2009-09-16, 21:32
Citat:
Ursprungligen postat av cocaine rock
Jag menar inte att de har lyckats med något som jag beundrar och jag säger inte att de symboliserar någon slags dröm. Det är ert sätt att framställa de här kvinnorna som fnask etc. som uttryck för er egen avundsjuka som irriterar mig. Trivs man inte med sig själv faller man lätt till att gnälla på dem som kan tänkas ha det bättre än en själv istället för att se sig själv i spegeln.
Frågan om de här kvinnorna har det bättre eller inte intresserar mig inte utan det är att det skall huggas så fort nån framgångsrik eller rik råkar vara stolt över det. Sköt ert eget liv, gnäll inte på andra och jobba hårt själva och bli allt vad du själv kan bli. Och framför allt inse att det finns alla sorter här i världen!
Frågan om de här kvinnorna har det bättre eller inte intresserar mig inte utan det är att det skall huggas så fort nån framgångsrik eller rik råkar vara stolt över det. Sköt ert eget liv, gnäll inte på andra och jobba hårt själva och bli allt vad du själv kan bli. Och framför allt inse att det finns alla sorter här i världen!
Jag tror inte detta handlar om avundsjuka. Ska jag vara avundsjuk på en vuxen människa som först för ett år sedan lärde sig koka kaffe? Ska jag vara avundsjuk på en kvinna som har blivit tappad bakom en vagn och uttalar sig därefter?
"Det är synd om svenska män. De gifter sig med snygga kvinnor som snabbt blir oattraktiva, börjar klä sig slafsigt och struntar i mannens behov. Som hemmafru ska du ställa upp på alla sätt, du ska alltid var snygg och välklädd. Sexuellt är det kvinnans skyldighet att se till att mannen är tillfredsställd, gör hon inte det får hon skylla sig själv om han är otrogen." - Arne Anka
Då hon även vill se sig själv som en förebild får man tåla sanningen i att hon är en människa utan ett reellt samhällsvärde utan hon fungerar som en prydnadssak för sin man.
De har ställt upp i det här programmet, de visar vilka dem är och då kan det svida lite när den riktiga världen säger sin mening.
Att knulla sig till pengar är inte att vara framgångsrik.