2010-01-24, 07:27
Medlem
Paranoid schizofreni är en diagnos man ger till politiska fångar som man vill likvidera. Människor som kan se igenom detta system vi lever i inser att psykiatrin inte är något annat än ett kategoriserande av folk, rashygieniskt eliminerande av oönskade (mest via medicin, schizofrenas medicin dödar dem relativt snabbt). Sedan används televisionens propaganda verktyg för att skapa en negativ bild av dessa kategoriserade människor så att samhället ska godta behandlingen.
Citera
2010-01-24, 07:42
Medlem
19801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Paranoid schizofreni är en diagnos man ger till politiska fångar som man vill likvidera. Människor som kan se igenom detta system vi lever i inser att psykiatrin inte är något annat än ett kategoriserande av folk, rashygieniskt eliminerande av oönskade (mest via medicin, schizofrenas medicin dödar dem relativt snabbt). Sedan används televisionens propaganda verktyg för att skapa en negativ bild av dessa kategoriserade människor så att samhället ska godta behandlingen.
Ungefär sådär resonerar man när man är psykotisk eller gränspsykotisk. Alltså att man har dålig verklighetsprövning. Det som gör det extra tragiskt är att det finns ett frö av sanning. Egentligen blir man inte dissident på det viset i Sverige men det finns en hel del mentala berlinmurar rent politiskt. Och SVT bedriver mycket riktigt ren propaganda. Mycket av den problematiken hänger samman med att cirka sjuttio procent av journalisterna har vänsteråsikter. Ganska komiskt att många av de som har psykiska besvär också har vänsteråsikter har jag märkt.
Citera
2010-01-24, 08:03
Medlem
laserlasses avatar
Kan läsa en hel del här
http://viska.se/
Citera
2010-02-01, 00:31
Medlem
Hej Hannibal!

Vad kommer det sig att du vill svara på frågor i detta forum?
Anser du det är bra att du spär på myten om schizofrena som farliga med ditt prat om att du "planerar att mörda", mm. (oavsett din förhoppning att det inte kommer att infrias) när de allra flesta är precis som alla andra människor, dvs. helt ofarliga?
Vill du påstå att du är representativ för schizofrena? Jag förstår att Hannibal Lecter är en fascinerande figur, men han är ju fiktiv. Är det skådespelaren Hopkins som egentligen är fascinerande, eller vad är det som gör honom intressant?
Vilket slags yrke utövar du idag?
Har du dömts till sluten psykiatrisk vård för de brott du begått?
Om du har fått så höga IQ-poäng, vad kommer det sig att du har svårt att stava ibland och att du uttrycker dig ganska begränsat och platt? Ursäkta min kritiska ton.
Citera
2010-02-01, 02:18
Medlem
en.frukt.om.dans avatar
(har inte läst ett skit ur tråden)

Vad tror du din Schizofreni beror på?
Som jag har förstått det får man inte schizofreni pangbom sådär utan det beror på massa skit som aldrig lyfts fram och tagits hand om, enlighten me

ursäkta mig om detta redan svarats på, visa mig svar och fråga så blir jag glad : )
hoppas du lever och mår gott.
Citera
2010-02-03, 17:25
Medlem
TheMadcaps avatar
Har läst en hel del om schitzofreni och vet vad det hela handlar om, hade en god vän som fick för sig att jag hade det efter en LSD tripp PUCKO! Tack för bra svar, till ditt försvar i ett nyligt upplägg. Det finns helt säkert väldigt många av oss som haft tankar om mord och hämnd, det är dock en lång väg mellan tanke och handling och du verkar ha en stark vilja att låta det stanna vid tanke! till min fråga som jag inte tror någon annat tagigt upp innan. -Har läst i flera texter att människor med schitzofreni ofta starkt ogillar speglar och att spegla sig pga att man inte känner igen sitt ansikte eller att ansiktet deformeras. känner igen mig själv i det här, inte nödvändigtvis av samma anledningar. Är detta någonting du känner igen dig i eller är det inte något du haft problem med? Ha d fint o tack på förhand, väntar ivrigt på svar!
Citera
2010-02-03, 17:55
Medlem
Galadrins avatar
Hur vet man att man har schizofren?
Citera
2010-02-03, 22:06
Bannlyst
ser att du inte varit aktiv härinne på ett par månader, men ställer en fråga ändå

känner du skam för din sjukdom? om ja - varför tror du att du gör det?
Citera
2010-02-03, 22:09
Medlem
g00dstuffs avatar
Jag har en fråga som jag klurat lite på, är rösterna alltid negativa och hämmande eller kan du få röster/tankar som typ: gå ut på bio ikväll med några trevliga vänner eller någon lämplig dam och lev livet! Det känns ju som att rösterna inte nödvändigtvis behöver vara negativa, men vad vet jag Någonstans måste ju även "rösterna" komma från din hjärna och därmed påverkas av dina tankar och din sinnesstämning, eller är jag helt ute och cyklar? Jag vet ju såklart att det inte är så lätt att påverka som jag kanske får det att låta men har ingen annan spekulerat kring samma sak?
Citera
2010-02-03, 22:23
Medlem
Hannibal.Lecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogiogi
Hej Hannibal!

Vad kommer det sig att du vill svara på frågor i detta forum?
Anser du det är bra att du spär på myten om schizofrena som farliga med ditt prat om att du "planerar att mörda", mm. (oavsett din förhoppning att det inte kommer att infrias) när de allra flesta är precis som alla andra människor, dvs. helt ofarliga?
Vill du påstå att du är representativ för schizofrena? Jag förstår att Hannibal Lecter är en fascinerande figur, men han är ju fiktiv. Är det skådespelaren Hopkins som egentligen är fascinerande, eller vad är det som gör honom intressant?
Vilket slags yrke utövar du idag?
Har du dömts till sluten psykiatrisk vård för de brott du begått?
Om du har fått så höga IQ-poäng, vad kommer det sig att du har svårt att stava ibland och att du uttrycker dig ganska begränsat och platt? Ursäkta min kritiska ton.
Jag har inte så mycket för mig på dagarna, så jag kan lika gärna svara på frågor.

Nej, jag hoppas inte att det spär på fördomarna.

Nej, jag ser mig inte representativ för alla schizofrena. Alla schizofrena är olika. Hannibal Lecter tycker jag bara om, främst på grund av sitt intellekt. O Hopkins gör rollen så bra.

Jag är sjukskriven, innan var jag gruppchef på en metallindustri.

Var tycker du jag har svårt att stava? Jag skriver iof. rätt fort, så det händer väl att man missar en del. Men ja, jag uttrycker mig platt o begränsat. Det är nog på grund av min tillbakadragenhet.
Citera
2010-02-03, 22:25
Medlem
Hannibal.Lecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en.frukt.om.dan
(har inte läst ett skit ur tråden)

Vad tror du din Schizofreni beror på?
Som jag har förstått det får man inte schizofreni pangbom sådär utan det beror på massa skit som aldrig lyfts fram och tagits hand om, enlighten me

ursäkta mig om detta redan svarats på, visa mig svar och fråga så blir jag glad : )
hoppas du lever och mår gott.
Jag vet inte, vi har inget fall i familjen o jag har haft en bra uppväxt. Men nej, man får det inte bara pangbom, det växer gradvis fram. Börjar ofta med depression o tillbakadragenhet.

Tack!
Citera
2010-02-03, 22:27
Medlem
Hannibal.Lecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMadcap
Har läst en hel del om schitzofreni och vet vad det hela handlar om, hade en god vän som fick för sig att jag hade det efter en LSD tripp PUCKO! Tack för bra svar, till ditt försvar i ett nyligt upplägg. Det finns helt säkert väldigt många av oss som haft tankar om mord och hämnd, det är dock en lång väg mellan tanke och handling och du verkar ha en stark vilja att låta det stanna vid tanke! till min fråga som jag inte tror någon annat tagigt upp innan. -Har läst i flera texter att människor med schitzofreni ofta starkt ogillar speglar och att spegla sig pga att man inte känner igen sitt ansikte eller att ansiktet deformeras. känner igen mig själv i det här, inte nödvändigtvis av samma anledningar. Är detta någonting du känner igen dig i eller är det inte något du haft problem med? Ha d fint o tack på förhand, väntar ivrigt på svar!
Ja, jag har också tagit hallucinogena droger, men det är inte det som utlöst det hela. Men nej, rädd för speglar är jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in