2022-09-06, 16:52
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Den 22 januari 1979 försvann den unge och blonde Rolando Capitani i Italien. Han är fortfarande spårlöst försvunnen.

Jag undrar hur bra koll polisen hade på europeiska försvinnanden på den tiden? Kollade man om det kunde vara han?

https://www.doenetwork.org/cases-int/808dmita.html

Läste någon artikel från 1979 om en som hette James Roger Flemming , artikeln handlade om militärt intresse till Esrange .. Dessa militärer utgick från Maine en delstat i Usa ..

Ska försöka hitta denna artikeln igen och posta den här.
Citera
2022-09-06, 18:45
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Läste någon artikel från 1979 om en som hette James Roger Flemming , artikeln handlade om militärt intresse till Esrange .. Dessa militärer utgick från Maine en delstat i Usa ..

Spännande!! Vore jätteintressant att läsa! Återkoppla gärna om du hittar artikeln.
Citera
2022-09-06, 21:34
https://www.google.com/url?sa=t&sour...yJh_4L_wR6I2hT

Det är en text som beskriver hur en James R Fleming.. ja läs ...
ENVIRONING TECHNOLOGY Swedish Satellite Remote Sensing in the Making of Environment 1969-2001 - Academia.edu
1 (2010): 18; James R. Fleming, “Fixing the Weather and Climate: Military and ... Space RANGE (Esrange) facility, outside Kiruna in northern Sweden, ...

Kan vara helt fel oxå ..
Citera
2022-09-08, 12:49
I texten går det att läsa att 1978 - på våren var det osämja , detta upprepas flera gånger ..
med 1978 som en garanti ... typ ...

Kan det vara möjligt att det var 1979 som bråket uppstod ? att de som jobbade på esrange mycket väl vet vem de dödat, men försöker hålla det hemligt.

Det finns via word wide missing people , en italienare som försvann 1979 ... och en engelskman som försvann 1979.
Båda nationaliteterna var inblandade i esrange satelitproject ..
Även Filippinerna var inblandade .. tänkte på ögonen ... borta ..

Skulle gärna vilja läsa polisens anteckningar från tiden , och den utredning de gjorde.
Även obduktions undersökningen.
För mig ser det ut som ett mord begåtts.

Speciellt med dessa hemliga dokument som hittats i en dubbelbottnad byrå.

Kopplingen gör jag pga att mystiken är så total.
Citera
2022-09-08, 13:08
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Enligt en ny tråd här handlar det om en James. Se pdf:en. Svårt att citera, men på sidan 3, sjätte stycket.

Tråd: (FB) Dokument om utomjordingar på Esrange
Breven: https://imgur.com/a/4b8Qgnr

Citat:

Skrämmande sammanträffande.
Om Esrange-dokumenten är fejk. Då måste skribenten gjort en sjuhelvetes research.
Citera
2022-09-09, 06:32
Medlem
kermassas avatar
Citat:
https://www.google.com/url?sa=t&sour...yJh_4L_wR6I2hT

Det är en text som beskriver hur en James R Fleming.. ja läs ...
ENVIRONING TECHNOLOGY Swedish Satellite Remote Sensing in the Making of Environment 1969-2001 - Academia.edu
1 (2010): 18; James R. Fleming, “Fixing the Weather and Climate: Military and ... Space RANGE (Esrange) facility, outside Kiruna in northern Sweden, ...

Kan vara helt fel oxå ..
” James R. Fleming, “Fixing the Weather and Climate: Military and” är en källa som nämns i sidfoten på sida 29 och ” Space RANGE (Esrange) facility, outside Kiruna in northern Sweden” är en del av textraden på sida 72.
Vad vill du ha sagt?
Citera
2022-09-09, 12:49
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
” James R. Fleming, “Fixing the Weather and Climate: Military and” är en källa som nämns i sidfoten på sida 29 och ” Space RANGE (Esrange) facility, outside Kiruna in northern Sweden” är en del av textraden på sida 72.
Vad vill du ha sagt?
Att i texten jag länkade kan man läsa detaljer som rör Esrange från 1969 och framåt.
I texten hittar man exempelvis att det förekom osämja som jag associerar med slagsmål.
Sedan finns det hemliga dokument som talar för att den försvunne fått en käftsmäll och tappat en bit av sin tand ..
Citera
2022-09-09, 16:33
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Att i texten jag länkade kan man läsa detaljer som rör Esrange från 1969 och framåt.
I texten hittar man exempelvis att det förekom osämja som jag associerar med slagsmål.
Sedan finns det hemliga dokument som talar för att den försvunne fått en käftsmäll och tappat en bit av sin tand ..
Ja, men det citerade då? Du hänvisar till en av flera James som finns bland källorna. På vilket sätt har han nåt med Esrange att göra?

Dokumentet är på nästan 400 sidor så du får ta och citera eller sidhänvisa till detta bråk.

Vilket hemligt dokument?
Citera
2022-09-09, 23:58
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Ja, men det citerade då? Du hänvisar till en av flera James som finns bland källorna. På vilket sätt har han nåt med Esrange att göra?

Dokumentet är på nästan 400 sidor så du får ta och citera eller sidhänvisa till detta bråk.

Vilket hemligt dokument?
(FB) Dokument om utomjordingar på Esrange
Här står det om hemliga dokument.

Jag kan så klart ha fel om att det rör sig om just en James , fast tycker ändå det verkar lustigt att detta namn förekommer när man söker på Esrange och James och att det förekommit argue .. om huruvida Sverige ska få vara eniga i CIA och få egen rätt till satelit spaning tydligen.
sidan 106 - 108 (väldigt svårt att kopiera texten).
Men vad vet jag , det verkar ändå vara ett tystat mord som begåtts där på Esrange våren 1979.
Citera
2025-02-07, 16:36
Medlem
Citat:
(FB) Dokument om utomjordingar på Esrange
Här står det om hemliga dokument.

Jag kan så klart ha fel om att det rör sig om just en James , fast tycker ändå det verkar lustigt att detta namn förekommer när man söker på Esrange och James och att det förekommit argue .. om huruvida Sverige ska få vara eniga i CIA och få egen rätt till satelit spaning tydligen.
sidan 106 - 108 (väldigt svårt att kopiera texten).
Men vad vet jag , det verkar ändå vara ett tystat mord som begåtts där på Esrange våren 1979.

Det finns absolut inget i den text som du har hänvisat till som på något sätt ens i närheten kan styrka dina vilda fantasier och spekulationer.

Den James Fleming som du nämner är en angiven källa i fotnoterna i den text som du medvetet försöker fördunkla och förvrida. Han är för övrigt en vetenskapshistoriker som fortfarande är vid liv:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/James_Rodger_Fleming
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in