2013-11-27, 00:08
Medlem
chebmamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Ja det funkar, hade dock inte velat trycka Galenika med orange

/ Leif

Varför? tjock olja eller? Ska sätta goa 1ml propp och 1,4ml deca nu.
Senast redigerad av chebmami 2013-11-27 kl. 00:19.
Citera
2013-12-31, 01:16
Medlem
Har kört ett tiotal stick nu och märker att det ibland blir väldigt trögt att sticka in nålen. Det kör ganska ont och när det bara är några mm kvar av nålen är det väldigt trögt att trycka in sista biten. Andra gånger känns det inte alls och nålen slinker in väldigt lätt. Vad kan det bero på? Kör endast i låren om det har någon betydelse.

Undrar även om det är ok att trycka in lite blod i muskeln. Har än så länge haft tur och inte träffat något blodkärl men jag gissar på att det kommer hända för eller senare. Så vad gör man om man aspirerar upp blod. Är lösningen förstörd då eller går det fortfarande att använda?
Citera
2013-12-31, 03:00
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyldig1
Har kört ett tiotal stick nu och märker att det ibland blir väldigt trögt att sticka in nålen. Det kör ganska ont och när det bara är några mm kvar av nålen är det väldigt trögt att trycka in sista biten. Andra gånger känns det inte alls och nålen slinker in väldigt lätt. Vad kan det bero på? Kör endast i låren om det har någon betydelse.

Undrar även om det är ok att trycka in lite blod i muskeln. Har än så länge haft tur och inte träffat något blodkärl men jag gissar på att det kommer hända för eller senare. Så vad gör man om man aspirerar upp blod. Är lösningen förstörd då eller går det fortfarande att använda?

Dra ut och sätt en liten bit ifrån bara så är det lugnt.
Citera
2013-12-31, 03:05
Medlem
Citat:

Knastrar det när du märker att det går trögare? Är, med största sannolikhet, begynnande broskbildning.
Citera
2014-01-01, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-user
Knastrar det när du märker att det går trögare? Är, med största sannolikhet, begynnande broskbildning.

Har inte märkt att det knastrar. Ända är att att det blir trögare att trycka in nålen samt att det gör mer ont än det brukar göra. Så det kan vara brosk alltså? Är det ok trycka in oljan då eller borde jag byta ställe?

Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Dra ut och sätt en liten bit ifrån bara så är det lugnt.

Ok, så att trycka in blod i muskeln gör inget? Hade för mig att det inte var så nyttigt men kan ha kommit ihåg fel.
Citera
2014-01-01, 02:01
Medlem
Citat:
Har inte märkt att det knastrar. Ända är att att det blir trögare att trycka in nålen samt att det gör mer ont än det brukar göra. Så det kan vara brosk alltså? Är det ok trycka in oljan då eller borde jag byta ställe?

Ok, så att trycka in blod i muskeln gör inget? Hade för mig att det inte var så nyttigt men kan ha kommit ihåg fel.

Jadå, det är inga problem. Råder dig dock att alternera mellan fler punkter. Att injicera "färskt" blod är inga problem.
Citera
2014-01-04, 20:58
Medlem
CrazyAsFucks avatar
Intressant bild som gör att man fattar varför man bör använda en nål för uppsug och en för injekt, det är inte bara hygienmässigt...

http://pbs.twimg.com/media/BdJh1cTIYAAyG1r.jpg
Citera
2014-01-04, 21:10
Medlem
General.Maximus.s avatar
.
Senast redigerad av General.Maximus. 2014-01-04 kl. 21:29.
Citera
2014-01-06, 03:13
Bannlyst
En polare undrar om 0.6x25mm 23G räcker för skinkan samt är det mindre risk att träffa blodkärl?
Citera
2014-01-06, 04:00
Medlem
pipp-elis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
En polare undrar om 0.6x25mm 23G räcker för skinkan samt är det mindre risk att träffa blodkärl?
jag sätter iaf.med 24g 0,55x25mm och tycker det går bra.smärtfritt o har inte aspirerat blod en enda gång än.
lätt att hålla still oxå då man kan trycka hårt o slippa vara rädd att träffa pungen genom skinkan..

satte en gång i låret med 0,6x40mm o muskeln blev skitstel i några dar.kunde knappt böja mig för grejer längre ner i kylen..inte ont då heller dock.den kanske skulle passa bättre i skinkan.
Citera
2014-01-06, 08:02
Medlem
Fezs avatar
Vad jag förstår så verkar många av er sticka in nålen långsamt in i muskeln.
Vad är syftet? Själv sticker jag in nålen på en halv sekund eller så.
Citera
2014-01-06, 08:10
Medlem
CrazyAsFucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fez
Vad jag förstår så verkar många av er sticka in nålen långsamt in i muskeln.
Vad är syftet? Själv sticker jag in nålen på en halv sekund eller så.

Jag sätter hyffsat snabbt och har fått lite skit för det. Det handlar om ifall du träffar en nerv och armen/benet rycker till. Då kan du trasa upp hela muskeln, vilket kommer göra mycket ont
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in