2007-11-14, 09:39
Medlem
dePauls avatar
Jag har från att ha varit liten aldrig varit speciellt förtjust i inälvsmat men detta förändrades för några år sedan när jag blev serverad den antagligen godaste kycklingleverrätten jag någonsin ätit.

Jag har de senaste veckorna uppdaterat min samling av inälvsmatrecept. Om intresse finnes så kan jag presentera några.

Berätta också gärna om ditt "speciella" recept.

~Paul~
Citera
2007-11-14, 09:41
Medlem
laserlasses avatar
Har nog ätit det mesta men när dom kom med korvkaka då spydde jag
Citera
2007-11-14, 09:54
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Jag har från att ha varit liten aldrig varit speciellt förtjust i inälvsmat men detta förändrades för några år sedan när jag blev serverad den antagligen godaste kycklingleverrätten jag någonsin ätit.

Jag har de senaste veckorna uppdaterat min samling av inälvsmatrecept. Om intresse finnes så kan jag presentera några.

~Paul~

Svartsoppa med krås är mumma!!
Citera
2007-11-14, 09:54
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Har nog ätit det mesta men när dom kom med korvkaka då spydde jag
Så illa alltså .

~Paul~
Citera
2007-11-14, 09:58
Medlem
Carl Serungs avatar
Stekt skivad gåslever med knaperstekt bacon...vem kan motså det.., Skall avnjutas på Hotell Gellert i Budapest..Ah, det är nästan så att jag får erektion av tanken..
Citera
2007-11-14, 10:01
Bannlyst
Jag kan äta lever utan några större problem, bara jag sliper skära i den rå. Fick i uppdrag att skära till en rå lever när jag var yngre, jag tog en vågig brödkniv och det var väldigt traumatiskt.

Annars så tycker jag inte att inälvor är speciellt attraktivt att äta, speciellt inte då jag lästa om en gammal svensk gryta som nästan enbart innehöll inälvor. Där gavs tipset att låta en del av lunorgnar hänga utanför så det skummandet blodet rann ut.

Citera
2007-11-14, 10:01
Medlem
nollans avatar
Tillagade rejält knaperstekt kalvbräss i somras - det var riktigt fint, men inte något man skulle äta några direkt stora mängder av!

Räknas blodpudding? Bacon, lingon och ett stort glas mjölk till det är fan inte dumt.
Citera
2007-11-14, 10:06
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan

Räknas blodpudding? Bacon, lingon och ett stort glas mjölk till det är fan inte dumt.
Ja, det räknas .

~Paul~
Citera
2007-11-14, 10:08
Bannlyst
Blodpudding är riktigt gott ju, speciellt tunnare skrvior som har fått bli ganska knapriga.
Citera
2007-11-14, 10:09
Medlem
mackapärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul

~Paul~

Kycklinglever är riktigt bra mat, både gott billigt och nyttigt. Jag brukar göra en kycklinglevergryta med kycklinglever lök kalvfond och grädde.

Annars ska väl leverfärsbiffar vara en höjdare. Jag tar gärna del av något recept.
Citera
2007-11-14, 10:14
Medlem
flummeys avatar
Kommer aldrig att glömma när jag bodde hos en fattig ryska i Moskva för några år sedan. Det allra värsta jag kan tänka mig att äta är lever och när jag anlände för att bo hos henne så är det första hon säger.. "Jag har lagat levergryta åt oss så det räcker i flera dagar"..
Det var bara att vara artig och äta upp...men jag var nära att spy flera gånger. Vi åt det i tre dagar.Tur att hon hade hund som man kunde mata under bordet när hon tittade bort i alla fall.

Men kan än idag må riktigt jävla illa när jag tänker på det.
Citera
2007-11-14, 10:21
Medlem
Har också väldigt svårt med inälvsmat. Just lever framkallar illamående, det är något med lukten. Blodpudding äter jag, inte med större glädje, men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in