föreningsprotokoll, inget deltagande vid tävlingar, inga bolagsengagemang finns registrerade etc...
Han är nog bara smart. Sköter han bara sina kort rätt så kan inget på nätet kopplas till honom.
Tror jag.
Senast redigerad av måns 2011-08-27 kl. 22:57.
Citera
2011-08-27, 22:54
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:

De inblandade pengarna kanske kommer från hustrun? Hon verkar vara hyfsat välutbildad.
Citera
2011-08-30, 20:01
Medlem
Jag hoppas att detta kan vara av intresse.

Bild på Lillemor:
http://laddauppbilder.se/?di=1013147270499

Bild på Ådalsmannens bil:
http://laddauppbilder.se/?di=10131472715015

Våldtäkten i Ytterlännäs:
http://laddauppbilder.se/?di=1113147272398
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem