2009-09-12, 19:33
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av länsmann
Hej!

Jag ska skriva en debattartikel i min svenska kurs. Den ska handla om att massinvandringen till sverige är negativt. Jag kommer att behöva citera en känd politikers utalande om att massinvadringen är bra för Sverige sen dra mitt motargument att det inte är bra osv.. Skulle behöva riktigt bra källor också som man kan hänvisa i artikeln.

När jag debbaterade med min svenska lärare om massinvandringen så var det enda hon kunde säga att sverige behöver ökad befolkning pga att svensken föder för få barn.

Vore jävligt nicee om ni kunde posta lite saker som jag ska ha med i debattartikeln.

Va öppen, lyssna inte på dessa skithögar som postar här. Jag käner en hel del som har varit i nazzesvängen när dom var unga, nu förstår dom inte ens hur dom kunde lyssna på allt skit som sas. Visst finns det problem men man måste se helhelts bilden. Vad vill vi åstadkomma med den lilla jord vi lever på?
Citera
2009-09-12, 19:36
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Jag har jobbat på kontor i 10 år och det har bara varit invandrare som städat min kontor.

?? Vad har det för relevans till TS?
Citera
2009-09-12, 19:52
Medlem
Citat:
Va öppen, lyssna inte på dessa skithögar som postar här. Jag käner en hel del som har varit i nazzesvängen när dom var unga, nu förstår dom inte ens hur dom kunde lyssna på allt skit som sas. Visst finns det problem men man måste se helhelts bilden. Vad vill vi åstadkomma med den lilla jord vi lever på?
Jag vet inte vad du vill åstadkomma, men jag vill ha ett bra, tryggt och välmående samhälle för mina barn. Har du andra preferenser?
Citera
2009-09-12, 20:34
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:

Ja inte fan ska väl målsättningen vara att försörja så många våldtäktsblattar som möjligt och på sikt förlora vårt land.
Citera
2009-09-12, 20:40
Medlem
the_dude82s avatar
Här är det första utav fem program av Jan Mild om invandringen och brottsligheten.

http://www.youtube.com/watch?v=j0C1QQr8A30&feature=channel_page
Citera
2009-09-12, 20:50
Medlem
Citat:

Ja, inte fan är det att införa sharialagar i Europa.

Man måste försvara sitt sätt att leva, annars blir det som i Kosovo, Saudi Arabien, Irak och Tjetjenien där djungelns lag råder.
Citera
2009-09-12, 21:05
Medlem
trickydicks avatar
Dom behövs som arbetskraft när 40-talisterna går i pension..

Suprice… Dom flesta 40-talister har redan gått i pension och vi har stor arbetslöshet, och historisk stor ungdomsarbetslöshet… Sedan kommer det inga stora pensionskullar.. 40-talisterna går i snitt i pension vid 63 så nästan alla 40-talister har redan gått i pension…
Citera
2009-09-12, 22:40
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Vad vill vi åstadkomma med den lilla jord vi lever på?

Haha, slutklämmen skrev du för att framkalla lite gråt, eller hur?
Citera
2009-09-12, 22:55
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Vad vill vi åstadkomma med den lilla jord vi lever på?

Jag vill förhindra att MENA-barbariet breder ut sig.
Citera
2009-09-12, 23:05
Medlem
CheGuavas avatar
Citat:

Om du hade någon som helst logik och fakta som stödde din sida så skulle du inte behöva hävda dig och kasta svordomar. Dock så har jag inte sett dig komma med ett enda vettigt inlägg, bara en jävla massa ignorans.

Ser du t.ex. att invandringskritikerna gillar att citera dessa konstiga 'källor' och 'statistik'? Sånt kan man ha för sig när det man säger har något med verkligheten att göra.

Du kommer hit och skriver något trams utan motivering. Om du är så säker på din sak så kom med något riktigt!
Citera
2009-09-13, 00:05
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av länsmann
När jag debbaterade med min svenska lärare om massinvandringen så var det enda hon kunde säga att sverige behöver ökad befolkning pga att svensken föder för få barn.

Det stämmer. Tanken är att dessa invandrare, som har en genomsnittlig utbilning motsvarande 6 års grundskola, ska jobba åt oss och rädda våra pensioner. Tyvärr är merparten av dom som kommer inte anställningsbara (kan inte läsa/skriva ens på sitt eget språk, saknar utbilning, skanar adekvat yrkeserfarenhet, kan inte uppföra sig värdigt etc).

En annan anledning är att sverige ska få kulturella influenser utifrån och bli mer varierat och spännande.

Det senare argumentet har slagit väl ut med upplopp, stankastning mot räddningstjänsten, stölder ur ambulanser, en mycket kraftig uppgång i sexualbrott mm. Så nog fan har det blivit spännande allt!
Tyvärr missar invandringsförespråkarna mycket av det nya då dom bor i helvita områden, klinsikt rena från araber och afrikaner.
Citera
2009-09-13, 00:06
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:

Hr du rökt på?

Edit. Ser att "a" i har av någon anleding inte kom med. Skulle rätta det, men struntar i det. Flippar ur istället: Hrrrr. Hrrrfffffrrrrhh!!! Hrrghmmmfft!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in