2013-09-18, 16:01
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av touchtoes
När man ser Gunilla blir man uppriktigt rädd. Människohjärnan kan sannerligen ställa till precis vad den vill. I hennes fall, precis som någon skrev: grov narcissistisk personlighetsstörning i kombination med en rad massa annat. Jag tror på riktigt att hon är sjuk. Att utnyttja det till underhållning är ju egentligen inte rätt, även om det är förbaskat kul.
Tror du inte att mycket av dessa uppträdanden är tillrättalagda för att göra bra TV? Gunilla Persson vill åstadkomma rubriker, all publicitet är bra publicitet.
Citera
2013-09-18, 20:13
Medlem
Snobbs avatar
Britt är ju bara sjukt tråkig och Maria verkar ju ha ett pinsamt ensamt liv. När Mindy är borta så har hon bara sina kryddburkar och pappmuggar att visa oss. Byt ut dem plz !
Citera
2013-09-18, 21:13
Medlem
touchtoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Tror du inte att mycket av dessa uppträdanden är tillrättalagda för att göra bra TV? Gunilla Persson vill åstadkomma rubriker, all publicitet är bra publicitet.

Självklart är det till viss del regisserat, just därför blir det ännu värre. En narcissist som hela tiden får uppmärksamhet kommer nog med all säkerhet spåra ur förr eller senare vilket Gunilla verkar vara på god väg att göra.
Citera
2013-09-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Hon är 41 år. Lite läskigt faktiskt, jag trodde hon var 50+ men i riktigt bra form när jag såg henne första gången. Ungefär samma "upplevelse" jag fick när jag för första gången fick reda på hur gammal Anna Skipper är - det var en chock mer eller mindre...

Siv 41 år, helvete det trodde jag aldrig. Var helt säkert på 50-55 år,
Citera
2013-09-18, 22:40
Medlem
Redors avatar
Citat:
Fast hon gick ju rätt förlorande ut ur skilsmässokampen, så speciellt rik lär hon inte vara. Visst klarar hon sig bra och kan leva någon form av dolce vita men inte nåt riktigt miljonärsliv.

Det där är så konstigt eftersom skilsmässolagarna är så starka i USA. Många av fruarna lever i lyx just pga skilsmässa från förmögna män. Siv var ju så förvånad över att man inte blir rik av att skilja sig i Sverige. Anna Anka hade ju juridisk rätt till Pauls halva förmögenhet men fick ju knappt någonting.
Citera
2013-09-19, 00:41
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Det där är så konstigt eftersom skilsmässolagarna är så starka i USA. Många av fruarna lever i lyx just pga skilsmässa från förmögna män. Siv var ju så förvånad över att man inte blir rik av att skilja sig i Sverige. Anna Anka hade ju juridisk rätt till Pauls halva förmögenhet men fick ju knappt någonting.

Om jag inte minns helt fel så hade Anka & Anka äktenskapsförord, han skyddade sina pengar som de flesta gör - speciellt gubbar som gifter sig med yngre donnor. Så det fanns ingen juridisk rätt till några pengar, hon kunde i princip blivit helt utan om det inte vore för att de har ett barn tillsammans.

Edit: Inlägg 15.000 - wohoo...
Citera
2013-09-20, 16:46
Medlem
Citat:

Undrar vad en psykolog skulle påstå att Gunilla lider av? Hon har ju en uppenbart skev bild av verkligheten på alla sätt och vis kombinerat med en grotesk narcissism. Tror f.ö inte det är nyttigt för henne att delta i serien, det spär på hennes felaktiga världsbild. Men roligt är det ju förstås...

När hon pratar om sin "fanbase" så är det humor på riktigt hög nivå. Finns det en enda levande människa som ser upp till henne på riktigt? Jag tror inte det.

Gunilla lider med 99,9% sannolikhet av aspergers syndrom.

Symtom som

Begränsad förmåga att förstå hur andra tänker och att leva sig in i andra människors situation. Middagsbjudningen är ett exempel på det

Begränsad förmåga till ömsesidig dialog, vilket kan beskrivas som svårigheter att förstå det outtalade och att läsa mellan raderna. Middagsbjudningen och alla andra hon möter tyder på det.

Starkt intresse för hur saker och ting fungerar och samverkar. Vill bestämma precis allt i minsta detalj så ingen står ut med henne.

Målmedvetenhet och envishet. Har en bestämd uppfattning återigen över hur hennes värdelösa film ska vara och personen får inte utrymme för sitt egna arbete. Hon strävar efter att hennes anställda ska utföra arbetsuppgifter likt en robots.

Många med Aspergers syndrom samlar på allt möjligt och kan ha svårt att göra sig av med saker. Hon hade en enorm oförmåga att vilja kasta sina dotters saker för hon har någon fixering vid föremålen typ.

Nedsatt impulspåverkan. Åker hem till en fd anställd för att skälla ut den personen, skriker och kastar saker omkring sig när hennes personal inte gör som hon vill.
Senast redigerad av bittertokfitta 2013-09-20 kl. 16:49. Anledning: Missa lite
Citera
2013-09-20, 17:17
Medlem
Fitnessgirls avatar
Har Gunilla jobbat som skådespelerska? För isåfall är det väl mycket sannolikt att hon spelar rakt igenom, så jag fattar inte varför alla stör sig på henne, det är skådespeleri!
Citera
2013-09-20, 19:34
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitnessgirl
Har Gunilla jobbat som skådespelerska? För isåfall är det väl mycket sannolikt att hon spelar rakt igenom, så jag fattar inte varför alla stör sig på henne, det är skådespeleri!
Att det alltid ska skyllas på skådespeleri, regi osv när en människa beter sig korkat, dumt eller elakt. Fatta att det finns människor som är såhär. Det kan bero på en rad olika diagnoser, händelser i livet, uppfostran eller vad som helst men de lever och andas i samhället och de är inte skådespelare!

För övrigt så är Gunilla knappast en så bra skådis att hon hade rott i land att spela "Gunilla Persson" under flera års inspelningstid.
Du kan själv se hennes "skådespelartalanger" här:
http://www.youtube.com/watch?v=fXI-bCudfso
Citera
2013-09-20, 19:58
Medlem
Koljarovs avatar
Bara en sak, Gunilla fick ju ett utbrott när en bild på henne i en svensk tidning inte var så snygg.
Var hon snygg som ung och hon inte fattat att hon är en ful gammal kärring nu?
Citera
2013-09-20, 21:06
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Bara en sak, Gunilla fick ju ett utbrott när en bild på henne i en svensk tidning inte var så snygg.
Var hon snygg som ung och hon inte fattat att hon är en ful gammal kärring nu?

Hon jobbade ju som modell när hon var yngre och då är det kanske inte så konstigt att hon vill att bilden ska se ut på ett visst sätt gällande ljussättning osv. Det är väl en gammal "yrkesskada".

Bilder + intervju från Gunillas tid som modell:
http://cdn.tv3.se/sites/tv3.se/files...20bild%202.jpg
http://cdn.tv3.se/sites/tv3.se/files...20bild%201.jpg
Citera
2013-09-21, 01:45
Medlem
Smirmats avatar
Usch riktigt pinsamt när Gunilla skulle börja predika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in