2007-07-26, 14:06
Medlem
mogs avatar
Har skaffat mig en kisse (igen) som har fått namnet Sababa Sushi. Iof. så använder jag sällan förnamnet.

Citera
2007-07-26, 14:14
Medlem
Gaffelpärms avatar
Hade en guldfisk så hette Egon och bodde i ett minimal akvarium som var anpassad till eremitkräftor men han hade en plastpalm och en fin liten sandstrand med gott om käk och överlevde i över ett år.
Citera
2007-07-26, 14:31
Medlem
En släkting till mej berättade att hon kände en som döpt sin hund till Brakskiten.. ja höll på att garva sönder mej, haha fan tänk att stå och ropa det...
Citera
2007-07-26, 14:36
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Hade en guldfisk så hette Egon och bodde i ett minimal akvarium som var anpassad till eremitkräftor men han hade en plastpalm och en fin liten sandstrand med gott om käk och överlevde i över ett år.

Vad tyckte Egon om stranden om jag får fråga? Jag menar, för oss människor är ju en strand härlig för att vi där obehindrat kan röra oss mellan fast mark och det svalkande vattnet, men en fisk däremot...?
Egon hade det säkert bra - jag är bara nyfiken.
Citera
2007-07-26, 15:10
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Vad tyckte Egon om stranden om jag får fråga? Jag menar, för oss människor är ju en strand härlig för att vi där obehindrat kan röra oss mellan fast mark och det svalkande vattnet, men en fisk däremot...?
Egon hade det säkert bra - jag är bara nyfiken.

Egon klagade redan efter en vecka och ville inte bo där längre så jag bytte bort hans gamla hem (Fick allt i 18-års present av ett gäng polare) till en större guldfisk skål där han fick sällskap av ett gäng inte allt för vackra neontetror. Där bodde han resterande tiden av sitt liv men fick tillsammans med övriga småfiskar bo tillfälligt i eremitkräfteakvariumet varje gång jag rengjorde skålen.
Citera
2007-07-26, 15:13
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Egon klagade redan efter en vecka och ville inte bo där längre så jag bytte bort hans gamla hem (Fick allt i 18-års present av ett gäng polare) till en större guldfisk skål där han fick sällskap av ett gäng inte allt för vackra neontetror. Där bodde han resterande tiden av sitt liv men fick tillsammans med övriga småfiskar bo tillfälligt i eremitkräfteakvariumet varje gång jag rengjorde skålen.

Ok, jag förstår...men stranden då...kunde han nyttja den på något sätt?
Citera
2007-07-26, 15:15
Medlem
Min kejsarskorpion heter Evish
Citera
2007-07-26, 15:20
Medlem
Tob-i-ass avatar
Elessar en golden
Citera
2007-07-26, 15:45
Medlem
har haft 2 möss som hette skrik och panik. en svart och en vit
Citera
2007-07-26, 15:55
Medlem
killer_nemos avatar
4 st katter Hade en hund innan en Cocker spainel (stavning) Och nu har vi 2 st golden valpar på 14 veckor som heter Albert och herbert
En orange som e tjock den heter Gustav
En hel svart som heter Sotis
En Hel vit som heter Maja
Och en som är brun,svart,vit som heter selma

Killer_Nemo
Citera
2007-07-26, 16:29
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Ok, jag förstår...men stranden då...kunde han nyttja den på något sätt?

Inte mer än att han va uppe precis vid strandkanten och käkade allt som hade flytit iland efter jag hade matat honom. Försökte öva honom att efterlikna späckhuggare som jagar sälungar på stranden genom att komma i 300km/h och kasta sig upp på stranden och slita åt sig så mycket käk som bara går, det gick inge vidare med Egon han var alldeles för dum för att lära sig någe.
Citera
2007-07-26, 17:01
Medlem
apoteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytterstedt
Är i köpartagen för ett marsvin eller flera. Väljer mellan namen: Mr Muffins, Mr Mirakel, Mr Lurifix, Mr Tyler Durden, Mr Dustin och Mr Tullerusk. Så mitt blivande marsvin kommer heta något av dessa otroligt vackra namn.

Köp två, marsvin mår absolut bäst av att inte vara ensamma, och det är inte direkt mer jobb med två än med ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in