2022-10-20, 21:49
Medlem
Först och främst så vill jag säga att gå på benzo utskrivet eller köpa från gatan är en mycket dålig vana. Att bli fysiskt och psykiskt beroende av benso ger mer avtändning vid avslut än heroin! Jag är hellre beroende av heroin än starka Bensodiazepiner alla dagar i veckan. Det kan t.om vara en livsvara att sluta med dessa direkt om man länge har gått på benso.
Sen så blir din standard nivå, utan benso ännu mer ångestfylld. Samt att man kan bete sig väldigt destruktivt på bensodiazepiner som kan skada relationer. Samt att man tar mer risker då rädsla försvinner på dessa mediciner.

Vet en person som lyckades få benso utskrivet genom att först få atarax men att manipulera läkaren genom att gå igenom bieffekt listan på ataraxen till läkaren för att sedan få något starkare utskrivet sen samma visa igen tills han fick en stark benso.
Killen blev fick recept men senare tog man bort receptet hux flux och där satt han med ett benzo beroende.
Däremot är det inget jag föreslår att du gör. Mitt allra bästa och troligtvis det tråkigaste tipset är att släppa taget om tanken att börja ta benso!
Då slipper du allt det har och göra med för att få det utskrivet. Plus att du skyddar dina GABA receptorer från att bli knullade dvs nedreglering samt fungera sämre som kan bli permanent eller ta lång tid för att återhämta sig. Sen ett physiskt sug som är det värsta med beroenden.

Till alla som funderar på att få benso utskrivet. Vet att det kan kännas lockande om man lider av mycket ångest. Been there done that.
Senast redigerad av FreshReset 2022-10-20 kl. 21:53.
Citera
2022-10-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshReset
Först och främst så vill jag säga att gå på benzo utskrivet eller köpa från gatan är en mycket dålig vana. Att bli fysiskt och psykiskt beroende av benso ger mer avtändning vid avslut än heroin! Jag är hellre beroende av heroin än starka Bensodiazepiner alla dagar i veckan. Det kan t.om vara en livsvara att sluta med dessa direkt om man länge har gått på benso.
Sen så blir din standard nivå, utan benso ännu mer ångestfylld. Samt att man kan bete sig väldigt destruktivt på bensodiazepiner som kan skada relationer. Samt att man tar mer risker då rädsla försvinner på dessa mediciner.

Vet en person som lyckades få benso utskrivet genom att först få atarax men att manipulera läkaren genom att gå igenom bieffekt listan på ataraxen till läkaren för att sedan få något starkare utskrivet sen samma visa igen tills han fick en stark benso.
Killen blev fick recept men senare tog man bort receptet hux flux och där satt han med ett benzo beroende.
Däremot är det inget jag föreslår att du gör. Mitt allra bästa och troligtvis det tråkigaste tipset är att släppa taget om tanken att börja ta benso!
Då slipper du allt det har och göra med för att få det utskrivet. Plus att du skyddar dina GABA receptorer från att bli knullade dvs nedreglering samt fungera sämre som kan bli permanent eller ta lång tid för att återhämta sig. Sen ett physiskt sug som är det värsta med beroenden.

Till alla som funderar på att få benso utskrivet. Vet att det kan kännas lockande om man lider av mycket ångest. Been there done that.

Asså herregud du verkar inte förstå att Opiat receptorerna inte läker för många det är anledningen till att man behöver bup/meta. Med benso så läker receptorerna det kan dock ta jävligt lång tid. Men att slänga ut sig att man hellre är beroende av Heroin tyder på att du definitivt inte varit på varorna. Benso är svårt att komma av men inte svårare än opiater. Det finns en anledning till att Laro existerar det är inte för att ge pundarna knark utan för att receptorerna är så fuckade och suget aldrig släpper pga. det. Men håller med om att abstinensen på benso kan vara dödlig, men absolut inte för alla.
Citera
2022-10-21, 20:46
Medlem
Jag har skrivit det här förut, men tål att upprepas. Det lättaste sättet att få benso utskrivet är att inte vilja ha det. Nej jag känner mig bara full fast inte på ett bra sätt, jag får huvudvärk, smakar näsblod i käften när jag vaknar osv. Propsa på att du vill ha theralen, atarax, melatonin eller sonata (den finns inte längre men den var skitbra) och inte benso. Fråga efter alternativ och verkligen klargör att du inte gillar benso och inte vill ha det, så förklarar läkaren för dig, fast med andra ord att du är så efterbliven att du verkligen behöver benzo för så efterbliven är du och inget annat kommer hjälpa, så står du sedan där med recept på både stilnoct, och 10mg stesolid som du skall ta 3 gånger om dagen och vid behov.
Citera
2022-10-22, 01:25
Medlem
Jag hade önskat att ha xanor utskrivet. Perfekt för plötsliga panikattacker. Rena rama mirakel medicinen mot det. Däremot svår att få på recept. Tycker det är trist. Man kan ju skriva ut endast ett fåtal per månad utan risk för missbruk.

Något som har xanor utskrivet eller annan benso? t.ex stesolid eller iktrovil? Hur fick ni det på recept?
Citera
2022-10-22, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Asså herregud du verkar inte förstå att Opiat receptorerna inte läker för många det är anledningen till att man behöver bup/meta. Med benso så läker receptorerna det kan dock ta jävligt lång tid. Men att slänga ut sig att man hellre är beroende av Heroin tyder på att du definitivt inte varit på varorna. Benso är svårt att komma av men inte svårare än opiater. Det finns en anledning till att Laro existerar det är inte för att ge pundarna knark utan för att receptorerna är så fuckade och suget aldrig släpper pga. det. Men håller med om att abstinensen på benso kan vara dödlig, men absolut inte för alla.
Det beror väl på hur länge man har kört. Men håller med att alla droger skadar receptorer vid missbruk. Men jag tror på läkande effekten. Ger man nykterheten en längre period så kan många bli väldigt återhämtade beroende på tidigare missbruk, hur allvarligt det var osv

Laro är inte endast för suget men också för att känna lycka för vissa.

Har du källa på att just opiat receptorer inte reparerar sig? Svårt att tro på det utan en vettig källa.
Senast redigerad av FreshReset 2022-10-22 kl. 01:31.
Citera
2022-10-22, 10:49
Bannlyst
Säg bara att du börjat få självmordstankar och när du fix testa stess hos en polare så försvann dem direkt. Tror ingen nekar detta.
Citera
2022-10-22, 14:42
Medlem
Jag har varit där du är nu Ts. Det var 8-9 å sedan satt precis som du gör nu och läste hur man skulle gå tillväga farsan ahde dörr ca 2 år tidigare realtioner hade krossats körkort hade förlorats jag såg bara en utväg benso!!! DEt var ju helt fantastiskt att kunna bli helt ångestfri på 1-2 piller. Fick först Stilnoct mot sömnproblem. Sen Ville jag ha något likande på dagtid sa jag. Fick då Sobril. Sa att jag bara blev trött oc att den verkade för vekt. läkaren bytte då till Stesolid. Allt rullade på jag var i himmelriket nu fick jag ju dessutom vara postiv på tester. Sa efter ett tag att stesoliden gjorde mig för seg i längden då blev det Xanor nu började problemen märkas av. Vakande urdålig varje dag tills jag fått i mig xanoren har då jag fick 8 st 0.5 mg om dagen så gick dom ju åt på 14 dagar fast dom skulle räcka ca 25 dagar. Det ledde till nödlösning internetbenso. Till slut bad jag att få pröva Temesta vilket gick bra ångestren utan benso var så hemsk att jag helt enkelt började ricka alkohol helt okontrollerat då först var det bara då jag var utan benz sen blev det en standard att dricka några öl/cider till benson. Jag orndande samtidigt lyrica av en privatläkare som inte hade någon vetskap om benson jag fick från allmäna sjukvården. Det är i detta läge allt börjar rasa för mig. Bettedde mig som en idiot såfort jag fick i mig benso låg på 20-30 plelr om dagne till slut behövdes minst 1 karta per dag för hålla ångesten under kontroll. Omgivningen började reagera tappade bostaden pga sinnessjukt agerande på benso. Gjorde bort mig flera gånger i veckan bland grannar familj och vänner. Till slut började gamla barndomsvänner till och med ta avstånd från mig allt pga av benso. Tills lut hade jag flera orosanmälningar på mig både från soc polis och läkare. Det hela slutade med ett LVM. Fick 5 dagars nedtrappning på denna dagsdos som jag ötit i fler aår % mg Lorazepam dagtid plus 2 st 5 mg Nitrazepam till natten åt alltså 7 benso om dagen helt legalt. Som du förstår så belv jag ur jävla dålig visste inte vad som var hallisar eller verklighet första 5 veckorna. Ep anfall paranoid vågade inte prata med folk.

Idag är jag fri från benso tar 1-3 st ibland men även fast jagär i missbruk så kanske det blir 4-5 pilel ri månaden aldrig över 10 på en hel månad.Vill inte tillbaka till det där har subutex idag och jag ser benso som 1000 gånger värre att kliva av. Jag kände att jag ville berätta min hsitoria för jag kan tänka mig att du prvat och ser möjligheter precis som jag. Mitt liv är inte ens halvt reparerat efter mina benso år. Årren flyger iväg då du äter benso plötsligt har 10 år gått och du tycker det känns som 3-4 år. Benso skall bara användas i nödsyfte enligt mig sen om du får 10 imovane utskrivet per månad mot sömnen dömer jag dig inte. Men rent benso är rävgift. Satsa på Gabapentin eller någon annan medicin om du har ångest men undvik benso för det finns läkare som är löjöigt lätta at manipulera har blivit svårare att få rena bensodiazepiner utskrivet men har du oturen attr möta på en "fel" läkare så kan du hamna i ett ekorrhjul du inte kommer ur.
Citera
2022-10-23, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PungSallad
Säg bara att du börjat få självmordstankar och när du fix testa stess hos en polare så försvann dem direkt. Tror ingen nekar detta.

Din polare hade tur.

De ser hellre att du tar ditt eget liv, än skriver ut benso.
Citera
2022-11-03, 15:04
Medlem
Har drivit runt i hela mitt liv med OCD och ångest.

Sökt hjälp några gånger när jag bodde i Sverige men utan lycka, fick SSRI utskrivet men började aldrig knapra dom pga insättningsperioden.

Hade nu för 5 veckor sedan en kalasfylla som förstörde min balans i hjärnan och har nu intalat mig själv att jag blev mordhotad och har ett gäng efter mig, kan tyvärr inte släppa tanken på hur äkta allting känns även om det har gått lång tid och ingen av vännerna sa något om det.

I vilket fall så har det resulterat i ångest och sömnproblem så gick till läkaren här i Danmark.
Fick Atarax utskrivet = skit medicin som bara gör mig trött.
Cipralex = inte börjat med för fick inte något ångestdämp vid sidan av SSRI så rör de inte ännu.

Ska till en ny läkare på måndag som är mer förstående, hur gör jag för att få ut benzo mot ångest och sömn?
Har nämnt för honom att atarax och liknande histamin-medicin kan han få behålla själv. Jag behöver starkare saker så jag kan få tillbaka mitt liv utan att sitta och deppa hela dagarna och riskera sparken från jobb.

Vad ska man säga? Vill kunna sova och ha en dag och kväll utan oro i hela kroppen.
Citera
2022-11-03, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Angestfranskogen
Ska till en ny läkare på måndag som är mer förstående, hur gör jag för att få ut benzo mot ångest och sömn?
Har nämnt för honom att atarax och liknande histamin-medicin kan han få behålla själv. Jag behöver starkare saker så jag kan få tillbaka mitt liv utan att sitta och deppa hela dagarna och riskera sparken från jobb.

Vad ska man säga? Vill kunna sova och ha en dag och kväll utan oro i hela kroppen.
Prova att föreslå imovane eller stilnoct, brukar ju vara lite lättare att få ut än benso.
Citera
2022-11-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thetotalend
Prova att föreslå imovane eller stilnoct, brukar ju vara lite lättare att få ut än benso.

Tack för det. Funkar fint mot ångest och paranoia?

Få leva lite igen.
Citera
2022-11-03, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Angestfranskogen
Tack för det. Funkar fint mot ångest och paranoia?

Få leva lite igen.
Åtminstone Imovane fungerar både för att sova på och mot ångest dagtid, alla gånger jag provat Stilnoct än annat för att sova på får man en ganska märklig tripp.
Annars rekommenderar jag bön och terapi. Mycket lättade för mig när jag avslöjade en del saker jag aldrig pratat med någon annan om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in