Jag brukade ha en kanin när jag var yngre som hette Lille Skrutt, en sjukdom och ett hammarknack i pannan senare skuttade den vidare till de sälla jaktmarkerna dock.
Han hette Gaius Iulius Caesar. Var en bondkatt. Gick dock bort för 10 dagar sedan. Föddes med ett kraftigt hjärtfel(blåsljud), så drabbades av hjärtsvikt och var tvungen ta bort honom. Blev 1 och halvt..
Är det normalt fortfarande gråta då man tänker på det(honom)???
Har tyvärr inga djur nu (förutom barndomsleksaken Stekarn som är en plast-tyrannosaurus rex). Men när jag var yngre hade jag:
* två sköldpaddor som hette Turbo och Angelika.
* en vandrande pinne som hette Papiraul-Berit
* en jävla massa höns och tuppar som bl.a hette Afrodite (a.k.a Affe), Goliat, Ragge, Herkules, Hilda, Agda (of course), Globen (p.g.a att hon var vit och hade en gigantisk röv), Ada, Kochin (efter rasen), Amanda, Smulan, Klara osv osv.
Morris, irländsk varghund. Fin. Hoppar omkring i de småländska skogarna.
Stanley Milgram, Philip Zimbardo, Sylvester Stallone, Dwight Yoakam. Urbaniserade och blasé New York-råttor med en bur som upptar på tok för stor proportion av min minilägenhet.
Freddie Krueger, marsvin. Helt färsk i sällskapet, snopen min och bekymrade knorranden kännetecknar hans insatser i familjen (hittills).