Citat:
Ursprungligen postat av ogiogi
Hej Hannibal!
Vad kommer det sig att du vill svara på frågor i detta forum?
Anser du det är bra att du spär på myten om schizofrena som farliga med ditt prat om att du "planerar att mörda", mm. (oavsett din förhoppning att det inte kommer att infrias) när de allra flesta är precis som alla andra människor, dvs. helt ofarliga?
Vill du påstå att du är representativ för schizofrena? Jag förstår att Hannibal Lecter är en fascinerande figur, men han är ju fiktiv. Är det skådespelaren Hopkins som egentligen är fascinerande, eller vad är det som gör honom intressant?
Vilket slags yrke utövar du idag?
Har du dömts till sluten psykiatrisk vård för de brott du begått?
Om du har fått så höga IQ-poäng, vad kommer det sig att du har svårt att stava ibland och att du uttrycker dig ganska begränsat och platt? Ursäkta min kritiska ton.
Jag har inte så mycket för mig på dagarna, så jag kan lika gärna svara på frågor.
Nej, jag hoppas inte att det spär på fördomarna.
Nej, jag ser mig inte representativ för alla schizofrena. Alla schizofrena är olika. Hannibal Lecter tycker jag bara om, främst på grund av sitt intellekt. O Hopkins gör rollen så bra.
Jag är sjukskriven, innan var jag gruppchef på en metallindustri.
Var tycker du jag har svårt att stava? Jag skriver iof. rätt fort, så det händer väl att man missar en del. Men ja, jag uttrycker mig platt o begränsat. Det är nog på grund av min tillbakadragenhet.