2022-08-24, 15:03
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Hur jävla ostabil måste man vara för att få det då? Självmordsbenägen, kan inte ta sig ut ur sängen och extrema krigs+våldtäktstrauman eller?
Inte konstigt att folk söker sig till Flugsvamp

Så ser det ut, fan i mig inte klokt. Tydligen ser "man" hellre att folk går omkull, begår självmord etc.

Med detta sagt: bens ÄR ett rävgift, så vet inte... "hur man än vänder sig så har man rumpan bar" eller vad det nu är man brukar säga...
Citera
2022-08-24, 18:34
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Så ser det ut, fan i mig inte klokt. Tydligen ser "man" hellre att folk går omkull, begår självmord etc.

Med detta sagt: bens ÄR ett rävgift, så vet inte... "hur man än vänder sig så har man rumpan bar" eller vad det nu är man brukar säga...

Lever hellre ett kort liv i glädje än ett långt i misär

...fast vem vet jag kanske blir av med ångesten genom någon ECT behandling eller något.
Citera
2022-08-25, 06:09
Medlem
Bigboybadasss avatar
Citat:
Hur jävla ostabil måste man vara för att få det då? Självmordsbenägen, kan inte ta sig ut ur sängen och extrema krigs+våldtäktstrauman eller?
Inte konstigt att folk söker sig till Flugsvamp

Benso skrivs i stort sett inte ens ut längre överhuvudtaget. Du kanske kan få käka dig igenom SSRI preparat och gö till någon trött psykolog, det är ganska standard praxis och så det ser ut i 99 % av fallen tyvärr.
Citera
2022-08-25, 10:52
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigboybadass
Benso skrivs i stort sett inte ens ut längre överhuvudtaget. Du kanske kan få käka dig igenom SSRI preparat och gö till någon trött psykolog, det är ganska standard praxis och så det ser ut i 99 % av fallen tyvärr.

Så man ska behöva flytta från detta skitland för att pröva sig på ett lyckligare liv, det var ju en nyhet
Citera
2022-08-26, 06:09
Medlem
Mitt råd för att få benso utskrivet är att inte vilja ha benso. Verkar som att diverse doktorer märker det. Man säger rent ut att är det ett bensopreparat? Jag vill inte ha det, jag gillar inte benzo, kan jag inte få sonata eller nåt istället. Sonata finns inte längre och med din typ av allvarliga problem så är det benzopreparat som behövs. thank you come again!
Citera
2022-09-01, 22:03
Medlem
Citat:
Tror ni benso kan bli utskrivet till någon som har konstant social fobi och generaliserad ångest men ändå kan fungera i vardagen? Jag kan sköta mitt jobb och allting socialt på ytan men inuti är det alltid ångest. Har testat allt skit och benso har varit det enda som fungerat (när jag tagit det olagligt), men jag vill gå den lagliga vägen nu. Testat kurator, psykolog, och alla möjliga saker men inget har hjälpt.

Jag får oxascand, har riktiga , rejäla besvär vid vissa situationer, funkar kanon vid behov
Att få benso för dagligt bruk låter betydligt svårare då beroenderisken lär vara betydligt större.
Citera
2022-09-02, 06:39
Medlem
Muppetys avatar
Guide för att få benzo utskrivet (hur jag fick mina)...

1. Börja missbruka o bli beroende av dom.
2. Lägg in dig på psyket för avgiftning (cold turkey).
3. Gå bärsärk på avdelningen 4:e dagen utan dom.

Sen dess har jag fått de konstant utskrivet i 20 år. Först fick jag ett långt nedtrappningsschema på Sobril som startade på 100 mg. Till en början fick jag hämta mina 4 tabletter dagligen på sjukhuset.

Nästa läkare tyckte jag behövde konstant ångestlindring o slopade nedtrappningsschemat o satte in 6 mg Xanor. Dessa fick jag även själv förfoga över.

Ännu en ny läkare bytte ut Xanoren o satte in 4 mg Iktorivil.

Sen har läkarna (ca 10 st) bara fortsatt att skriva ut det. De senaste åren har jag frivilligt trappat ner från 4 mg till 1 mg. Det sista milligrammet är lite knivigt att bli av med. Men min nuvarande läkare sa i.o.f. när han skulle förnya receptet på dom; -Ingen läkare skulle sätta in det här idag... Så de kanske är ännu mer restriktiva nu, än för 20 år sedan...?

Hur jag fick Zopiklon...

Jag: -Kan jag få Stilnoct att sova på?
Psykiater: -Nej, dom kan man bli speedad på, men Zopiklon kan du få!

Hur jag fick Lyrica (innan de narkotikaklassades)...

Jag: -Kan jag inte få Lyrica, de funkar jättebra! Jag skulle kunna trappa ner Iktorivilen.
Psykiater: -Hur vet du det?
Jag: -Jag har testat dom.
Psykiater: -Ja, vi kan väl göra ett försök, hur mycket har du tagit?
Jag: -150 mg på morgonen och 150 mg eftermiddagen.
Psykiater: -Det låter mycket, men du kan få 75 mg morgon o eftermiddag.

Sedan har jag höjt det stegvis till totalt 300 mg, men sen började han knorra lite sen det narkotikaklassades o sa en gång (lite halvt på skoj); -Lyrica har du lurat mig till att skriva ut...
Senast redigerad av Muppety 2022-09-02 kl. 06:54.
Citera
2022-09-13, 13:30
Medlem
Lappsjukans avatar
Sa att oxascanden inte hjälper. Läkaren vill dock inte skriva ut någon starkare benzo, eftersom "det finns risk att de kommer få dig att må för bra och då är risken för beroende stor".

Tack och hej.
Citera
2022-10-08, 02:50
Medlem
EwaDufvas avatar
Varför sukta efter benso när det gör dig till ett trögt mongo? Jag har själv låtsats vara deprimerad med ångest bara för att bli sjukskriven. Enda anledningen är att jag har försörjningsstöd och har man haft det länge så blir man ju tvungen att vara inom nån kommunal verksamhet för att komma närmare arbetsmarknaden. Jag har inte sökt ett enda jobb på 8 år,men min aktivitetsrapport på AF har alltid blivit godkänd.Självklart så har ju läkarna gett mig recept på en massa antidepp som jag inte ens hämtar ut. Jag har då fått oxascand,stesolid och alprazolam utskrivet,vilket jag ångrar att jag har tagit då det är värsta skiten. Nu har jag kommit på andra tankar då det känns helt jävla värdelöst att hålla på att ljuga för soc ,AF och läkaren. Ni gör er själv en björntjänst om ni lever ert liv i en lögn,inte så bra för självkänslan. Bara ett tips från coachen.
Citera
2022-10-20, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigboybadass

Skulle säga att det är ännu svårare än så. Har de senaste åren testat 15 av 18 antidepressiva läkemedel, räknar man med ångestdämpande och stabiliserande mediciner blir det 19 till (dvs totalt 34 olika läkemedel), utan nån effekt. Har dessutom gått i terapi i 7 år.

Trots det skulle det aldrig vara på tal om att skriva ut benso till mig, så fort jag nämnt det lite försiktigt avfärdar de det direkt. (Och då har jag dessutom inte bara träffat en läkare, utan bara de 4 senaste åren kan jag räkna upp 21 st läkare. Vissa längre perioder, vissa kortare. )

Fastän att ångesten bidragit till att jag försökt begå självmord 12 gånger under de senaste 5 åren och ett aktivt självskadebeteende i sen jag var 11 (är nu 24, så mer än halva mitt liv). Så… det är nog svårare i många fall.
Citera
2022-10-20, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

Visst är det ett rävgift men jag tror många håller med om att man ändå är levande död utan dem ifall man har grov ångest, social fobi osv. Man slösar bort otroligt mycket tid på att gå hemma och vara rädd för att gå ut, möta nytt folk, inte kunna bygga broar, inte kunna hitta jobb och finna lyckan den vägen. Så det är lika bra sådana personer får benzo som en liten spark i röven så de kommer ut ur deras bubbla och eventuellt sluta med det sen om man känner sig bättre efter allt det. Annars kan man fortsätta så man inte faller tillbaka i bubblan.

Vem fan bryr sig om man tar benzo hela livet ut så länge man sköter dosen. Man lever en gång, fuck it. Är så trött på läkare som behandlar liv som om det vore något speciellt. Vi är ändå kompost allihopa om 80 år.
Senast redigerad av NonStopXXX 2022-10-20 kl. 20:18.
Citera
2022-10-20, 20:54
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
- -
Vem fan bryr sig om man tar benzo hela livet ut så länge man sköter dosen. Man lever en gång, fuck it.
- - -

Word! (som man skrev för 10 år sedan, typ).

Har gått ner från okontrollerat bruk/missbruk a 5-7 ikto (alltså 10-14 mg klona) per dag för några år sedan, började trappa ner systematiskt vid 6 mg - nu nere i 3. Förra veckan plockade jag 22,5 mg Z till 15. Detta under min första vita period på snart 3 v utan antabus på åratal.

Beroendemottagningen sa upp kontakten med mig då jag vägrade fortsätta trappa ner... varför ta ökad tinnitus och massa skit (som kom direkt när jag gick ner på 2 mg).

Säger som du, "fuck it" and "fuck them"... ...visst, blivit lite segare i skallen, men kan fortfarande räkna dubbelintegraler och dra samtliga huvudstäder i Latinamerika. Och viktigast; det håller mig nykter! Keeps me off the streets. Hellre bens i lågdos livet ut än att bli sabbad av neuroleptika som läkarkåren formligen ÄLSKAR att skriva ut. Har sett folk bli zombies på det, även SSRI, och i synnerhet SNRI, fy fan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in