Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-28, 11:23
  #121
Medlem
Att mördaren troligen står i tunneln och väntar på henne tycker jag är skrämmande, tyder på att det är planerat på något sätt. Får hoppas väskan ger viktig DNA. Skulle någon kunna droppa namnet? Bor i Linköping och vill gärna veta om det är någon man känner.
Citera
2009-05-28, 11:24
  #122
Medlem
encircleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lily83
Hon hade tydligen en 2,5årig dotter..
Sambon messa just en en arbetskamrat till honom har barn på samma dagis

Usch då... Hoppas det inte är någon man känner... aj aj aj
Citera
2009-05-28, 11:24
  #123
Medlem
_ikaros_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe_Njuub
Att mördaren troligen står i tunneln och väntar på henne tycker jag är skrämmande, tyder på att det är planerat på något sätt.

Jag har tänkt på det många gånger när jag passerat de där tunnlarna. Speciellt en gång när en unge gömt sig bakom en pelare och hoppade fram och skrämde folk. Så man kan med enkelelt gömma sig bakom en av de 4:a pelarna inne i tunneln och invänta lämpligt offer.
Citera
2009-05-28, 11:26
  #124
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av encircled
Usch då... Hoppas det inte är någon man känner... aj aj aj

Samma här. Hoppas verkligen inte det.
Citera
2009-05-28, 11:26
  #125
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _ikaros_
Behöver inte vara mamma för att det var en barnstol. Min gissning är att hon var student. Det bor många studenter i den delen av Lambohov.

Det som slog mig var att jag för några dagar sedan läste detta inlägg:
https://www.flashback.org/showpost....7&postcount=27

Dags att starta nattpatrull kanske....

Intressant...helt klart, det är alltså apjävlar som drar runt där och inte drar sig för att hugga en tjej/kvinna/mamma... dessa måste "bort".

2:a hands misstanken faller på tidigare ex, pojkvän, sambo eller våldtäcktsman/påtänd apa, etc
Må detta klaras upp!
Citera
2009-05-28, 11:29
  #126
Medlem
Dubbelmördaren stod också och väntade på sina offer.. Och använde kniv. Det är precis samma tillvägagångssätt. I samma stad..
Är det han som är i farten igen tro? Har han suttit inne denna tiden för något annat brott och släppts nyligen? Det låter som ett vansinnesdåd och två galningar som agerar på samma sätt i samma stad låter osannolikt.
Citera
2009-05-28, 11:30
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av encircled
Om det är kvinnans handväska, har alltså GM avvikit från platsen med den ett hundratal meter till tröskaregatan, tills han slängt bort den. Detta tycker jag tyder på att personen har god lokalkännedom.
Jag är inte från orten direkt, men vad är det som är så speciellt med platsen där handväskan hittades? Jag menar, varför skulle inte en person som saknar större koppling till Linköping kunnat kasta den där?
Citera
2009-05-28, 11:30
  #128
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Dubbelmördaren stod också och väntade på sina offer.. Och använde kniv. Det är precis samma tillvägagångssätt. I samma stad..
Är det han som är i farten igen tro? Har han suttit inne denna tiden för något annat brott och släppts nyligen? Det låter som ett vansinnesdåd och två galningar som agerar på samma sätt i samma stad låter osannolikt.
Ingen som vet hur detta gått till, varpå det inte går att dra den slutsatsen du drar nu "Det är precis samma tillvägagångssätt"....
Citera
2009-05-28, 11:33
  #129
Medlem
Man bör också kolla upp kopplingen till Malexander som någon nämnde.

Detta sker på 10-årsdagen av Malexander-morden.. Kan det verkligen vara en slump? Och låg inte Malexander i närheten av Linköping dessutom? Minns inte exakt men visst var det i Östergötland.

Hade hon kopplingar till poliserna som blev mördade? Har någon hämnats Malexander-morden? Vad jobbade hon med? Journalist? Detta kan vara precis vad som helst..
Citera
2009-05-28, 11:33
  #130
Medlem
Kristofferssons avatar
Är någon mediasugen står iglarna utanför Coop och letar intervjuoffer.
Citera
2009-05-28, 11:34
  #131
Medlem
Marhzs avatar
Jag bor ju precis där Scary!
Citera
2009-05-28, 11:34
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Man bör också kolla upp kopplingen till Malexander som någon nämnde.

Detta sker på 10-årsdagen av Malexander-morden.. Kan det verkligen vara en slump? Och låg inte Malexander i närheten av Linköping dessutom? Minns inte exakt men visst var det i Östergötland.

Hade hon kopplingar till poliserna som blev mördade? Har någon hämnats Malexander-morden? Vad jobbade hon med? Journalist? Detta kan vara precis vad som helst..

Ligger några mil utanför Linköping. Intressant tanke.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback