Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-28, 04:11
  #1
Medlem
Citat:
Linköping. En kvinna har påträffats mördad i bostadsområdet Lambohov i Linköping natten till torsdagen. Polisen är ännu mycket knapphändig med uppgifter.

– Det jag kan säga är att hon bragts om livet utomhus strax efter midnatt, säger Jan Fryksén, länsvakthavande vid polisen i Östergötland till TT.

Han kan inte uppge kvinnans ålder eller varför polisen konstaterat att det rör sig om ett mord.

– Ärendet har överlämnats till länskriminalen i Linköping som kommer att arbeta vidare med det, säger han.
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...icle5243610.ab

Samma person som utförde dubbelmordet i Linköping för något år sedan? Vad kan detta vara.
__________________
Senast redigerad av Jakobh 2009-05-28 kl. 04:12. Anledning: felstavning i rubrik
Citera
2009-05-28, 05:18
  #2
Medlem
online_alwayss avatar
Tänkte skriva i tråden om dubbelmordet, men det är väl bättre att hålla sig här tills det blir bekräftat hur hon mördades. Kan hon alltså ha blivit knivad när hon kom cyklande?

http://www.expressen.se/Nyheter/1.15...ad-i-linkoping
Citera
2009-05-28, 05:20
  #3
Medlem
online_alwayss avatar
http://www.wighsnews.se/nyheter.php?...&notisid=46052
Citera
2009-05-28, 05:29
  #4
Medlem
platyzmas avatar
Asså är det samma modus operandi så får dom lägga i överväxeln på länskrim där för då ska snubben bort från samhället illa kvickt....
Men var det inte nån våldtäktsman som mörda en kvinna i Norrköping halvnyss också?
Citera
2009-05-28, 05:32
  #5
Medlem
Vart kan hon ha gjort ute, cyklandes hem från jobbet kanske, en annan väg och hon hade klarat sig, fyfan vilken värld man lever i.
Såvida hon inte var jagad, men det känns väl rätt osannolikt att det skulle vara så.
Citera
2009-05-28, 05:33
  #6
Medlem
platyzmas avatar
Det där gäller ju lillkillen och hon lärarinnan också, annan plats o allt vore lugnt...
Citera
2009-05-28, 05:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Det där gäller ju lillkillen och hon lärarinnan också, annan plats o allt vore lugnt...
Känns jävligt illa att den personen fortfarande är ute och rör på sig. 5 år var det sen också, tiden flyger förbi.
__________________
Senast redigerad av Jakobh 2009-05-28 kl. 05:46.
Citera
2009-05-28, 06:32
  #8
Medlem
platyzmas avatar
Med tanke på blodpölen på tv4nyheterna så lutar det väl åt kniv. Möjligen skjutvapen men att lyckas slå någon så dom blöder så, när dom dessutom cyklar, nej det ser jag som exemplariskt svårt.
Citera
2009-05-28, 07:25
  #9
Medlem
Snöblinds avatar
Vad fan, jag var tvärsäker på att han som mördade arabungen och lärarinnan åkte fast ju.. Nähe, där ser man hur mycket koll man har. Fem år!? Ack.
Citera
2009-05-28, 07:52
  #10
Medlem
DickGeneros avatar
Någon som rört sig i området och kan fylla på med lite info?
Citera
2009-05-28, 08:05
  #11
Medlem
encircleds avatar
Man skall nog inte utesluta att det kan handla om en gärningsman som känner kvinnan, och att motivet är personligt. Rent statistiskt bör det ju vara så.

Däremot får jag en känsla just i detta fall att det kan handla om ett rent slumpmässigt överfall.
Citera
2009-05-28, 08:13
  #12
Medlem
encircleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av encircled
Man skall nog inte utesluta att det kan handla om en gärningsman som känner kvinnan, och att motivet är personligt. Rent statistiskt bör det ju vara så.

Däremot får jag en känsla just i detta fall att det kan handla om ett rent slumpmässigt överfall.

Är själv väl bevandrad i detta område, och i och med att mordplatsen är relativt skymd så kan det tyda på att gärningsmannen valt ut platsen, samt väntat på sitt offer i tunneln.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback